Full version: Cool water ros
Mystan
Jag hade lila rosor i min brudbukett som floristen sa var en cool water ros. Funderade då på om jag skulle plantera en sådan här hemma om den är härdig här i hälsingland, ca zon4-5, men lyckas inte hitta någon information om den på nätet. Är det någon som vet om den är härdig här och om den går att få tag på eller om det är bättre att plantera nåt annat =)
Mvh
Eva
ingrids
Det jag hittade var att den tydligen är en tehybrid och i första hand en snittros framtagen för dem som odlar rosor kommersiellt till buketter. Det verkar vara patent på den vilket kan göra det knöligt att få tag på. De flesta tehybrider är lite tveksamt härdiga i zon4-5, i vissa fall helt hopplösa.
kerstin z5-6
Vill du verkligen ha just den kan du krukodla o förvara svalt ljust o intill frostfritt över vintern,eller tex gammal matkällare brukar ha perfekt temp-då behöver det inte ens vara ljust.Ju mer +grader desto mer ljus behövs
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon