Fjortispower
25-10-2011, 18:48
Till er som har smartphones:Hur ofta laddar ni den? Jag köpte en Samsung Galaxy S2 och är supernöjd med det mesta! Men batteritiden är för j*vlig. Man tänker hela tiden på att inte gå in allt för ofta för att spara energi, men på bekostnad på att man vill vara inne hela tiden! Och dessutom var den inte billig så man vill ju få ut det mesta av den. Som det ser ut nu så kommer jag kommer att behöva ladda den varje dag. Kanske 2 ggr/dag om jag ska kolla på filmer och sådant i den dagarna långa.
För övrigt laddar en kompis sin Iphone 4 varje kväll, så det känns i alla fall lite bättre att veta att jag inte är den enda.
herkules
25-10-2011, 18:50
jag laddar min iphone varje kväll
malcolm
25-10-2011, 18:55
Sonen har en Samsung Galaxy SII och han klagar ofta på att den drar massor av batteri men nu har han köpt en annan ackumulator med dubbel kapacitet jämfört med originalet. Min hedenhös-Nokia klarar sig en vecka på en laddning.
Ju mer man har igång tex wi-fi, blåtand osv desto mer batteri går det ju. Nya telefoner har en tendens att dra en massa ström trots att man bara har dom liggande pga av sånna saker.
Ingen smartphone men jag laddar min SE W995 varannan kväll men då lyssnar jag på mp3 ca 8 timmar varje dag. Klara framsteg från min Nokia N95 som knappt klarade sig en dag utan laddning.
Laddar min IPhone var tredje dag kanske, men då använder jag den för mail, att ringa, texta och surfa. Dock inga långfilmer eller så.... Är väl inget märkligt att batteriet tar slut om man kör den på max hela tiden, med musik eller film. Med tanke på vad man kan göra m smartphones idag är batterierna fantastiska.
Fjortispower
25-10-2011, 19:25
Jahapp.
Jag tycker inte att jag använder den till max. Har inte börjat använda den "helt och hållet" än, men allt är relativt, så det återstår att se.
Om man konstant har den i gång, dvs textar, ringer, surfar, tittar på youtube, spelar etc går det mycket batteri, mer om man använder den till "grafik" dvs film, spel etc. Märker detta jättetydligt om jag splelar en timme eller två - då rinner batteriet iväg. Om man ringer och textar håller den längre.
Om du tycker batteriet är kasst gör noteringar över hur mycket du egentligen använder den. Det KAN vara dåligt, men för att reklamer måste du veta hur bra/dåligt det egetligen är. Kolla sedan upp uppgifter om taltider och stadbytider och jäför.
Jag har en Samsung galaxy S.
Laddar varje till varannan dag beroende på hur mycket jag använder den.
Så är det med alla telefoner. Är du uppkopplad och ser filmer så drar det ström.
Gossen Ruda
26-10-2011, 09:41
Min Nokia 5110 klarar sig en vecka. Jag har inte drabbats av den moderna farsoten att ständigt vara uppkopplad och tvånget att hela tiden "göra" något. Surfar och liknande gör jag hemifrån på en riktig dator med en ordentlig skärm. Först fick folk musarm, sen kom SMS-tummen. Nu kommer skärmrynkorna. Dvs man rynkar pannan när man anstränger ögonen för att läsa på den minimala skärmen. Som åskådare kan man ha riktigt kul.
Whiskuchi
26-10-2011, 09:45
iPhone 4, laddar den med tre-fyra dagars intervall. Stänger av appar efter användning.
På min SE Experia Mini Pro kan man se vad batteriet används till. Väldigt bra för då ser man vad det är som drar mest. På min är det "viloläge" som drar mest! Jag har kopplat bort blåtand, wifi mm och sätter bara på det när det skall användas.
Sen är det ju så oxå att batteriet drar mer om man inte har full täckning.
Edit: laddar gör jag normalt ungefär varannan dag.
Robbanp
26-10-2011, 11:09
S2:an har usel batteritid i original. Det ska tydligen finnas någon uppdatering som är mer eller mindre nödvändig för att kunna använda den vettigt. Jag har ingen smartphone själv men har hört snacket på jobb. Jag tror att uppdateringen hette något på "K...", kanske något med "King" eller liknande i namnet. Gå in på något telefonforum eller gör en googlesökning på typ: "Sansung S2 batteri uppdatering" så ska det nog dyka upp något. Att man överhuvudtaget kan sälja något som kräver att man laddar hem uppdateringar för att kunna använda det är sorgligt.
malcolm
26-10-2011, 11:28
Sonen har laddat ner en app som heter use-defender från appmarket till sin SII:a och den lär spara en del batteri, appen finns både som gratis- och betalversion beroende på avancerat man vill ha det.
CITAT (Robbanp @ 26-10-2011, 12:09)

S2:an har usel batteritid i original. Det ska tydligen finnas någon uppdatering som är mer eller mindre nödvändig för att kunna använda den vettigt. Jag har ingen smartphone själv men har hört snacket på jobb. Jag tror att uppdateringen hette något på "K...", kanske något med "King" eller liknande i namnet. Gå in på något telefonforum eller gör en googlesökning på typ: "Sansung S2 batteri uppdatering" så ska det nog dyka upp något. Att man överhuvudtaget kan sälja något som kräver att man laddar hem uppdateringar för att kunna använda det är sorgligt.
Så är det ju med allt datoriserat. En smartphone är en dator i miniformat.
Händer nytt hela tiden i datorvärlden. Vad som är mest störande är när dessa uppdateringar inte är ordentligt genomgångna, som många iPhone-ägare blev varse om efter senaste uppdateringen. Mycket problem och en del som tappade bort sina kontakter, tur att de flesta ändå har en säkerhetskopia.
Själv fick jag knäppen igår när javauppdateringen strulade till min dator. Har ännu inte orkat fixa det.
Tror att du har runt 1500mah i din telefon köp ett batteri här
http://www.batteryupgrade.se/shopBrowser.p...roupId/74682914är på 2600mah.
Spara först dina data på Samsung Keis.
CITAT (Gossen Ruda @ 26-10-2011, 10:41)

Min Nokia 5110 klarar sig en vecka. Jag har inte drabbats av den moderna farsoten att ständigt vara uppkopplad och tvånget att hela tiden "göra" något. Surfar och liknande gör jag hemifrån på en riktig dator med en ordentlig skärm. Först fick folk musarm, sen kom SMS-tummen. Nu kommer skärmrynkorna. Dvs man rynkar pannan när man anstränger ögonen för att läsa på den minimala skärmen. Som åskådare kan man ha riktigt kul.
Jag håller med dig,jag har en Ericsson W890.Jag har inte aktiverat internet på den.Surfa gör jag hemma på datorn.jag behöver inte kolla på fb när jag är på väg till affären eller i skogen.Titta på film gör jag på min 50tums tv utan glasögon.
Samma här enda anledning jag är uppkopplad är för att jag använder gratis program för att tala och smsa-
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.