Catten
Hej
Jag skulle vilja ha tips på en snabbväxande klätterväxt som kan direktsås.
Den skall sås i en kruka i norr läge och måste direktsås.Färg spelar ingen roll bara den blommar.
/Catten
Emser
Blomsterböna växer fort och blommar sås direkt i kruka och finns i flera färger. Bönorna som mognar i Aug. kan man så nästa år!
KURT
Den klassiska klätterväxten man sår är ju krasse. Men det beror ju på om man vill ha en ettårig växt? Hur hög man vill ha den? Man kan ju så klematis också, men den tar ju längre tid på sig.
Annlo
Hej!
Jag måste rekomendera min favorit bland klätterväxter, Blomman för dagen! Eller vinda som den oxå heter. Jättevacker snabbväxande och blommar tacksamt hela sommaren! Jag tror att den blir svår att få tag i handeln men på nätet finns den fortfarande, själv ska jag ta en vacker röd sort och blanda med en ny gräddvit krasse. wub.gif
Hälsn. Annlouice
andreas i uppsala
passiflora
Annki
Blomman för dagen - Ipomoea - har diskuterats i flera inlägg här. Men jag tycker man ska förodla dem inomhus. Annars blir blomningen fördröjd.
Annlo
Hej igen! Anki har rätt, den bör nog förodlas lite.Men jag har även stoppat ned dom sent direkt i krukan ute, och visst blommar den även då om än lite senare.. Jag har också fått höra här att den visst finns i handeln men kanske inte som blomman för dagen utan under namnet Ipomoea. Detta för att div. löst folk knapprat i sig frön i hopp om rus, själv tar jag ett glas vin istället...

Mvh Annlouice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon