renate
Jag tycker om höstfärger och även de vackra bären på buskar och träd.Här skogsolvon.
[attachment=65592:2011_10_...280x960_.jpg] [attachment=65591:2011_10_...280x960_.jpg]
Peztis
Vackert!

Jag har en ullungrönn som är så vacker nu fast koltrastarna håller på att rensa bort det vackra, tyvärr.

Sedan är ju mitt hatobjekt den amerikanska hagtornshäcken vacker på hösten - men jag avskyr verkligen taggarna.
Huggorm
CITAT (Peztis @ 19-10-2011, 16:13) *
Sedan är ju mitt hatobjekt den amerikanska hagtornshäcken vacker på hösten - men jag avskyr verkligen taggarna.

Den finns även utan tornar nu för tiden
Peztis
CITAT (Huggorm @ 19-10-2011, 16:28) *
Den finns även utan tornar nu för tiden

Men det vet inte min häck om! Den har fortfarande kvar sina... Och jag kommer knappast att gräva bort 30-40 m bara sådär... Särskilt inte som den är 4 m hög och har stått där i säkert 30 år.
Helen i Piteå Zon 5
ja, bär på träd och buskar förhöjer verkligen prydnadsvärdet.
Här är Sorbus commixta 'Carmencita', Sorbus koehnenana - Pärlrönn, Sorbus 'Likornaja' - Sötrönn, Sorbus reducta - Dvärgrönn och Berberis koreana - Koreansk Berberis.
renate
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 19-10-2011, 17:39) *
ja, bär på träd och buskar förhöjer verkligen prydnadsvärdet.
Här är Sorbus commixta 'Carmencita', Sorbus koehnenana - Pärlrönn, Sorbus 'Likornaja' - Sötrönn, Sorbus reducta - Dvärgrönn och Berberis koreana - Koreansk Berberis.

Så fina vackra rönnar du har,jag är lite av en samlare på rönn.Har Ullungrönn,pärlrönn pärlemorrönn,S reducta S Joseph Rock S eburnea.Alla frösådda utom ullungrönnen.S carmencita har jag tyvärr inte.Det är bar pärlrönnarna som har bär,de andra är för unga.Ullungrönnen hade inga bär i år,jag tror blommora frös.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon