Full version: Kattunge söker hem!
Miro
Hej!
Min kille har fått gäster källaren; en kattmamma med unge...
De kan inte bo kvar och vi har inte hittat någon som kan ta hand om ungen (mamman tror vi har löst sig).

Ungen är en liten tjej som är lite försiktig men hanterbar och har en mycket social mamma.
Hon är mörk och jättesöt. Ungen är nu 13 veckor och kan därför flytta ifrån mamma

Jag har hört av mig till katthem men inte fått någon respons så långt. Finns det någon som kan förbarma sig över den här lilla tjejen?

CillaM
Många katthem har en hemsida där man ofta kan lägga upp blänkare. Varför inte ta kontakt med några och förklara läget? De flesta är villiga att hjälpa till. Jag har så det räcker o blir över.
omk
Tyvärr, Miro ... Har redan 4, det funkar bara inte med en till och dessutom en unge, men vi håller alla tassar, tummar och tår för att det löser sig på nåt sätt.

Kattungar brukar väl vara NÅGOT lättare att omplacera, än redan vuxna ?
Hoppas verkligen att det löser sig !
Skruttis
Var i landet befinner sig kattungen och dess mamma just nu?
Myosotis
Hoppas det löser sig, lycka till! Kattungar brukar gå att placera. Annonsera på blocket också.
Miro
CillaM, jag har redan hört av mig till två Katthem och inte fått någon respons alls. Jag är faktiskt rätt besviken över detta, men hoppas att de hör av sig snart. Erbjöd mig tom att vara akuthem.

Skruttis; Katterna är för tillfället i Blekinge men kan utan problem fraktas till stockholms området eller däremellan, och kanske en bit till.

Jag vill helst inte leta hem via blocket. Det känns som om man helt tappar kontroll över hemmet då, och jag har hört alldeles för läskiga historier om djur som används som träning för kamphundar osv. I nödfall får vi lämna kattungen till polisen som hittegods, så får de sköta kontakt med katthem, men det känns inte heller särskillt bra...
Mollis
Hej, har du provat att lägga in en fråga här?

Hittekattsakuten
Miro
Mollis: Nu har jag det. Tack!
Mollis
CITAT (Miro @ 20-10-2011, 17:00) *
Mollis: Nu har jag det. Tack!

Jag håller alla tummar för att ni ska hitta någon, om jag inte redan hade tre katter så skulle jag gärna ha tagit emot henne.
Lycka till!
CillaM
Hur har det gått med att hitta hem till de små?
Miro
Den lilla är fortfarande hemlös, katthemmen fortfarande helt ointresserade. Gick dit och pratade med dem, och de lovade att ringa, men icke!

Nu är lillan i alla fall hemma hos mig sedan igår, och hon är en liten pärla. Har fått kontakt med en tjej från örebro katthem (via formet jag blev tipsad om här, tack snälla blomma.gif thanks.gif). Hon verkar mer positivt inställd än de i stockholm.

Lite tråkigt när man försöker göra något bra, och får absolut NOLL respons från de organisationer som hävdar intresse i frågan.
Myosotis
Känner igen det där, helt hopplöst. Jag fick bra hjälp av KKS när jag höll på.
Blomstertanten
CITAT (Miro @ 01-11-2011, 13:05) *
Den lilla är fortfarande hemlös, katthemmen fortfarande helt ointresserade. Gick dit och pratade med dem, och de lovade att ringa, men icke!

Nu är lillan i alla fall hemma hos mig sedan igår, och hon är en liten pärla. Har fått kontakt med en tjej från örebro katthem (via formet jag blev tipsad om här, tack snälla blomma.gif thanks.gif). Hon verkar mer positivt inställd än de i stockholm.

Lite tråkigt när man försöker göra något bra, och får absolut NOLL respons från de organisationer som hävdar intresse i frågan.

Det kan ju bero på platsbrist och pengabrist!!!! De har förmodligen fullt upp med att försöka placera ut dom katter de redan har tagit hand om sleep.gif
Samsara
Har du Facebook? Finns både Katt Jouren och Rädda Katten, men säkert flera. Man kan säkert fråga dem som har hand om sidorna om man får lägga upp en "annons". Dem kan säkert också hjälpa till att sålla ut "köpare". Det är många som delar med sig av deras "annonser". Det kanske kan vara något? Om du inte hittar något annat sätt.
Miro
Blomstertanten; Det må så vara, men då kan de i alla fall SÄGA det, inte bara ignorera alla försök att få kontakt. Jag var tom där och de lovade att ringa. Jag erbjöd mig att vara jourhem, så platsbrist kan de inte skylla på och jag hade betalt för bebisen också, ville bara få hjälp att hitta hem. Jäkligt illa bemötande i alla fall, det jag lärde mig om något av katthemmet var att man inte bör försöka hjälpa katter (fast det kommer jag förstås att göra i alla fall).

Kan i alla fall berätta att lillan charmade sin in i min mammas hem, och har där sällskap av både barn och trevlig katt-tant. Hon hade en del medicinska promlem, men de tog vi hand om.

Bebisens mamma är nu kastrerad och har ett hem också. Tack alla somm engagerade er! smiley_small_hug.gif
Mollis
Så härligt att höra Miro!
Skruttis
Jättekul att höra att det löste sig på ett bra sätt.
Tack för att du berättade hur det gick Miro, jag har undrat. thanks.gif
omk
Åh, vad bra !! smile.gif
Tack för info !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon