Irene_L
Jag har haft många frostnätter men blommorna ger ännu inte upp! Jag gick en runda i trädgården och jag hittade många blommor som fortfarande blommade och flera hade knoppar på gång:

[attachment=65738:blomning_24_okt.jpg]

Blommorna är: Blodnäva, röd ros, solbrud, rosa ros, ringblomma, rosknopp, stjärnflocka, trädgårdsviva, lupinknopp, polarblågull, höstaster och mattram.
På den största bilden är det julrosen som blommar för fullt. Den har också en massa knoppar!

Härligt att ännu kunna få njuta av dessa små glädjesolar nu när det annars är lite ruggigt!
Krolliljan
Oh så roligt.
Jag har nästan slut på alla blommor nu.
Helen i Piteå Zon 5
Helt underbart!
Roligt med blommande växter i trädgården den här tiden på året.
Iren
Ja men så fint! Roligt med de senblommande - nästan som man uppskattar dom extra mycket just därför..
Ugglemormor
Hos mig är det rätt så vinterstädad, men en liten rackare har blommat flera veckor --- den första rosen på den bonusrosen i våras --- New Down ... trodde inte att den skulle ens ta sig, men framåt sen sommaren stack det grenar ut men små, ca 20 cm, men löven var friska så jag lät bli den.
När jag kom hem fr, sjukhuset så visade min make den lilla rackaren som började just då blomma...... wub.gif
Tittar på den varje dag från mitt fönster ....... den har kupats kring halva plantan för vintern, men blomman finns i toppen på allt detta ..... såååå vackert! rose.gif
Eva i Skåne
Är din ros en New Dawn Ugglemormor? Vi är ju många som fått andra rossorter än den utlovade
HelénE
Här blommar astern för fullt, och den har jag knappt fått se blomma sista 2 åren, det har blivit kallt för tidigt.
Sen så blommar rosorna fortfarande, japanska lyktorna lyser orange, kärleksörten har ännu ej blommat ut och lite av floxen är kvar, samt syrenhortensian och min blå hortensia.

Kul att för en gångs skull få sen de riktigt sena växterna i blom länge.

Sen så har mina nejlikor knopp!!!

Även lavendeln blommar fortfarande.

Helén
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon