Full version: vandring
elsemarie
Idag har trädgårdsrbetet fått vila, istället blev det skogsvandring i det vackra höstvädret. Ut med
den gröna kartan i näven o matsäck på ryggen, härligt. Hamnade till slut vid en liten sjö, där jag
intog min äggmacka, satt nog ett par timmar o bara njöt i solen. Bara lämpligt sällskap
som saknades, men finns det månne någon som är lika tokig som jag?? Går bara rakt ut i
terrängen o slåss med ris o sly, aj råkade visst trampa ner i ett kärr, tur att jag har bra kängor..
Men härligt i alla fall..
silos
Så härligt du hade det! Förritiden var jag på vandringar och det är underbart att vara i naturen,i tystnaden.
Nu längtar jag till en sådan vandring!
elsemarie
Ja, det är bara att snöra på sig kängorna...och en
bra karta är ett måste, lätt att villa bort sig annars.
Roligt om jag kan inspirera någon, naturen är en oslagbar healer.
silos
CITAT (elsemarie @ 17-10-2011, 12:48) *
Ja, det är bara att snöra på sig kängorna...och en
bra karta är ett måste, lätt att villa bort sig annars.
Roligt om jag kan inspirera någon, naturen är en oslagbar healer.

Tänk,kanske skulle även min kropp börja må bättre?!
Under början av 90talet var jag ofta i skog och mark med mina hundar (fyra vackra Chow-Chovar).
På den tiden mådde jag mycket dåligt i psykiskt och det gjorde att jag kallade dessa turer för att vandra på min kraftstig,eftersom jag alltid mådde bättre i skogens famn!

Så det borde stå:skogsturer på recept från doktorer och inte en massa lugnande medisiner
vilka gör människor sega!

När jag var barn var jag i skogen från morgon till kvällen under hela året...nå lita mindre under vintern.
Och min pappa tog oss barn med sig när han skulle lyssna på tjäder fåglar,en fantastisk upplevelse var det!

Så visst är naturen en oslagbar healer!
Överbölingen
Håller med dig helt. "Den Stora Trädgården" har så enormt mycket att erbjuda och så många idéer man kan ta med sig hem.
elsemarie
Jag hoppas du mår bättre idag Silos. Mediciner kanske kan vara bra i ett akut skede, men i längden
gör de bara att kroppen kommer ur balans. Det finns många alternativa metoder. Vad hindrar dig från
att gå ut i skogen o bara njuta av träd o tystnad idag??
gnon49
Har mina favoritplatser i skogen som jag ofta återvänder till. Där kan jag sitta o filosofera och bara njuta. Har ju förmånen att ha skogen gränsandes till tomten så det är bara att gå ut när jag känner för det. Absolut den bästa medicinen för kropp o själ.
andersen
CITAT (gnon49 @ 22-10-2011, 15:16) *
Absolut den bästa medicinen för kropp o själ.

Ja det borde läkarna ordinera,som komplement till vanlig medicin.
mojan
Naturen är verkligen läkande och lugnande.
Vill komma med ett tips: Om man behöver en karta kan man pröva med att kontakta närmaste orienteringsförening. De har ofta bra kartor till salu. 000.gif
merlin68
Älskar också att gå i skogen tillsammans med hunden. Har "mina" stigar och känner flera träd "personligen" numera wink.gif Gillar att se årstidernas växlingar och tittar på vildspår, kottar och myrstackar mm. Varje höst samlar jag kottar och ekollon på mina skogspromenader - det är så underbart barnsligt och härligt w00t.gif
mojan
CITAT (merlin68 @ 22-10-2011, 19:42) *
Varje höst samlar jag kottar och ekollon på mina skogspromenader - det är så underbart barnsligt och härligt w00t.gif

Instämmer, jag tillhör också "Samlarfolket".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon