Full version: slut soppåsar!
Tapio
Halaj!

Jag brukar ta grangrenar och lägga dem i en stor papperspåse (kommunens sophämtings), under tak men luftigt. Efter ett år brer jag ut de snustorra grenarna och ruskar ut barren på en stor presenning. Jag lägger dem i rabatten där jag gissar att växterna gillar surt. Det blir väldigt fint. Men nu sen kommunen har börjat med de där gröna fyrkantiga soptunnorna har min papperspåseförsörjning sinat.
Någon som har tips på var man kan hitta påsar?
De där svarta sopsäckarna går ju inte. Det kommer att börja mögla direkt. Påsen måste kunna andas!

//T
Kryddan03
Jula, Järnia, Överskottsbolaget etc
RB9310
Oj förekommer dom fortfarande (kanske minus några år) inom sophämtningen? Tror nog det snart 20 år sedan dom försvann i min kommun.
Tapio
CITAT (Kryddan03 @ 14-10-2011, 19:41) *
Jula, Järnia, Överskottsbolaget etc

Halaj!

Är du säker? Sådana stora? 125 liters?
På Jula och ÖB hänger jag titt som tätt men har aldrig sett några. Ska fråga nästa gång.
Tack!

//T
Kryddan03
CITAT (Tapio @ 14-10-2011, 19:59) *
Halaj!

På Jula och ÖB hänger jag titt som tätt men har aldrig sett några. Ska fråga nästa gång.
Tack!

//T

http://www.jula.se/sopsack-707025

På Järnia och ÖB har jag sett att de har haft två olika storlekar - en större och en mindre - i flerpack. Antar att den större varit 125 liters.
Tapio
Halaj!

Ååhh!

Jag säger som en arbetskollega brukar utbrista när någon gjort nåt bra för/till honom:
Du är min bästa kompis!!!!

//T
mojan
Köper mina på Clas Ohlssons! yes.gif
malcolm
CITAT (Tapio @ 14-10-2011, 19:59) *
Halaj!

Tack!

//T

Clas Ohlson.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164025158
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon