Peztis
För en månad sedan så tvingades vi ju avliva vår katt. Ett par veckor innan dess så hämtade jag ut en förpackning med Promon Vet till henne, p-piller alltså. Så därför har jag en hel föpackning minus tre tabletter så står här i skåpet.

Vad ska man göra med dem? Lämna för destuering? Känns så himla onödigt, de är ju helt nya! Och dyra... det kostade mig ca 350:-.

Men får man verkligen ge eller sälja dem till en annan kattägare?
Myosotis
Det tror jag väl att man får. Skänk dem till en kattorganisation om du inte känner någon som behöver. Min veterinär hade nog tagit tillbaka dem, du kan ju alltid fråga. Att slänga är ju verkligen dumt.
Peztis
Fast jag tror inte att veterinären vill ha dem, de skriver ju bara ut receptet (och tar 150:- för det) och sedan får man gå till apoteket och köpa dem.

Har också funderat på det där med kattorganisationer men de brukar väl låta kastrera katterna så fort som det bara går?
Trampendal
När jag behöver p-piller till min katt ringer jag till vilken veterinär som helst och får det inringt till apoteket.
De begär ju aldrig att få undersöka katten eller så, därför borde det ju inte vara något problem med sälja pillren (till mig kanske :-)).
zaaritha
Jag köper dem gärna--eftersom vi har katta som är ca 13 år.
tycker att det är för sent att kastrera henne!
Myosotis
CITAT (Peztis @ 15-10-2011, 16:16) *
Fast jag tror inte att veterinären vill ha dem, de skriver ju bara ut receptet (och tar 150:- för det) och sedan får man gå till apoteket och köpa dem.

Har också funderat på det där med kattorganisationer men de brukar väl låta kastrera katterna så fort som det bara går?

Det beror väl på hurdan veterinären är. Min är sjysst och har förståelse för folk, så jag tror mycket väl att han skulle förmedla p-pillrena till någon behövande som t.ex. behöver dem snabbt, har svårt för att ta sig till apoteket, har ont om pengar eller liknande.

Det skadar inte att fråga en kattorganisation, klart de kastrerar så fort som möjligt men ibland behövs det övergångslösningar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon