Emily Falk
Hej

Bor i en skuggig lägenhet och har svårt att hålla mina blommor vid liv. Har ni några tips på krukväxter som tål att stå i skugga under stor del av dagen? Gärna ganska tålig också när det gäller vattning, alltså att den inte behövs vattnas så ofta.
Tacksam för svar smile.gif
/ E
KRT
Gaderobsblomma eller svärmorstunga kanske? Enligt min erfarenhet klarar sig även St Paula, "sprätt iväg blomma"(vad heter den egentligen?) och phalenopsis-orkidéer en del skugga.
Är det doch helskugga hela dagen ä det inga växte om klarar sig utan extrabelysning!
irhen
Garderobsblomman, silverkalla, gullranka- den limefärgade, har klarat att stå långt inne i rummen. Sen håller jag med om att det ibland kan behövas ljustillskott.
Man får prova sig fram. Vissa växter kan ju klara sig länge, och vara vackra, men de kanske inte växer så bra. Clivia som grön växt, tex, klarar att stå inne i rum. Då blommar den inte, men är vacker ändå.

Lycka till
Irhen
Emily Falk
Tack för svar smile.gif Nu ska jag till blomsterhandeln!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon