Full version: 8 mars
Ralf
finns många dagar att fira men vad sker 8 mars egentligen. Sorgligt att säga sker det alldeles för lite.
gammelnalle
Ingen aaaannning!!! nyfiken blev jag trots jag skall SOVA!!!
Men din profil avslöjar iallafall att det inte harmed din födelsedag att göra.
smile.gif smile.gif smile.gif
*Felix matte*
Internationella Kvinnodagen 8 mars!

Mycket sorgligt att den dagen skall behövas i vår moderna tid.
Men... så länge männen äger de övriga 364 får vi fortsätta.

(liiite provocerande)
Ralf
CITAT (Felix matte @ 07-03-2004, 10:47)
Men... så länge männen äger de övriga 364 får vi fortsätta.
(liiite provocerande)

-pappa vad gör du uppe så här dags?
-tyst unge, jag gör fruksot åt mamma, det är mors dag idag,
- är det fars dag alla andra dagar?
*Felix matte*
CITAT (Ralf @ 07-03-2004, 10:49)
CITAT (Felix matte @ 07-03-2004, 10:47)
Men... så länge männen äger de övriga  364 får vi fortsätta.
(liiite provocerande)

-pappa vad gör du uppe så här dags?
-tyst unge, jag gör fruksot åt mamma, det är mors dag idag,
- är det fars dag alla andra dagar?

laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Hannele
wub.gif När jag jobbade som lärare, gav de utländska
kvinnliga eleverna en ros till mej den 8 mars, det blev många.
Internationella kvinnodagen är mycket stort i Europa.
Tingstäde
Kvinnodag, skottår, alla hjärtans dag, fullmåne ...
vete tusan om man vågar sig ur bingen i dessa dar...
ohmy.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Tingstäde
gammelnalle
CITAT (Ralf @ 07-03-2004, 10:19)
finns många dagar att fira men vad sker 8 mars egentligen. Sorgligt att säga sker det alldeles för lite.

Ralf! Varför fjäskar du för fruntimren egentligen.
Och Felix Matte : Du har åså fel: "Men... så länge männen äger de övriga 364 får vi fortsätta."

som Ralf påpekade: Ni har ju Mors Dag !!! Det borde ha räck med den ???

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif wacko.gif blink.gif wink.gif

men OK då !! alla är ju inte mammor !!!!
rolleyes.gif

kan vi ta bort Mors Dag då?
Annki
Om gammelnalle inte vet varför man ska "fjäska för fruntimren", så kan han inte vara en särskilt gammal nalle. laugh.gif Eller så är han en väldigt gammal och orkeslös nalle. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
gammelnalle
CITAT (Annki @ 07-03-2004, 12:59)
Om gammelnalle inte vet varför man ska "fjäska för fruntimren", så kan han inte vara en särskilt gammal nalle. laugh.gif  Eller så är han en väldigt gammal och orkeslös nalle.  :lol:  :lol:  :lol:

det senare!!! fast jag önskar det vore det andra (första)

mad.gif mad.gif biggrin.gif ohmy.gif tongue.gif wink.gif blink.gif wacko.gif
Ralf
Gammelnalle
När du gjorde lumpen fick tabletter för att du inte skulle tänka på kvinnor. Dom har nog börjat verka nu.
birgitek
Ralf, det där med tabletterna trodde jag var en skröna, är det verkligen sant. (obs! vill hemskt gärna veta)
Birgit Ek
gammelnalle
”Kärringen ville ha både ömhet och värme så jag dägde henne i elementet; då fick hon både värme och ömhet”

obs att detta var ett citat, kanske borde ha kört den på Dagens Citat???

biggrin.gif tongue.gif tongue.gif

och birgitek: SKRÖNA!!!! PILLER var helt nytt för mig. På min tid hette det att man blandade in bikarbonat (?-tror jag de sa) i ärtsoppan just för detta ändamål. Och har det funnits någon sanningshalt i det hela har det då tagit en himla lång tid innan det har börjat verka.....
tongue.gif
nilla
CITAT (Ralf @ 07-03-2004, 13:43)
Gammelnalle
När du gjorde lumpen fick tabletter för att du inte skulle tänka på kvinnor. Dom har nog börjat verka nu.

Oj! Har jag aldrig hört talas om ... kan inte ha varit så himla effektivt i vilket fall, säger jag som växte upp i Linköping (4 regementen på den tiden) laugh.gif

Och du och andra får gärna fortsätta "fjäska", jämnställdheten får ju gärna sträcka sej längre än till frukost ... varför inte ända in i styrelserummen?

Gunilla
*Felix matte*
Bikarbonat har man i ärtsoppan för att slippa släppa sig så mycket laugh.gif laugh.gif laugh.gif har nog inget med lustar att göra. tongue.gif laugh.gif
Sylvia
CITAT (Tingstäde @ 07-03-2004, 11:42)
Kvinnodag, skottår, alla hjärtans dag, fullmåne ...
vete tusan om man vågar sig ur bingen i dessa dar...
ohmy.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Tingstäde

Eller snarare hamnar i bingen..??
Ralf
CITAT (birgitek @ 07-03-2004, 13:57)
Ralf, det där med tabletterna trodde jag var en skröna, är det verkligen sant. (obs! vill hemskt gärna veta)
Birgit Ek

Birgit, klart det är sant med tabletterna i lumpen! Lika sant som vissa Skandia-lägenheter här på odla.
gammelnalle
CITAT (Felix matte @ 07-03-2004, 14:26)
Bikarbonat har man i ärtsoppan för att slippa släppa sig så mycket  :lol:  :lol:  :lol:  har nog inget med lustar att göra. tongue.gif  :lol:

Har du inte hört talas om LUSTGAS???? så det var nog att man tog bort bikarbonaten??? Men det där med bikarbonat var jag ju osäker på smile.gif smile.gif smile.gif
Blomstertanten
CITAT (gammelnalle @ 07-03-2004, 19:19)
Har du inte hört talas om LUSTGAS???? så det var nog att man tog bort bikarbonaten??? Men det där med bikarbonat var jag ju osäker på smile.gif  :)  :)

ohmy.gif Det är alltså lustgas man får av ärtsoppan ??? biggrin.gif

Tack för tipset Nalle ! tongue.gif
*Felix matte*
Bikarbonat.... det finns/fanns i kronsoppan tongue.gif laugh.gif
Ni grabbar är sååå lättlurade laugh.gif Därför spreds ryktet att den hade dämpande effekt.

detta hittade jag på nätet tvångströja och elektrochock, men utan mista resultat, du är ju fortfarande rabiat vår sista utväg är försvarets ärtsoppa som lär va spetsad med bikarbonat
laugh.gif
gammelnalle
CITAT (Felix matte @ 07-03-2004, 19:36)
Bikarbonat.... det finns/fanns i kronsoppan tongue.gif  :lol:  
Ni grabbar är sååå lättlurade laugh.gif  Därför spreds ryktet att den hade dämpande effekt.

detta hittade jag på nätet  tvångströja och elektrochock, men utan mista resultat, du är ju fortfarande rabiat vår sista utväg är försvarets ärtsoppa som lär va spetsad med bikarbonat
laugh.gif

????? fanns någon länk???

Ärtsoppa är gott !!! och en viss dämpning kanske har märkts de senaste 30åren....

Lättlurade ??? Vi.... Då kan vi nog ta varandra i hand.... jag säger bara: kisel och spackel.... sån´t trams går kvinnor på...

Men enär det nu är internationella quinnodagen kanske man måste hejda sin skämtlystnad. ??? Men jag tror nog att den här dagen inte är tillägnad den kategori som härbärgerar här på forumet, utan snarare för kvinnorna som VERKLIGEN är förtryckta i ordets rätta betydelse.

(Vilket inte innebär att vi skall diskriminera kvinnorna i styrelserummen....)

KRAM på er alla där ute !!!!
*Felix matte*
[QUOTE=gammelnalle,08-03-2004, 11:11]
????? fanns någon länk???
.......
Lättlurade ??? Vi.... Då kan vi nog ta varandra i hand.... jag säger bara: kisel och spackel.... sån´t trams går kvinnor på...
........
Men enär det nu är internationella quinnodagen kanske man måste hejda sin skämtlystnad. ??? Men jag tror nog att den här dagen inte är tillägnad den kategori som härbärgerar här på forumet, utan snarare för kvinnorna som VERKLIGEN är förtryckta i ordets rätta betydelse.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Eftersom du verkar vara en snäll nalle får du Länken
kisel och spackel.... wink.gif ????????
Skämta måste man få göra alla dagar tongue.gif
gammelnalle
[Lättlurade ??? Vi.... Då kan vi nog ta varandra i hand.... jag säger bara: kisel och spackel.... sån´t trams går kvinnor på...

Eftersom du verkar vara en snäll nalle får du Länken
kisel och spackel.... wink.gif ????????
Skämta måste man få göra alla dagar tongue.gif

[/QUOTE]
spackel= make up (den var väl klockren???? )
Kisel heter (även) Silicon på engelska och latin och förkortas Si ; ringer någon klocka ????

tack för länken !!!
smile.gif smile.gif smile.gif
Blomstertanten
Det är inte brösten som gör oss kvinnor unika.
Utan att vi kan använda båda hjärnhalvorna på samma gång !

tongue.gif tongue.gif tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 08-03-2004, 18:32)
spackel= make up (den var väl klockren???? )
Kisel heter (även) Silicon på engelska och latin och förkortas Si ; ringer någon klocka ????

Inte alls klockren för mig som inte slösar slantar på sånt laugh.gif

Silicon... minns jag att vi tätade akvariet med laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Trams!?... kan jag väl inte säga eftersom det läckte och fiskar trivs som bekant bäst i vatten laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon