Ålgryte
Mina pelargoner har inte blommat lika flitigt i sommar som de brukar. De har fått samma gödning och omsorg som tidigare, men fick kanske komma ut tidigare i våras än de brukar. Kan det har påverkat dem?

De vanliga zonalerna har blommat men inte French Vanilla och Royal Blue. Doftisarna trilskas också - inga blommor på Attar, Cola och Capitatum. Clorinda blommar däremot nu yahoo.gif

Kan jag göra något extra för dem nu innan de strax ska in igen? Jag vinterförvarar dem ljust och svalt. Zonalerna brukar blomma överdådigt när jag tagit in dem utan att jag fjäskar för dem...
Peztis
Mina blommade inte heller allihop, framför allt inte doftisarna.

Inte för att det hjälper dig men du är i alla fall inte ensam.
Ålgryte
Tack Peztis, kanske var det inte doftisarnas sommar trostar.gif

Fast Westerlund blommar, dock inte hans fru...
Motti
French Vanilla är svåra att få igång i blommning man får plocka mycket blad då den har överskott på dom och de tar mycket näring av blomknopparna men de blommar senare än andra Pelargoner men när de väl blomma så blommar de så in i helskotta ;)Själv upplever jag att alla hårdbladiga doftande pelargoner är svåra att få i blom och blommar ofta senare på sommaren ,har en Eskay Star som var fullkomligt översållad med knoppar i slutet på september och har blommat något otroligt inomhus nu och blommar än fast snålare nu .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon