Silvantia
15-10-2011, 12:25
Försökte söka på detta men hittade inget..
Har en pelargon som stått ute nu under sommaren som fått röda blad..är det för lite vatten eller nån sjukdom som gör det? De nya bladen som kommer är gröna och "starka", de röda är lite tunna. (kan jämföra det som att de gröna är som papper och de röda som silkespapper). Den har stått direkt i solljus hela tiden utan problem.
DykUnderYtan
15-10-2011, 23:19
Har den fått röda blad nu? Mina får alltid det när det börjar bli lite kallare, just innan det är dags att ta in dem.
Gröna mormor
16-10-2011, 16:34
Min ena pelargon har också fått röda blad, jag tror att det är helt normalt när dom står ute i kylan.
Silvantia
16-10-2011, 18:24
Aha, då vet jag

Den har fått men inte de andra pelargonerna i balkonglådorna..konstigt nog..! Det här är en "kärlekspelagon" och de andra är vanliga "Zonaler"..om det heter så

Idag tog jag sticklingar och klippte ner en del av dom rätt hårt..får se hur det går med den metoden till sommaren sen..första gången jag gör det så vi får se hur de klarar sig.
Röda blad får de när det börjar blir kallt,det har en del av mina med.Att tar sticklingar nu är ingen bra ide,jag hade väntat till våren.Jag klipper aldrig ner pelargoner på hösten,förutom när de blir för stora,och bara de jag inte är så rädd om.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.