Nu blommar det för fullt,Synd bara att de snart går ner i vila.[attachment=65385:karllindberg.jpg]
[attachment=65386:sandra.jpg] [attachment=65387:mida.jpg] [attachment=65388:emil.jpg] [attachment=65391:kjenny.jpg]
Här kommer några fina streptocarpusar med
[attachment=65389:wow.jpg] [attachment=65390:5047.jpg]
mamamaggan
07-10-2011, 22:54
Så läckra !!!!
Har haft ett par men jag klarade inte av dem , de vissnade .
Får se om jag ska prova några igen.
Det tycker jag du ska göra.Ett tips du får gärna kolla hur jag gör på min hemsida
http://blomfian.5min.se/index/128956.html
Så vackra dom är!! Min mamma var så duktig med dom men själv har jag aldrig provat... Lite frestande med dom fina bilderna
Tack ni som har skrivit i inlägget.
mamamaggan
08-10-2011, 14:54
Tack för den länken !!
Jag kanske kastade mina bara för att de gått i vintervila?!
Visste alldelse för lite om dem men har fått mera kunskaper nu.
Vad jag inte vet är vilken miljö de vill ha . Soligt och varmt eller lite skuggigare ?
öst el väst fönster helst inte över 25 grader vill gärna ha svaligare på natten.Vet att några har de på sina inglasade uterum.Några av mina står i söder fönster men de har solskydd för annars är det lätt att bränna bladen.
Ett tips läs gärna hur ywwee gör. Dessutom skapar hon egna hybrider.
http://ywwee.blogspot.com/el gesneriasternas hemsida.
mamamaggan
08-10-2011, 15:31
Lagt till sidan som favorit !!!
Hur kunde du veta att jag älskar att försöka få fram egna varianter av en del blommor ? Korsar mina streptocarpus och nu måste jag väl köpa nya narrhuvor till våren för att prova med dem också .
CITAT (mamamaggan @ 08-10-2011, 16:31)

Lagt till sidan som favorit !!!
Hur kunde du veta att jag älskar att försöka få fram egna varianter av en del blommor ? Korsar mina streptocarpus och nu måste jag väl köpa nya narrhuvor till våren för att prova med dem också .
Nej det visste jag inte.Lycka till
Eva i Skåne
09-10-2011, 11:22
Läckra bilder Strepp
Vilka fina! Särskilt den på fjärde bilden var läcker, påminner om hallonsoda, rött och "bubbligt"!
Tack ,dessa blommor gillar många och är väldigt populära i sällskapet gesneriasterna.
Ywwee här...
Ser att ni talar om kohlerior o streppar..Detta är de underbara blommorna som inte vill vara utan.
Gamla mormors blommor som jag säger, och att de har blivit så poppis är väl för att de är svåra att få tag på samt att de är från gamla tider.
Jag har väl några som ni kan kika på här på odla nu eller min hemsida som skrevs lite längre upp på denna länk...
Tack er alla som gjort inlägg i min tråd Narrhuvan.Jättekul när ni gillar korten på blommorna.
[attachment=65432:designer_genes.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.