Full version: Kanelbullar
josohl
Idag är det kanelbullens dag!
Även om jag är mycket förtjust i den klassiska kanelbullen är det kul att prova andra fyllningar ibland.
Här är mina bästa alternativ (socker-smör smet stryks på degen först i samtliga fall):
- hallonsylt
- rivet citronskal och lite riven ingefära
- mixade katrinplommon och hasselnötter (kanongott!)

Vad har ni för alternativa fyllningar som är enkla och blir bra?
Åsa, mälardalen zon 2
Rivna äpplen + smör + socker + kanel

Mandelmassa + smör

Socker + vaniljsocker + smör
Bettis
Radio Göteborg har pratat en del om kanelbullens dag och lagt ut några recept på hemsidan som lät goda recept
Motti
Fyllning som jag brukar köra :lagom med råsocker inte för mycket sedan dofta över vanilinsocker sedan ett varv med kanel och ett varv med kardemumma ,dom bullarna blir sjukt goda wink.gif
En annan fyllning :apelsinmarmelad smör kanel och socker rörs ihop och breds på blir lite segt och gott.
EKLO
Blåbär - (helst färska förstås) - socker + smör
Rabarberkompott, för oss som gillar när det är lite syra inblandat i det söta
Putte-sthlm
CITAT (josohl @ 04-10-2011, 10:36) *
Idag är det kanelbullens dag!
Även om jag är mycket förtjust i den klassiska kanelbullen är det kul att prova andra fyllningar ibland.
Här är mina bästa alternativ (socker-smör smet stryks på degen först i samtliga fall):
- hallonsylt
- rivet citronskal och lite riven ingefära
- mixade katrinplommon och hasselnötter (kanongott!)

Vad har ni för alternativa fyllningar som är enkla och blir bra?

Blanda smör, socker, mandelmassa, rivet apelsinskal, vaniljsocker och kardemumma. En av mina favoritfyllningar!
josohl
Dagsaktuell tråd!
EKLO
(Jag testade med rårörda lingon - nej, säger jag bara. En gång men inte mer.)
omk
Nu är det ju länge sen Kanelbullens dag, men jag blev bjuden på otroligt goda och saftiga bullar för några dagar sen.
Tydligen var det riven mandelmassa och Nutella som fyllning. Jättegott ! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon