Full version: Sven Tumba Död
andersen
Härlig idrottsmänniska är borta.
Aqvakul
R.I.P Nenne!
Uggi
Ja jag läste det på Aftonbladets nätsida. Många fina minnen av honom.
malcolm
En legend redan under sin livstid.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 01-10-2011, 09:45) *

Störst av alla när jag var grabb!
Jan Lindgren
Hej!
Jag hade honom som gymnastiklärare ett år. Han envisades med att försöka få mig att åka skridskor men jag fördrog att skotta snö hela víntern.
MVH
Jan Lindgren
*Stintan*
För mig var han mest spännande för att han polade med prinsessan Birgitta ett tag, fast han fick t.om. gamla tanter, min mormor t.ex., att titta på hockey i den svartvita TV:n. Visst var han en legend redan under sin levnad.
Aqvakul
CITAT (Jan Lindgren @ 01-10-2011, 10:17) *
Hej!
Jag hade honom som gymnastiklärare ett år. Han envisades med att försöka få mig att åka skridskor men jag fördrog att skotta snö hela víntern.
MVH
Jan Lindgren

tummenupp.gif

CITAT (*Stintan* @ 01-10-2011, 10:44) *
För mig var han mest spännande för att han polade med prinsessan Birgitta ett tag, fast han fick t.om. gamla tanter, min mormor t.ex., att titta på hockey i den svartvita TV:n. Visst var han en legend redan under sin levnad.

Fast det där med prinsessan Birgitta var väl mest en veckotidningsromans... Spännande att spinna på att vackra prinsessan och vår ishockeyhjälte gick på GCI tillsammans...
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 01-10-2011, 10:53) *
Fast det där med prinsessan Birgitta var väl mest en veckotidningsromans... Spännande att spinna på att vackra prinsessan och vår ishockeyhjälte gick på GCI tillsammans...

Ja kanske det vem vet....det hade ju inte passat sig precis.
Biggan_
CITAT (malcolm @ 01-10-2011, 09:45) *

Ja, så var det!

Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 01-10-2011, 11:31) *
Ja kanske det vem vet....det hade ju inte passat sig precis.

Nej och istället blev det en tysk suput...
malcolm
Tumba, Rolle Stoltz, Honken, Lill-Strimma, stöveln Öberg mfl. det var grabbar att minnas
Motti
En hockey ikon Tumba !kom ihåg när de spelade och matcherna gick på TV på 60-talet inga hjälmar då inte ;)men jag var väl i mina första tonår då och vi hade TV så det var fullt med folk hemma som skulle kolla på hockey VM mm ,kommer så väl i håg Rolle Stollts också med sin Stockholms slang rolleyes.gif Såg att Tumba blev 80 år då kan man väl lugnt säga att man levt ett rikt liv.
RB9310
Alltid tråkigt när människor dör men varför är det alltid extra tråkigt när kändisar dör? Visst känner jag mer sorg när någon jag beundrat under ett stort antal år dör än om jag ser en dödsannons.

Känner ibland lite irritation över all uppmärksamhet när någon kändis dör men det står inget i tidningen om min släkting som dött. Är dom inte lika mycket värda?

Ber om ursäkt för att jag är bitter och förstör tråden för Tumba är värd att hedras.

R.I.P. Tumba
Motti
Förstår hur du tänker RB men för oss som kommer ihåg Tumba och Rolle och Tre kronor på den tiden så innerhålller det mycket nostalgi och den är också förknippad ihop med andra händelser i ens liv den tiden det är som en liten röd tråd som följer med en livet igenom !som sakt mycket nostalgi ihopkopplat med många andra människor i ens liv runt den tiden rolleyes.gif
RB9310
Ja jag förstår det men även jag har "idoler" som går ur tiden.... Ähh ber om ursäkt... Har bara en dålig kväll.

Självklart ska man ära personer som betytt mycket för en massa människor. Ha en bra dag alla. Hoppas jag har en i morgon smile.gif
Aqvakul
Det påstås att de flesta ryssar i början på 60-talet kunde två svenska ord: "Tumba" och "tuggummi"....
Gossen Ruda
Min hågkomst av Tumba är i stort sett bara ett namn. Vi hade ingen TV på den tiden och mitt övriga intresse för hockey är minimalt. En massa marsgubbar som jagar en gummiklump som en av mina klasskamraters mamma sa. biggrin.gif Ha en bra dag.
Aqvakul
Vi fick TV sent - 1961. Men året därpå slog Sverige Kanada och tog VM-guld i USA. det sändes bara på radio. Året därefter var det hockey-VM i Stockholm och Sverige snubblade på mållinjen och blev tvåa.... Då var TV med och nästa "alla" tittade. Tumba var fortfarande den stora stjärnan, även om "ungdomskedjan" med Sura-Pelle Petterson, Lars-Erik Lundvall och Nisse Nilsson samt Uffe Sterner var nya stora namn. Jag tror att alla tiders TV-tittarrekord i Sverige är en VM-match i hockey mot Sovjet på 70-talet... (letat men inte hittat uppgiften)
malcolm
Undrar om SVT kommer att visa avsnittet "Här har du ditt liv" med Tumba och Lasse Holmqvist nu...?
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 02-10-2011, 11:01) *
Undrar om SVT kommer att visa avsnittet "Här har du ditt liv" med Tumba och Lasse Holmqvist nu...?

Ja, på tisdag 14.15 (dum tid...)
malcolm
Går kanske att se på SVT-play också....
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 02-10-2011, 11:08) *
Går kanske att se på SVT-play också....

Det går säkert...
Motti
Det vore häfftigt att få se en hockey match med Kronorna Tumba o Rolle i svart vitt och visst var det Bedrup som var komentator då ?
Uggi
Frugan och jag har tittat på Här är ditt liv med Tumba, det är riktigt bra efter så många år.
*Stintan*
Såg också och håller med om att det var riktigt bra.
Biggan_
Jag missade det, men jag kollade svt-play och programet finns där! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon