Full version: Pallkragefoton
Maria i Helsingborg
Nu börjar tiden rinna iväg här och med detta ökar tendensen att göra saker och ting lätt för sig.........mao, jag orkar inte leta!
Det där med pallkrage-odling tilltalar mig mer och mer. Vem har bilder i sitt album på dylik odling att visa fram? smile.gif
Ingrid på Västkusten
Lena N har en ljuvlig kryddpyramid- i mitt album ser Du annan form av upphöjd odling.

Mfl bilder, det finns gott om dem här ;-)

Hälsar Ingrid
Monica, Norrbotten zon 5
Hej Maria!

Jag hoppas att jag också platsar här i pallkrageklubben.

Förra sommaren byggde jag en inramad grillplats med pallkragar på tre sidor och trämöbler som jag snickrat själv i mitten. I pallkragarna odlade jag blommor, grönsaker och kryddväxter. Jag gjorde dock misstaget att sätta för många squashplantor i en av kragarna. Det blev lite för mycket. wub.gif
Kolla gärna bilderna i mitt album.

Monica
Eva i Skåne
Vilken mysig grillplats det blev Monica smile.gif
Betty
Jag gjorde en "månskensrabatt" förra sommaren av fyra pallkragar. Bilder finns i mitt album.
Maria i Helsingborg
Vilka fina bilder, tjejer!!!!! wub.gif

Trevliga uteplatser, rabatter och "knög-fulla" växthus .....snickrat SJÄLV? Whao rolleyes.gif Vad målade du med, Betty?

Snacka växtkraft och inspiration! Nu ska jag kolla igen! biggrin.gif
Betty
Jag målade med täcklasyr för utomhusbruk. Gångjärnen målade jag med rostskyddsfärg i matchande kulör.
Ingrid på Västkusten
Asflott Monica!

Hälsar Ingrid ( vars f-n är VÅREN!!)
fiffigafrun
Borde ju veta det då jag häckar här rätt ofta... MEN hur hittar jag t ex Lena Ns album. Lite ologiskt tycker jag...

Jag ska också ha pallkragar till sommarn tänkte jag!
Har bara 2 st än så läng men tänkte skaffa fler.

/Karin Å
Susanne i Linköping
Albumen kan man nå t ex via medlemslistan, fast det är enklare att söka efter inlägg av medlemmen i fråga för det finns ju en länk till albumet vid resp persons inlägg.

Men du slipper göra någotdera för Lena N:s album finns här!
Anna-C
CITAT (Monica @ Norrbotten zon 5,09-03-2004, 13:05)
Hej Maria!

Jag hoppas att jag också platsar här i pallkrageklubben.

Förra sommaren byggde jag en inramad grillplats med pallkragar på tre sidor och trämöbler som jag snickrat själv i mitten. I pallkragarna odlade jag blommor, grönsaker och kryddväxter. Jag gjorde dock misstaget att sätta för många squashplantor i en av kragarna. Det blev lite för mycket. wub.gif
Kolla gärna bilderna i mitt album.

Monica

Jag tittade igenom ditt album - oj! vilken härlig trädgård & bilder!
Vad ska det bli i den upphöjda planteringen bredvid växthuset?
Nyfiken!!! tongue.gif biggrin.gif
ariana
Ialbumet finns bilder av majs i kragar 9kragar odla vi i
allt möjligt har inte så stor yta odla på o då är det perfekt
Trädgården bild tre av åtta rolleyes.gif
Monica, Norrbotten zon 5
CITAT (Anna-C @ 13-03-2004, 16:35)
Jag tittade igenom ditt album - oj! vilken härlig trädgård & bilder!
Vad ska det bli i den upphöjda planteringen bredvid växthuset?
Nyfiken!!! tongue.gif biggrin.gif

Hej Anna-C

Jag tänker plantera växter som tål torka i den nya bänken vid växthusen. Marken är torr som fnöske p.g.a. syrenerna som står i ovankanten.

De växter jag i första hand tänkte ha där är:

taklök
olika sedumarter
edelweiss
back- och bergnejlika
backtimjan
violkungsljus
mossflox

Jag hoppas att jag får lite bättre ordning i denna bänk än i de övriga. Problemet är att man alltid har mer blommor än vad man egentligen har utrymme för.

Monica
Anna-C
CITAT (Monica @ Norrbotten zon 5,13-03-2004, 18:47)
Hej Anna-C

Jag tänker plantera växter som tål torka i den nya bänken vid växthusen. Marken är torr som fnöske p.g.a. syrenerna som står i ovankanten.

De växter jag i första hand tänkte ha där är:

taklök
olika sedumarter
edelweiss
back- och bergnejlika
backtimjan
violkungsljus
mossflox

Jag hoppas att jag får lite bättre ordning i denna bänk än i de övriga. Problemet är att man alltid har mer blommor än vad man egentligen har utrymme för.

Monica

Mer blommor än utrymme!!? ohmy.gif
Det har hittills inte drabbat mig....
Men många önskningar har jag, så man vet aldrig - till slut kanske jag är i samma sits smile.gif

Jag tror det blir jättefint med din nya plantering! Och vilken lagom "ogräsrensningshöjd"!
Tidigare idag upptäckte jag att rådjuren ätit upp alla mina taklökar som jag planterade förra sommaren mad.gif sad.gif
Hoppas du inte har/får det bekymret!

Å du! Vilka sanslöst stora och vackert blommande syrener du har! smile.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon