|
Meriona
12-10-2011, 19:41
Nu är jag trött på att TV översvämmas av korkade blondiner och brunetter av både manligt och kvinnligt kön som är så blåsta att de själva gör ett nummer av det.  Hur fan kan man va stolt över att man är blåst? Nyssens en skånsk blondin i bonde-såpan som inte vet vad en rauk är.  Gör en särskild såpa för de här fjollorna tack, och sänd den på en sattelitkanal som jag INTE har, gärna dygnet runt! Så lär de vara så upptagna att vi slipper dem IRL också.
 Du får hålla dig till Odla - här finns inga sådana
Blomstertanten
12-10-2011, 19:50
CITAT (Lokan @ 12-10-2011, 20:48)   Du får hålla dig till Odla - här finns inga sådana   Nähä?!?!?!
Huggorm
12-10-2011, 19:50
Ett tänkbart alternativ är att byta kanal när de börjar visa bimbos
CITAT (Blomstertanten @ 12-10-2011, 20:50)   Nähä?!?!?!
Meriona
12-10-2011, 19:55
Men Huggorm, Kunskapskanalen älskar jag, men de visar inte intressanta saker hela tiden inte.  Har vi Odla-bimbos?  Inte jag väl, jag börjar bli mer gråhårig än blond.
Blomstertanten
12-10-2011, 19:57
CITAT (Meriona @ 12-10-2011, 20:55)  Men Huggorm, Kunskapskanalen älskar jag, men de visar inte intressanta saker hela tiden inte.  Har vi Odla-bimbos?  Inte jag väl, jag börjar bli mer gråhårig än blond.  Om man är bimbo eller inte avgörs inte av vilken hårfärg man har!
Meriona
12-10-2011, 19:59
Nä jag vet, men det är ett bra sätt att komma ifrån misstankarna.
*Stintan*
12-10-2011, 20:42
Alexander-VG-zon3
12-10-2011, 21:37
CITAT (Meriona @ 12-10-2011, 20:41)  Nyssens en skånsk blondin i bonde-såpan som inte vet vad en rauk är.  Lärde jag mig nåt nytt idag
Det var faktiskt en på Postkordmillionären som inte visste vad en Karott va  Vet ni ? kanske de inte är så bimbo de här tjejerna på Bonde söker fru ,kanske har det med generationsbyte att göra och vad man intreserar sig för i den åldern,dom här tjejerna är ju väldigt unga och har inte varit med i stora världen så länge som vissa andra av oss har varit .Tycker inte man ska dömma ut folk på grund av hårfärg och ålder ,allt har sin tid.Föresten var det inte så länge sedan det påstogs att rödhåriga var ilskna och tjuriga .  eller att mörkhåriga med bruna ögon var falska .
Red Top
12-10-2011, 21:44
CITAT (Motti @ 12-10-2011, 22:42)  Det var faktiskt en på Postkordmillionären som inte visste vad en Karott va  Vet ni ? kanske de inte är så bimbo de här tjejerna på Bonde söker fru ,kanske har det med generationsbyte att göra och vad man intreserar sig för i den åldern,dom här tjejerna är ju väldigt unga och har inte varit med i stora världen så länge som vissa andra av oss har varit .Tycker inte man ska dömma ut folk på grund av hårfärg och ålder ,allt har sin tid. Föresten var det inte så länge sedan det påstogs att rödhåriga var ilskna och tjuriga .  eller att mörkhåriga med bruna ögon var falska . Tjuriga har jag då aldrig hört att vi är. Däremot eldfängda.
Eldfängd kan en blondin vara också ;)har ett barnbarn som är rödhårig och hon är hur go som helst absolut inte eldfängd lite tjurig ibland men vem är inte det  Själv är jag född blondin och har väl inte varit helt pantad eftersom jag tog Frisörexamen med bravur ! 4 i genomsnitt.
CITAT (Red Top @ 12-10-2011, 22:44)  Tjuriga har jag då aldrig hört att vi är. Däremot eldfängda.  Ettriga är ni i alla fall. Kolla bara in Heléne på mitt jobb asså...
Vet ni att det bara är 10% av jordens befolkning i dag som är rödhåriga ?så ovanligt har det blivit att vara rödtott så va stollta ni rödtottar
Red Top
12-10-2011, 21:54
Har en vännina som jag känt sedan hon var 5 år hon är rödhårig !men har aldrig visat någon "ettrighet"tvärt om så är hon ganska loj till sättet och inbunden .
Myosotis
12-10-2011, 22:31
Och jag är så dum att jag inte kände till ordet bimbo. Låter så fult så jag öppnade tråden bara för att Meriona startat den. Men annars håller jag med, det är jobbigt med sånt.
En sak till !de här som ni kallar "Bimbos"är ju superblonderade och är i grunden mörkblonda det ser man ju på utväxten !åtmindståndet ser jag det som X-frisör.Bara för man skaffar blondt hår blir man ju inte auotomatsikt dum i huvudet det sitter inte i färgen det sitter i hjärnan .
Red Top
12-10-2011, 22:59
Näha?!
CITAT (Motti @ 12-10-2011, 23:37)  En sak till !de här som ni kallar "Bimbos"är ju superblonderade och är i grunden mörkblonda det ser man ju på utväxten !åtmindståndet ser jag det som X-frisör.Bara för man skaffar blondt hår blir man ju inte auotomatsikt dum i huvudet det sitter inte i färgen det sitter i hjärnan .  NÄÄ!!?? Menar du verkligen det! Oj wow!
CITAT (Meriona @ 12-10-2011, 20:41)   Hur fan kan man va stolt över att man är blåst? Tror att det hör ihop med att många vill fortsätta att vara "unga/r". Alltså, mamma har samma kläder, intressen och sminkar sig likadant som sin 10-åriga dotter. Pappa spelar fotboll och tv-spel med sin 7-åring, iklädd samma sorts shorts och baseball-keps som grabben, hade det inte varit för den olika längden på dessa båda, hade man kunnat tro att de hade samma ålder. En del människor vill helt enkelt inte bli vuxna. Inte behöva ta ansvar. Inte behöva ta ställning. Inte ha några skyldigheter öht, BARA rättigheter. Kunna skylla sin ignorans (det är inget bra ord, men jag kommer inte på nåt annat just nu, hoppas ni fattar ändå) på skola, föräldrar och att bara kunna säga "ja, JAG vet inte" och sen, tuggummituggande, fnissa lite och tro att man blir "förlåten". Speciellt om man ser "bra" ut, dvs ung. Som du skriver, Meriona, "det funkar ju på tv", så många verkar tro att det är så även i verkliga livet. Andy Warhol´s "15 minutes of fame" verkar vara mycket mera aktuellt idag, än när han sa det (70-talet ???). Får man bara vara med i tv (oavsett hur och i vilket skick) så har man lyckats ! Patetiskt ...
CITAT (Red Top @ 12-10-2011, 23:59)  Näha?! 
Meriona
13-10-2011, 08:01
CITAT (Motti @ 12-10-2011, 22:42)  Det var faktiskt en på Postkordmillionären som inte visste vad en Karott va  Vet ni ? kanske de inte är så bimbo de här tjejerna på Bonde söker fru ,kanske har det med generationsbyte att göra och vad man intreserar sig för i den åldern,dom här tjejerna är ju väldigt unga och har inte varit med i stora världen så länge som vissa andra av oss har varit .Tycker inte man ska dömma ut folk på grund av hårfärg och ålder ,allt har sin tid.Föresten var det inte så länge sedan det påstogs att rödhåriga var ilskna och tjuriga .  eller att mörkhåriga med bruna ögon var falska . Inte är de väl yngre än att de gått i skolan ändå? Men det kanske bara är i Skåne de hoppar över att läsa om Gotland, eftersom Flaxss också missat....  Nån mer skåning som kan uttala sig?
CITAT (Meriona @ 12-10-2011, 20:41)  Nu är jag trött på att TV översvämmas av korkade blondiner och brunetter av både manligt och kvinnligt kön som är så blåsta att de själva gör ett nummer av det.  Hur fan kan man va stolt över att man är blåst? Nyssens en skånsk blondin i bonde-såpan som inte vet vad en rauk är.  Gör en särskild såpa för de här fjollorna tack, och sänd den på en sattelitkanal som jag INTE har, gärna dygnet runt! Så lär de vara så upptagna att vi slipper dem IRL också.  Kanske man inte behöver vara helt blåst för man inte känner till vad en rauk är, jag hade häromdagen en diskussion med en kollega som har en avancerad akademisk utbildning och hon hade aldrig hört talas om Salvador Dahli. Mycket märkligt enligt mig, men blåst eller korkad kan man verkligen inte påstå att hon är. Kanhända är det bara så att vi har helt olika intresseområden. Gita
Huggorm
13-10-2011, 20:33
CITAT (Gita @ 13-10-2011, 21:30)  Kanske man inte behöver vara helt blåst för man inte känner till vad en rauk är, jag hade häromdagen en diskussion med en kollega som har en avancerad akademisk utbildning och hon hade aldrig hört talas om Salvador Dahli. Mycket märkligt enligt mig, men blåst eller korkad kan man verkligen inte påstå att hon är. Kanhända är det bara så att vi har helt olika intresseområden. Gita Så är det ju, man lär sig mycket om sådant man är intresserad av, men mindre om sådant man tycker är ointressant. Jag är inte konstintresserad, och har bara en mycket svag aning om att Salvador Dahli var en konstnär som gjorde konstiga tavlor. Kan vara helt fel, och jag orkar inte ens öppna wikipedia för att kolla.
sqrulan
13-10-2011, 20:36
CITAT (Lokan @ 12-10-2011, 20:48)   Du får hålla dig till Odla - här finns inga sådana  Jo jag! ♥
Meriona
13-10-2011, 20:37
Håller inte med dig Gita, en viss allmänbildning ingår för mig om man ska anses vara normalintelligent. Den som missat det allmänna och nördat in sig på annat (typ partikelfysik) är för mig lika dum som den som vet pyttelite om mycket. Att veta mycket om nåt ursäktar inte att man inte vet lite om mycket.
Biggan_
13-10-2011, 20:42
CITAT (Meriona @ 13-10-2011, 09:01)  Inte är de väl yngre än att de gått i skolan ändå? Men det kanske bara är i Skåne de hoppar över att läsa om Gotland, eftersom Flaxss också missat....  Nån mer skåning som kan uttala sig?  Ja jag är ju gammal som gatan, och nog fick vi lära oss om Gotland och rauker när jag gick i skolan. Men det var då det!
Huggorm
13-10-2011, 20:42
Jag jobbade en gång ihop med en kille som hade extremt dålig allmänbildning. Han var dessutom stor i munnen och skulle alltid höras mest, så han gjorde ju bort sig hela tiden. Det roligatse var en gång när han förde monologer om krig och blandade ihop kalla kriget med finska vinterkriget
Meriona
13-10-2011, 20:45
Ja där ser man, kallas de qvasi-intellektuella de där som låtsas veta så mycket eller vad kommer det uttrycket ifrån? Jag är iallafall stolt över att lyckas lösa korsorden, men kanske är det istället nåt man ska skämmas över?
sqrulan
13-10-2011, 20:46
För mej är det så att den som gnäller och tror att h*n är nåt det är den som inget har lärt sig här i livet! Den som kan vara tyst och njuta av vilka olika personeer vi är det är en STOR personlighet!
Meriona
13-10-2011, 20:51
vad menar du sqrulan? vem anser sig va nåt menar du? jag?
Huggorm
13-10-2011, 20:52
CITAT (Meriona @ 13-10-2011, 21:51)  vad menar du sqrulan? vem anser sig va nåt menar du? jag? Jag tror hon menar att hon tycker du är en bimbo
Meriona
13-10-2011, 20:54
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 21:52)  Jag tror hon menar att hon tycker du är en bimbo  Haha, näe?
Jag är blond av naturen men har blivit beskriven med att ha en hjärna och en mun som går i formel1 fart -samtidigt. Och dessutom klok. Men det där beror väl på vem man frågar. Finns ju de som anser mig vara väldigt korkad. Så kan det också va. CITAT (Gita @ 13-10-2011, 21:30)  Kanske man inte behöver vara helt blåst för man inte känner till vad en rauk är, jag hade häromdagen en diskussion med en kollega som har en avancerad akademisk utbildning och hon hade aldrig hört talas om Salvador Dahli. Mycket märkligt enligt mig, men blåst eller korkad kan man verkligen inte påstå att hon är. Kanhända är det bara så att vi har helt olika intresseområden. Gita Själv vet jag mycket väl vem Salvador Dali (som han faktiskt hette) var, fast jag inget vet eller kan om konst...
CITAT (Anma @ 13-10-2011, 22:29)  Jag är blond av naturen men har blivit beskriven med att ha en hjärna och en mun som går i formel1 fart -samtidigt. Och dessutom klok. Men det där beror väl på vem man frågar. Finns ju de som anser mig vara väldigt korkad. Så kan det också va. Aha! Du är alltså en sån där smart "dum blondin" Anma?
CITAT (Cacki @ 13-10-2011, 22:32)  Aha! Du är alltså en sån där smart "dum blondin" Anma? Jajamen!
Kryddan03
13-10-2011, 21:56
CITAT (Anma @ 13-10-2011, 22:32)  Själv vet jag mycket väl vem Salvador Dali (som han faktiskt hette) var, fast jag inget vet eller kan om konst...  Dalí t o m (med akut accent).  Men klart bättre än Dahli.
CITAT (Anma @ 13-10-2011, 22:34)  Jajamen! A´men då är jag med! Ända sedan ryktet spred sej som en löpeld här på odla att du var en lintott har jag känt att nåt inte stämmer, men det här förklarar ju saken! Du är ingen vanlig dum blondin!
CITAT (Kryddan03 @ 13-10-2011, 22:56)  Dalí t o m (med akut accent).  Men klart bättre än Dahli.  Jo, visste till och med det, men jag är ju en blondin så jag hittade inga akuta accenter på min laptop.  CITAT (Cacki @ 13-10-2011, 23:00)  A´men då är jag med! Ända sedan ryktet spred sej som en löpeld här på odla att du var en lintott har jag känt att nåt inte stämmer, men det här förklarar ju saken! Du är ingen vanlig dum blondin!  Det där tar jag som en komplimang!
Kryddan03
13-10-2011, 22:35
CITAT (Anma @ 13-10-2011, 23:22)  Jo, visste till och med det, men jag är ju en blondin så jag hittade inga akuta accenter på min laptop.  Det är den där uppe till höger som man alltid irriterande nog kommer åt när man skall radera bokstäver när man skriver fel. Fast du är ju ingen Bimbo så du skriver väl aldrig fel förstås.
CITAT (Kryddan03 @ 13-10-2011, 23:35)  Det är den där uppe till höger som man alltid irriterande nog kommer åt när man skall radera bokstäver när man skriver fel. Fast du är ju ingen Bimbo så du skriver väl aldrig fel förstås.  Dalí Kolla, jag kan ju nu! Dalí Dalí Dalí... Tack! Men man måste inte vara bimbo för att skriva fel, man kan vara bara helt normalt korkad också.
Kryddan03
13-10-2011, 23:17
CITAT (Anma @ 14-10-2011, 00:12)  Dalí Kolla, jag kan ju nu! Dalí Dalí Dalí... Tack! Men man måste inte vara bimbo för att skriva fel, man kan vara bara helt normalt korkad också.  Även årgångsviner är korkade!
Myosotis
14-10-2011, 08:45
CITAT (Meriona @ 13-10-2011, 09:01)  Inte är de väl yngre än att de gått i skolan ändå? Men det kanske bara är i Skåne de hoppar över att läsa om Gotland, eftersom Flaxss också missat....  Nån mer skåning som kan uttala sig?  Jag vet vad en rauk är trots att jag bor i Skåne och är blond!
CITAT (Kryddan03 @ 14-10-2011, 00:17)  Även årgångsviner är korkade! 
Meriona
14-10-2011, 09:14
CITAT (Myosotis @ 14-10-2011, 09:45)  Jag vet vad en rauk är trots att jag bor i Skåne och är blond!  Det var då för väl, då är inte södra landskapen helt förtappade ändå.
Elisabeth-Västkustkolonisten
14-10-2011, 12:20
Vi tittar på bonde söker fru. Jag gilla programmet för jag vet att många bönder har svårt att hitta rätta partnern.
Men värre än dessa blondiner är väl ändå hästbonden, Pär Ola eller vad han nu heter.....
När en 24 åring är med, så klart att det blir då många unga tjejer, dom som inte har en aaaaning om livet på landet och på en gård.
Jag gillar den äldre bonden och den kvinnliga hästbonden (även om hon är blond) Hoppas dom hittar någon dom kan bygga vidare på
sqrulan
15-10-2011, 12:05
CITAT (Huggorm @ 13-10-2011, 21:52)  Jag tror hon menar att hon tycker du är en bimbo  Näe!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|