Full version: Vad har jag i landet?
G46
Är det någon som kan säga utifrån bifogade bilder vad det är jag har i landet? Trodde först att det kunde vara vårkrage som fått nytt liv efter att vi fått bort en massa nässlor, men jag börjar tvivla.

DSC_2404_odla.jpg

DSC_2403_odla.jpg
Mvh
Gunilla
Eva 33c
Visst är det väl många små plantor, inte en stor? Jag tycker det ser ut som harkål, det finns nästan alltid vilande fröer av den i jorden, i alla fall häs hos mig, som gör att det poppar upp en massa smått när man grävt lite i en rabatt. Ettåring, så om det är de,n rensa bort dem nu på en gång så kommer inte just dessa tillbaka. Men nya frön kan förstås aktiveras...
Monarda
Jag har ett elände som heter parksallat i min trädgård. Påminner väldigt mycket om dina blad och är det sådana så skulle jag råda dig att gräva bort varenda smula.
G46
Ja det är en massa småplantor. Då blir det till att gräva upp alltihop i morrn. Tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon