Full version: Körsbärträd
a_micael
Hej. Jag har ett jätte stor Körsbärsträd på tomten som jag vill kapa ner.
Jag undrar om någon vet någon privat person eller företag som är villig o ta ner trädet gratis för att få virket gratis. Eller om jag tar ner det o kapar det i stockar, vem kan jag sälja det till. Behöver hjälp. Jag bor i Motala (Östergötland)

Tacksam för svar
Mike R Petersen
Nu har jag inte sett ditt träd men det kan vara svårt att hitta någon med såg som vill ha virket, träd i trädgårdar har oftast blivit utsatt för hård beskärnng eller uppspikning av fågelholkar mm med svampangrepp/röta till följd vilket förringar kvaliteen.

Du har nu störra chans att få tag i någon som vill ha virket till ved, alla våra fruktträdsarter har hög värmevärde, prova lokaltidningen eller blocket, tänk dock på att kolla med din försäkring innan du tar inn privata/amatörer att fälla trädet, båda vad gäller skador på egendom men också personskada!

Lycka till
Mike
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon