|
 Igår kom ett medelande på telefon att uppgraderingar fanns att hämta så då gjorde jag det.Sen skulle man slå in pinkoden men var la jag den nu då  Leta i lådan med räkningar,den med lite allt möjligt som kan va bra.den med lite sladdar odyl,korgen med tidningar,plånbok,handväska,smyckeskrin  den finns inte Är min nya fina dyra smartphone obrukbar för all framtid nu
malcolm
22-10-2011, 06:52
Titta i instruktionsboken, många gånger brukar liknande apparater ha en "idiotkod" som man får ändra själv sedan.
Vet f-n om det finns nån tror den ska laddas ner  men ska kolla när jag kommer hem,tack för tipset iallafall!
Red Top
22-10-2011, 07:48
Har du inte kvar själva kortet som simkortet satt i? Både PIN-kod och PUK-kod brukar väl stå där. I värsta fall kan du väl ringa din leverantör. De kan säker hjälpa dig, bara du har kontraktet/en räkning eller liknande. Det värsta är väl att du får vänta några dagar, eftersom de skickar koden hem till din mantalsskrivningsadress. För att vara säkra på att du inte stulit telefonen.
Fast jag väntar ju hellre några dar än att den aldrig går att använda.Det är just det där kortet som jag letat förtvivlat efter,kontrakt och kvitto har jag och jag "vet" att jag lagt kodkort på ett mycket bra ställe.(Kan bara inte komma på var)Men tack för ditt svar, tror att nu när jag vet att jag troligen kan få igång den utan kan jag leta mer strukturerat
Red Top
22-10-2011, 08:23
Lycka till!
Huggorm
22-10-2011, 08:44
I värsta fall kan man ta kontakt med operatören (telia, Tre, tele2 etc.) så låser de upp telefonen
Red Top
22-10-2011, 09:01
CITAT (Huggorm @ 22-10-2011, 09:44)  I värsta fall kan man ta kontakt med operatören (telia, Tre, tele2 etc.) så låser de upp telefonen Var det inte det jag skrev?
andersen
22-10-2011, 09:02
CITAT (Huggorm @ 22-10-2011, 09:44)  I värsta fall kan man ta kontakt med operatören (telia, Tre, tele2 etc.) så låser de upp telefonen Men var det inte sim kortskoden som det frågades efter? då har det ju inte något med telefon att göra.
Huggorm
22-10-2011, 09:11
CITAT (Red Top @ 22-10-2011, 10:01)  Var det inte det jag skrev?  Jo, men folk lyssnar mer på mig
*Stintan*
22-10-2011, 09:11
CITAT (andersen @ 22-10-2011, 10:02)  Men var det inte sim kortskoden som det frågades efter? då har det ju inte något med telefon att göra. Koden får man av sin operatör så det är den man har abonemanget hos man ska kontakta så får man en ny kod och hjälp med hur man ska göra!
Om du har en i-Phone ska du vara glad över att du inte lyckades uppdatera. Många (kanske alla?) som uppdaterade igår fick mycket problem.
andersen
22-10-2011, 09:14
CITAT (*Stintan* @ 22-10-2011, 10:11)  Koden får man av sin operatör så det är den man har abonemanget hos man ska kontakta så får man en ny kod och hjälp med hur man ska göra! Självklart.. men Huggorm skrev ... låsa upp telefon, telefonen blir inte låst av fel pinnkod till simkortet, utan det är simkortet som blir låst.
 jaha nu har ni vaknat! Tror nog det ska fixa sej var inne på telias sida men konstigt nog säjer de att jag glömt koden dit!! men kan logga in med persnr+senaste fakturanr vilket jag har hemma såå får ordna det ikväll,där ska man iallafall sen kunna se puk koden som behövs för att hitta o byta pinkod känns som det ordnar sej nu men det är härligt att ni finns o engagerar er
*Stintan*
22-10-2011, 09:52
 Jag har telenor och kan se min PUK-kod på "Mina sidor" . Har för mig att telia har något liknande, kolla om din PUK-kod finns där! Jag gjorde på följande sätt när jag förlagt min PIN-kod: Först slog jag in fel (en påhittad) pinkod 3 gånger och då ombads jag slå in PUK-koden och därefter kunde jag ange en ny PIN-kod som jag hittade på själv. Sen skulle den nya PIN-koden bekräftas och sen funkade allt igen.
Red Top
22-10-2011, 10:37
CITAT (Huggorm @ 22-10-2011, 10:11)  Jo, men folk lyssnar mer på mig  Det är jag övertygad om! [attachment=65680:hilarious.gif][attachment=65681:giggle__1_.gif]
Yes! Ni är ju för rara,när jag till slut prövat tillräckligt många ggr så jag kom in på "Mina sidor" var det lätt att hitta pukkoden men jag hade ju aldrig fattat att jag skulle slå fel pin 3ggr först.  mycket lättad glad och nöjd nu kan jag säja
sqrulan
22-10-2011, 12:45
 Vilken tur att det ordnade sig tillslut! Själv så har jag letat som en galning efter laddaren idag till min mobil, den hadde jag så prydligt lagt tillbaks i kartongen som mobilen låg i då jag köpte den!!  Den brukar ju alltid ligga nånstans vid en kontakt, ibland är man lite väl ordningsam! Pin och pukkoderna har jag haft stora problem med så nu finns dom uppskrivna på en stor lapp uppklistrad på insidan av en garderobsdörr för säkerhetsskull.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|