Full version: Fontänros?
Freeky
Fick en katalog från Bakken? där det fanns nåt som kallades just fontänros,är det en rosart eller kallas den bara så?Den såg onekligen fantastisk ut och jag vill gärna ja en sån,nån som har erfarenhet av denna typ av ros?
kerstin z5-6
Bakker är ett oseriöst företag med fejkade bilder och hittepå" namn på många ,dessvärre.
Det finns mig veterligt ingen officiell grupp som kallas fontänros.Däremot finns rosor med ett vasformat växtsätt i flera rosgrupper.
Kolla med någon seriösare firma tex knud pedersen
www.rosenposten.dk
Bee
Min granne har en klängros med stooora rosa blommor och hon kallar den fontänros. Var eller när hon köpte den minns hon inte. Den har stått i hennes trädgård i åratal och tål tydligen vilken vinter som helst. Doften är liten men blommorna... suck, så vackra dom är.
Kajsa
Har heller aldrig hört det namnet, fontänrosor. Tittade på Bakkers hemsida efter det namnet, det var 4 olika klätterrosor det är bara en Excelsa som man hittar lite om på nätet, zon 3. Det finns många andra bra klätterrosor man kan köpa av rosfirmorna, sorter man kan läsa om först, zoner man kan lita på, att man hittar mycket information, annars kan dom vara för klena och frysa bort.
Freeky
Tack,jag har suttit ochdreglat över den där katalogen och tänkt skicka efter både lökar och rosor,men då skiter jag nog i det och letar nånannanstans.Tur att jag frågade,det är ju inte gratis att köpa växter precis.
stanwell
Glöm inte bort att det finns svenskodlade rosor av hög kvalitet hos både Flora Linnea och Cedergrens i Helsingborg. Har bra postorder också.
Freeky
Precis såna tips som man vill ha,tack!
kerstin z5-6
Hortogreen är ett annat svenskt postorderföretag md bra rosor om dock ett lite mindre urval.
hortogreen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon