Cloudkicker
08-10-2011, 11:29
Hej allihopa! =)
Jag ska plantera två små och starka chilisorter inomhus under vintern nu, under lampa förstås.
Så är det någon som vill ge bort några frö mot portot så får ni gärna höra av er =).
Jag kan tänka mej att det är ganska många på forumet som sitter på chilifrön såhär års.
mvh
A
Jag har en småvuxen sort, lilabladig m mörklila frukter som mognar i mörkrött. Ingen aning om sort tyvärr, men du år gärna några frön,
jag har en hel del frösorter du gärna kan få lite av, jag har faktiskt två olika småväxta buskiga sorter som skulle passa bra att odla inne, en heter apache, ger ganska små röda men många och starka frukter, höjden beror naturligtvis på krukstorlek men inte över 50 cm, mycket vacker planta med som pryder sin plats väl. En annan sort som jag inte vet vad den heter blir något större, väldigt många frukter som går från gult till rött och kan skördas i vilket stadie som helst, riktigt bra tryck i dem med men ingen av sorterna är för starka för att kunna användas. Skicka PM med adress så skickar jag gärna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.