merlin68
Ny blir det visst en ny omgång roliga parodier på kungahusets medlemmar:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article13816057.ab

Ser ni fram emot att se dem? giggle.gif Gillade avsnittet där Silvia åt kraftstjärtar och sa "den som spar den har" a0a.gif
Fjortispower
Jag vet inte hur mycket jag och mina väninnor har skrattat åt det, så det ska bli kul att se det igen! Synd bara att Meltzer inte är med.
gnon49
Nya parodier? Hade ingen aning om att det varit parodier om vårt kungahus. Där ser man. Men kan det locka någon att titta? Kan dom inte ta partiledarna istället. Det skulle vara kul.
*Stintan*
Tyckte dom sa nåt om att det inte skulle va några kungligheter, men det kanske bara var i första programmet. g.gif
Meriona
Eftersom jag inte gillade de första spektaklen så lär jag inte gilla de här heller. Gillar inte när man gör sig rolig på nån annans bekostnad, vem det än där.
Huggorm
Att göra parodi på kungahuset känns inte speciellt nyskapande sleeping.gif
Motti
Tänker inte ens se det !tycker Helenius Tv program är rena förnedringsprogram ,att sitta och tjäna pengar på att förnedra andra människor tycker jag är omoget och urfånigt och helt omotiverat sen må det vara vem sjutton som helst .Undrar just när han ska växa upp och blir stor confused.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Meriona @ 21-10-2011, 21:15) *
Eftersom jag inte gillade de första spektaklen så lär jag inte gilla de här heller. Gillar inte när man gör sig rolig på nån annans bekostnad, vem det än där.

precis så tänker jag också...

Vad är det för nöje att göra sig roligt på andras bekostnad?
Motti
Ibland tänker jag att det är en himmla tur att man inte är en offentlig person för ärligt talat skulle jag inte orka med det att bli förnedrad och förlöjligad i TV och press .Man måste nog vara bra stark för att kunna stå ut med all skit då . angry.gif
gnon49
Men viss humor är inte fel. Vem minns inte Bosse Parneviks all gubbar. Nästan alla politiker fick sig en släng av sleven på ett humoristiskt vis, men med glimten i ögat.
Motti
Gnon !!Viktoria och Daniell har ju faktiskt gått igenom en hel del tillsamans tex Daniells njurtransplantaion ganska stor sak plus att Vicktoria nu är gravid ,ska vi då göra åtlöjelseprogram om dom !skulle någon förlöjliga någon i ett TV program som gått igenom en svår sjukdom ?är det sådan TV vi ska ha ?Har många vänner som haft Cancer mm skulle inte ens tänka tanken att förlöjliga deras kamp i en tv komedi.Och sedan tycker jag att Vicktoria ska få gå igenom sin graviditet i lugn och ro utan att bli till allmän åskådan och bli förlöjligad.Även om man är prinsessa så har man känslor precis som alla andra . kompiskram.gif Humorn på Hasse o Tages tid var en helt annan och inte grundad på lyteskomik som i dag !
Bengalow
Jag förstår precis, Motti...Lyteskomik= kungahuset. Eller var det inte det du menade?
gnon49
CITAT (Motti @ 21-10-2011, 22:35) *
Gnon !!Viktoria och Daniell har ju faktiskt gått igenom en hel del tillsamans tex Daniells njurtransplantaion ganska stor sak plus att Vicktoria nu är gravid ,ska vi då göra åtlöjelseprogram om dom !skulle någon förlöjliga någon i ett TV program som gått igenom en svår sjukdom ?är det sådan TV vi ska ha ?Har många vänner som haft Cancer mm skulle inte ens tänka tanken att förlöjliga deras kamp i en tv komedi.Och sedan tycker jag att Vicktoria ska få gå igenom sin graviditet i lugn och ro utan att bli till allmän åskådan och bli förlöjligad.Även om man är prinsessa så har man känslor precis som alla andra . kompiskram.gif Humorn på Hasse o Tages tid var en helt annan och inte grundad på lyteskomik som i dag !

Har aldrig sett programmet så jag vet inte hur kungahuset framställs. Men svenska humorprogram av idag är väl oftast av låg klass. Robert Gustavsson har däremot gjort många roliga sketcher. Och förlöjligar man kungahuset så är det ju låg klass på programmet per automatik.
Motti
Älskar Robert Gustafssons nya serier på tv 4 smile.gif) jag gillar Robert Gustafsson så himmla mycket !man kan skämta om saker och ting men samtidigt ha respeckt för personerna man skämtar om.Men Robert Gustafsson han har koll på vart gränsen går som jag ser det :)Han ger sig inte på människor rent personligt och attacerta dom .
Fjortispower
Tycker det är as-kult med parodier, och ingen kan stoppa mig! Det är den bästa humorn jag vet. I för sig skrattar jag åt nästan allt, men just åt parodier skrattar jag som mest tror jag. Det är bara för roligt! Just kungafamiljens parodier har varit helt underbara att se på, och som tur känner jag många som tycker det. Men dagens var inte lika imponerande. Kanske bara när "Vickan" skrek "nu räcker det" vid middagsbordet, ha ha ha ha ha !!! rotfl.gif Annars var de äldre parodierna klart bäst!
*Stintan*
Du såg tydligen programmet iallafall Motti. Men du kan väl inte kalla det för lyteskomik? ohmy.gif Som om inte Hasse & Tage gjorde komik av kungafamiljen.
gnon49
CITAT (Motti @ 21-10-2011, 23:37) *
Älskar Robert Gustafssons nya serier på tv 4 smile.gif) jag gillar Robert Gustafsson så himmla mycket !man kan skämta om saker och ting men samtidigt ha respeckt för personerna man skämtar om.Men Robert Gustafsson han har koll på vart gränsen går som jag ser det :)Han ger sig inte på människor rent personligt och attacerta dom .

Nej Gustavsson gjorde ju en fumlig sketch om kungafamiljen, inför just kungafamiljen. Jag skrattade så tårarna rann och det gjorde även kungafamiljen.
Underhållning på hög nivå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon