|
finns många dagar att fira men vad sker 8 mars egentligen. Sorgligt att säga sker det alldeles för lite.
gammelnalle
07-03-2004, 10:40
Ingen aaaannning!!! nyfiken blev jag trots jag skall SOVA!!! Men din profil avslöjar iallafall att det inte harmed din födelsedag att göra.
*Felix matte*
07-03-2004, 10:47
Internationella Kvinnodagen 8 mars!
Mycket sorgligt att den dagen skall behövas i vår moderna tid. Men... så länge männen äger de övriga 364 får vi fortsätta.
(liiite provocerande)
CITAT (Felix matte @ 07-03-2004, 10:47) Men... så länge männen äger de övriga 364 får vi fortsätta. (liiite provocerande) -pappa vad gör du uppe så här dags? -tyst unge, jag gör fruksot åt mamma, det är mors dag idag, - är det fars dag alla andra dagar?
*Felix matte*
07-03-2004, 10:50
CITAT (Ralf @ 07-03-2004, 10:49) CITAT (Felix matte @ 07-03-2004, 10:47) Men... så länge männen äger de övriga 364 får vi fortsätta. (liiite provocerande) -pappa vad gör du uppe så här dags? -tyst unge, jag gör fruksot åt mamma, det är mors dag idag, - är det fars dag alla andra dagar?
Hannele
07-03-2004, 10:55
 När jag jobbade som lärare, gav de utländska kvinnliga eleverna en ros till mej den 8 mars, det blev många. Internationella kvinnodagen är mycket stort i Europa.
Tingstäde
07-03-2004, 11:42
Kvinnodag, skottår, alla hjärtans dag, fullmåne ... vete tusan om man vågar sig ur bingen i dessa dar... Tingstäde
gammelnalle
07-03-2004, 12:35
CITAT (Ralf @ 07-03-2004, 10:19) finns många dagar att fira men vad sker 8 mars egentligen. Sorgligt att säga sker det alldeles för lite. Ralf! Varför fjäskar du för fruntimren egentligen. Och Felix Matte : Du har åså fel: "Men... så länge männen äger de övriga 364 får vi fortsätta." som Ralf påpekade: Ni har ju Mors Dag !!! Det borde ha räck med den ??? men OK då !! alla är ju inte mammor !!!! kan vi ta bort Mors Dag då?
gammelnalle
07-03-2004, 13:13
Gammelnalle När du gjorde lumpen fick tabletter för att du inte skulle tänka på kvinnor. Dom har nog börjat verka nu.
birgitek
07-03-2004, 13:57
Ralf, det där med tabletterna trodde jag var en skröna, är det verkligen sant. (obs! vill hemskt gärna veta) Birgit Ek
gammelnalle
07-03-2004, 14:04
”Kärringen ville ha både ömhet och värme så jag dägde henne i elementet; då fick hon både värme och ömhet” obs att detta var ett citat, kanske borde ha kört den på Dagens Citat??? och birgitek: SKRÖNA!!!! PILLER var helt nytt för mig. På min tid hette det att man blandade in bikarbonat (?-tror jag de sa) i ärtsoppan just för detta ändamål. Och har det funnits någon sanningshalt i det hela har det då tagit en himla lång tid innan det har börjat verka.....
CITAT (Ralf @ 07-03-2004, 13:43) Gammelnalle När du gjorde lumpen fick tabletter för att du inte skulle tänka på kvinnor. Dom har nog börjat verka nu. Oj! Har jag aldrig hört talas om ... kan inte ha varit så himla effektivt i vilket fall, säger jag som växte upp i Linköping (4 regementen på den tiden) Och du och andra får gärna fortsätta "fjäska", jämnställdheten får ju gärna sträcka sej längre än till frukost ... varför inte ända in i styrelserummen? Gunilla
*Felix matte*
07-03-2004, 14:26
Bikarbonat har man i ärtsoppan för att slippa släppa sig så mycket  har nog inget med lustar att göra.
CITAT (Tingstäde @ 07-03-2004, 11:42) Kvinnodag, skottår, alla hjärtans dag, fullmåne ... vete tusan om man vågar sig ur bingen i dessa dar... Tingstäde Eller snarare hamnar i bingen..??
CITAT (birgitek @ 07-03-2004, 13:57) Ralf, det där med tabletterna trodde jag var en skröna, är det verkligen sant. (obs! vill hemskt gärna veta) Birgit Ek Birgit, klart det är sant med tabletterna i lumpen! Lika sant som vissa Skandia-lägenheter här på odla.
gammelnalle
07-03-2004, 19:19
CITAT (Felix matte @ 07-03-2004, 14:26) Bikarbonat har man i ärtsoppan för att slippa släppa sig så mycket :lol: :lol: :lol: har nog inget med lustar att göra.  :lol: Har du inte hört talas om LUSTGAS???? så det var nog att man tog bort bikarbonaten??? Men det där med bikarbonat var jag ju osäker på
Blomstertanten
07-03-2004, 19:29
CITAT (gammelnalle @ 07-03-2004, 19:19) Har du inte hört talas om LUSTGAS???? så det var nog att man tog bort bikarbonaten??? Men det där med bikarbonat var jag ju osäker på  :) :)  Det är alltså lustgas man får av ärtsoppan ??? Tack för tipset Nalle !
*Felix matte*
07-03-2004, 19:36
Bikarbonat.... det finns/fanns i kronsoppan Ni grabbar är sååå lättlurade  Därför spreds ryktet att den hade dämpande effekt. detta hittade jag på nätet tvångströja och elektrochock, men utan mista resultat, du är ju fortfarande rabiat vår sista utväg är försvarets ärtsoppa som lär va spetsad med bikarbonat
gammelnalle
08-03-2004, 11:11
CITAT (Felix matte @ 07-03-2004, 19:36) Bikarbonat.... det finns/fanns i kronsoppan  :lol: Ni grabbar är sååå lättlurade  Därför spreds ryktet att den hade dämpande effekt. detta hittade jag på nätet tvångströja och elektrochock, men utan mista resultat, du är ju fortfarande rabiat vår sista utväg är försvarets ärtsoppa som lär va spetsad med bikarbonat  ????? fanns någon länk??? Ärtsoppa är gott !!! och en viss dämpning kanske har märkts de senaste 30åren.... Lättlurade ??? Vi.... Då kan vi nog ta varandra i hand.... jag säger bara: kisel och spackel.... sån´t trams går kvinnor på... Men enär det nu är internationella quinnodagen kanske man måste hejda sin skämtlystnad. ??? Men jag tror nog att den här dagen inte är tillägnad den kategori som härbärgerar här på forumet, utan snarare för kvinnorna som VERKLIGEN är förtryckta i ordets rätta betydelse. (Vilket inte innebär att vi skall diskriminera kvinnorna i styrelserummen....) KRAM på er alla där ute !!!!
*Felix matte*
08-03-2004, 11:26
[QUOTE=gammelnalle,08-03-2004, 11:11] ????? fanns någon länk??? ....... Lättlurade ??? Vi.... Då kan vi nog ta varandra i hand.... jag säger bara: kisel och spackel.... sån´t trams går kvinnor på... ........ Men enär det nu är internationella quinnodagen kanske man måste hejda sin skämtlystnad. ??? Men jag tror nog att den här dagen inte är tillägnad den kategori som härbärgerar här på forumet, utan snarare för kvinnorna som VERKLIGEN är förtryckta i ordets rätta betydelse. --------------------------------------------------------------------------------------------- Eftersom du verkar vara en snäll nalle får du Länkenkisel och spackel....  ???????? Skämta måste man få göra alla dagar
gammelnalle
08-03-2004, 18:32
[Lättlurade ??? Vi.... Då kan vi nog ta varandra i hand.... jag säger bara: kisel och spackel.... sån´t trams går kvinnor på... Eftersom du verkar vara en snäll nalle får du Länkenkisel och spackel....  ???????? Skämta måste man få göra alla dagar  [/QUOTE] spackel= make up (den var väl klockren???? ) Kisel heter (även) Silicon på engelska och latin och förkortas Si ; ringer någon klocka ???? tack för länken !!!
Blomstertanten
08-03-2004, 21:03
Det är inte brösten som gör oss kvinnor unika. Utan att vi kan använda båda hjärnhalvorna på samma gång !
*Felix matte*
08-03-2004, 21:07
CITAT (gammelnalle @ 08-03-2004, 18:32) spackel= make up (den var väl klockren???? ) Kisel heter (även) Silicon på engelska och latin och förkortas Si ; ringer någon klocka ???? Inte alls klockren för mig som inte slösar slantar på sånt Silicon... minns jag att vi tätade akvariet med Trams!?... kan jag väl inte säga eftersom det läckte och fiskar trivs som bekant bäst i vatten
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|