Jubbe063
Denna video är en grym påminnelse om vad som händer i världen. Videon är på tyska, och innehåller starka scener. Fundera på det, om du planerar att köpa reptilskinnstövler eller vad det nu kan vara. Återigen innehåller videon starka scener, och rekommenderas inte för mycket känsliga. Även om jag kämpade verkligen för att se den.

http://www.videoportal.sf.tv/video?id=56de...1a-d86bffb416f3
gnon49
När det gäller vilda djur så är det ofta så mycket business i handel att alla hänsyn är som bortblåsta. Har inget emot att vi använder vad djuren kan ge oss, men vi kanske skall hålla oss vid våra tamdjur vad sund viltjakt ger. Eller skapa typ krokodilfarmer med klara regler för verksamheten. Att medvetet plåga djur för snöd vinnings skull borde innebära långa fängelsestraff. Man plockar ju inte hönan förrän hon är nackad. Vill inte se videon men menar du att man flår levande ormar.
Aqvakul
Gillar inte att titta på ormar, än mindre om man flår dem..
Jubbe063
Det är bara några korta hemska scener, inget utstuderat som i vissa PETA filmer. Av det 15 minuter som filmen är så är det ca 3 minuter man kan hoppa över.

Handlar om att industrin använder utrotningshotade djur. Primitiva avlivningsmetoder där man krossar skallen med hammare, hur man behåller skinnen fina genom att hålla djuren levande i säckar, bedövar ormar och pumpar dem full med vatten för att stretcha ut skinnet innan man flår dem etc.

Tyvärr förstår jag inte allt eftersom jag är rätt dålig på tyska.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon