Catten
Hej
Jag skulle vilja ha tips p en snabbvxande klttervxt som kan direktss.
Den skall ss i en kruka i norr lge och mste direktss.Frg spelar ingen roll bara den blommar.
/Catten
Emser
Blomsterbna vxer fort och blommar ss direkt i kruka och finns i flera frger. Bnorna som mognar i Aug. kan man s nsta r!
KURT
Den klassiska klttervxten man sr r ju krasse. Men det beror ju p om man vill ha en ettrig vxt? Hur hg man vill ha den? Man kan ju s klematis ocks, men den tar ju lngre tid p sig.
Annlo
Hej!
Jag mste rekomendera min favorit bland klttervxter, Blomman fr dagen! Eller vinda som den ox heter. Jttevacker snabbvxande och blommar tacksamt hela sommaren! Jag tror att den blir svr att f tag i handeln men p ntet finns den fortfarande, sjlv ska jag ta en vacker rd sort och blanda med en ny grddvit krasse. wub.gif
Hlsn. Annlouice
andreas i uppsala
passiflora
Annki
Blomman fr dagen - Ipomoea - har diskuterats i flera inlgg hr. Men jag tycker man ska frodla dem inomhus. Annars blir blomningen frdrjd.
Annlo
Hej igen! Anki har rtt, den br nog frodlas lite.Men jag har ven stoppat ned dom sent direkt i krukan ute, och visst blommar den ven d om n lite senare.. Jag har ocks ftt hra hr att den visst finns i handeln men kanske inte som blomman fr dagen utan under namnet Ipomoea. Detta fr att div. lst folk knapprat i sig frn i hopp om rus, sjlv tar jag ett glas vin istllet...

Mvh Annlouice
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon