Motti
Tyckte Bosse gjorde så himmla fräna blommurnor av tex galvad plåt och av stora ventilationsrör !riktigt häfftigt ,Industri -chick kallade han det för ;)Kul att få insperation .
titti49zon6
Jag såg det och sa åt gubben att det var bra tips som Bosse kom med. I mitt tycke urläckra krukor
speciellt den av ventilationsrör/ vägtrumma.
Alba
Så trevligt att programmet är tillbaka. Nu kan man få njuta av lite fina tips denna mörka årstid.
Jag gillade den galvade krukan. Nackdelen med plåtkruka är att den blir enormt varm på sommaren.
tomas99
CITAT (Alba @ 05-10-2011, 12:50) *
Så trevligt att programmet är tillbaka. Nu kan man få njuta av lite fina tips denna mörka årstid.
Jag gillade den galvade krukan. Nackdelen med plåtkruka är att den blir enormt varm på sommaren.

+1
Ugglemormor
Oh jaaa.... älskar det när kreativiteten hittar på det mest oväntade........ thanks.gif
malcolm
Jag såg programmet på TV4-play alldeles nyss och blev förskräckt över Karins lampor av kakformar som inte blev jordade, lampor av metall skall jordas men det glömdes tydligen bort.
mamamaggan
Såg Bosses krukor men personligen gillar jag inte krukorna. För mig känns det som om jag bor på ett skrotupplag om jag ska ha sådant i trädgården.
Motti
Ja smaken är som baken delad :)men jag har heller sådana krukot än plasturnor sad.gif Min man har svetsat ihop en och en halv meter höga koniskt formade krukor i plåt som nu börjat rosta snyggt ,jag gillar industri chickt wink.gif och tycker det är snyggt med rosten som får så himmla fina skifftningar med tiden ,dessutom tål de att stå ute året runt .
Alba
CITAT (Motti @ 06-10-2011, 22:55) *
Ja smaken är som baken delad :)men jag har heller sådana krukot än plasturnor sad.gif Min man har svetsat ihop en och en halv meter höga koniskt formade krukor i plåt som nu börjat rosta snyggt ,jag gillar industri chickt wink.gif och tycker det är snyggt med rosten som får så himmla fina skifftningar med tiden ,dessutom tål de att stå ute året runt .

Ja det är jättesnyggt när det börjar rosta.
mamamaggan
CITAT (Motti @ 06-10-2011, 22:55) *

Plasturnor ? Vad får dig att tro att jag har plasturnor i trädgården ?

Vi har olika smak och jag kan inte vänja mig vid att ha galvade eller rostiga saker i trädgården . Som jag sa så blir det för mig som om jag bor på en soptipp. Klankar inte ner på er andra utan talar bara om vad jag tycker.
Eva i Skåne
Såg ni kvällens avsnitt? Jag såg bara sista halvan, men min reflektion är :

det måste vara brist på inredningspuckon i Sverige så nu har dom lånat in ett från Norge wacko.gif

Jag vet att smaken är olika, och tur är väl det, men jag gissar att denna norska kvinna gått i samma skola som Karin.
Vem vill ha en klar glödlampa hängande i taket över sängen som läslampa??? Och alla dessa blandade mönster i olika färger hade gett mig migrän och mardrömmar.
Det händer att Karin eller Lulu har någon idé som tilltalar mig, men det är inte särskilt ofta.
merlin68
CITAT (Motti @ 06-10-2011, 21:55) *

Jag gillar också rostiga prylar. För några år sedan klippte jag ut cirklar ur plåtburkar som jag bankade platt, stack en massa hål i så att de skulle sila solljuset och hängde upp dem i äppelträdet. Nu har de rostad så fint och så snurrar de när det blåser smile.gif Gratis var det också tummenupp.gif

Själv har jag slutat titta på äntligen hemma. Konstiga heminredare med konstiga idéer, undra var de hitta dessa "förmågor" confused.gif
Motti
Man får i alla fall en del nya tips när man ser "Äntligen Hemma" andra perspektiv nya ider om vad man kan göra i sin trädgård !jag är inte emot Plastkrukot om de har stil men de de rödbruna i pressad plast är inte min grej alls ,men smaken är som baken "delad" och alla ska välja det de tycker om att ha i sin trädgård.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon