Full version: Om du kunde trolla?
Katarina Odla.nu
Hej!

Om du hade en trollstav som kunde trolla EN gång i din trädgård, vad skulle du be om då? g.gif

Jag skulle önska mig en vacker stengång som slingrar genom hela trädgården.

Katarina på redaktionen
Helen i Piteå Zon 5
Skulle önska mig en större tomt så jag kunde plantera ner fler spännande träd.
Alba
Inglasad altan byggd för kalla vintrar och sen värme i den. Då kunde jag övervintra mina växter där. Den inglasade altanen finns så det är bara resten som fattas.........det borde ju inte vara omöjligt med en trollstav. rolleyes.gif
Katarina Odla.nu
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 06-10-2011, 09:49) *

Du kan få några kvadrat av mig... Utan spännande träd men med diverse vildvuxet som jag inte hinner med just nu.

Din svampbild på förstasidan på bloggen är helt underbar!!
/Katarina

CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 06-10-2011, 09:49) *

Du kan få några kvadrat av mig... Utan spännande träd men med diverse vildvuxet som jag inte hinner med just nu.

/Katarina

CITAT (Alba @ 06-10-2011, 09:59) *
Inglasad altan byggd för kalla vintrar och sen värme i den. Då kunde jag övervintra mina växter där. Den inglasade altanen finns så det är bara resten som fattas.........det borde ju inte vara omöjligt med en trollstav. rolleyes.gif

En kamin skulle jag vilja ha i växthuset, för både min och växternas trevnad.
Som du säger, det är bara den där trollstaven som saknas...
evaisa
- En egen trädgård-
Orkidétjuven
Att trädgården skulle trollas tillbaka till sitt orginalskick precis innan mänsklig påverkan. Undrar hur den hade sett ut? rolleyes.gif
Katarina Odla.nu
CITAT (Orkidétjuven @ 06-10-2011, 11:20) *
Att trädgården skulle trollas tillbaka till sitt orginalskick precis innan mänsklig påverkan. Undrar hur den hade sett ut? rolleyes.gif

Spännande tanke!
/Katarina
varghem
Att det är ordning o reda på hela tomten inklusive diverse önskeväxter biggrin.gif
Biggan_
Jag skulle önska att jag fick hjälp och hade pengar så jag kunde renovera min damm som börjar förfalla!

Undrar var man får tag i en sådan trollstav? unsure.gif
Helen i Piteå Zon 5
/Katarina

Vad roligt att du tycker det biggrin.gif
Krolliljan
Bara en gång crazy.gif

Det finns fortfarande så mycket jag vill ska ske i trädgården.
Men det hade varit härligt om jag vaknade en morgon och 2 st hängkaragan på gavlen var borta. Ett "outnyttjat" land som upptas av dessa två . Det känns som ett jätteprojekt att ge sig på.
ingrids
Att all grässvål inklusive gräs och kvickrotsrötter ner till 50 cm djup magiskt förvandlades till ogräsfri matjord.
Katarina Odla.nu
CITAT (Krolliljan @ 07-10-2011, 05:59) *
Bara en gång crazy.gif

Det finns fortfarande så mycket jag vill ska ske i trädgården.
Men det hade varit härligt om jag vaknade en morgon och 2 st hängkaragan på gavlen var borta. Ett "outnyttjat" land som upptas av dessa två . Det känns som ett jätteprojekt att ge sig på.

Mer än en önskan hade så klart varit ännu bättre!

CITAT (ingrids @ 08-10-2011, 00:22) *
Att all grässvål inklusive gräs och kvickrotsrötter ner till 50 cm djup magiskt förvandlades till ogräsfri matjord.

Du kunde i så fall önska det åt oss alla! Skulle uppskattas mycket...
ingrids
Givetvis, med de fyllningsmassor min trädgård består av hittar jag säkert fler flaskor än jag redan gjort och nån av dem borde väl innehålla en ande smile.gif
malcolm
En ny och välansad gräsmatta.
Blomstertanten
Om jag kunde trolla skulle jag trolla fram en egen trädgård men damm,vattenfall och en liten bäck!
Katarina Odla.nu
CITAT (ingrids @ 10-10-2011, 13:00) *
Givetvis, med de fyllningsmassor min trädgård består av hittar jag säkert fler flaskor än jag redan gjort och nån av dem borde väl innehålla en ande smile.gif

Kul tanke med anden i flaskan! rolleyes.gif
Men vad är det för skräp som tomter fylls upp med! Trist.
Ingela i Segersberg
Om jag kunde trolla så skulle all kirskål, tistlar, åkerfräken och gullris försvinna från min trädgård.
johanlotta
Varför trolla? Är inte medgång och motgång hela grejen med att odla och "skapa"? Visst kan man väl ibland önska sig ett trollspö...men glädjen är ju ännu större om man med skicklighet och slit lyckas ändå. För min del är det resan som ÄR målet. (kanske skulle önska att resan ibland är liiiite kortare:)
Ingela i Segersberg
Fast jag har slitit och lyckats få bort kirskålen från blomrabatterna, men tomten är jättestor och delvis vildvuxen. Så jag fortsätter rensa och röja, men det skulle inte vara dumt med ett trollspö också!
Myosotis
CITAT (Katarina Odla.nu @ 10-10-2011, 15:53) *
Men vad är det för skräp som tomter fylls upp med! Trist.

Du anar inte! Skärvorna tar aldrig slut, där finns kapsyler och hästskor och traktorsäten och annat skrot. Det var en bra idé, jag tror jag väljer att trolla bort alla skärvor.
hattstugan

Om jag kunde trolla så skulle en kulle med Vallört förvandlas till en Damm i stället!!

Enda chansen att få bort kullen annars är att ta hit en grävmaskin!! Vallörtsrötterna är grova som en mansarm! Har försökt med spade men fick ge upp!!
Ugglemormor
Om jag skulle kunna trolla ..... då skulle jag önska att jag blev bra på en gång och slippa månaders rehab.... -fear-.gif
Ugglemormor
En sak till som jag skulle vilja trolla ..... nästa vårens planering och inköp av växter.. smiley_small_hug.gif ..Det är så långt dit!....... dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon