lgryte
Mina pelargoner har inte blommat lika flitigt i sommar som de brukar. De har ftt samma gdning och omsorg som tidigare, men fick kanske komma ut tidigare i vras n de brukar. Kan det har pverkat dem?

De vanliga zonalerna har blommat men inte French Vanilla och Royal Blue. Doftisarna trilskas ocks - inga blommor p Attar, Cola och Capitatum. Clorinda blommar dremot nu yahoo.gif

Kan jag gra ngot extra fr dem nu innan de strax ska in igen? Jag vinterfrvarar dem ljust och svalt. Zonalerna brukar blomma verddigt nr jag tagit in dem utan att jag fjskar fr dem...
Peztis
Mina blommade inte heller allihop, framfr allt inte doftisarna.

Inte fr att det hjlper dig men du r i alla fall inte ensam.
lgryte
Tack Peztis, kanske var det inte doftisarnas sommar trostar.gif

Fast Westerlund blommar, dock inte hans fru...
Motti
French Vanilla r svra att f igng i blommning man fr plocka mycket blad d den har verskott p dom och de tar mycket nring av blomknopparna men de blommar senare n andra Pelargoner men nr de vl blomma s blommar de s in i helskotta ;)Sjlv upplever jag att alla hrdbladiga doftande pelargoner r svra att f i blom och blommar ofta senare p sommaren ,har en Eskay Star som var fullkomligt versllad med knoppar i slutet p september och har blommat ngot otroligt inomhus nu och blommar n fast snlare nu .
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon