Full version: Engelska trädgårdar
Klint
Vet inte om det är bra men det är iaf nu!
ingrids
Tycker den är charmig, men det är absolut mest "titta på bilder, få inspiration och häpna över entusiaster". Och konstatera att ingen besökare någonsin skulle få 45 minuter ut av min trädgård ...
malcolm
Jag har sett de flesta avsnitten och tycker programmet är ganska underhållande men man lär sig knappast någonting av det. Gillar trädgårdsfredag bättre.
Iren
CITAT (ingrids @ 27-10-2011, 09:26) *
Tycker den är charmig, men det är absolut mest "titta på bilder, få inspiration och häpna över entusiaster". Och konstatera att ingen besökare någonsin skulle få 45 minuter ut av min trädgård ...

Ja det tycker jag med och det där med 45 min skulle nog vara svårt om dom inte vill stå dubbelvikta över namnlapparna på mina chilisar o tomater förstås whistling.gif
dahla
CITAT (malcolm @ 27-10-2011, 09:33) *
Jag har sett de flesta avsnitten och tycker programmet är ganska underhållande men man lär sig knappast någonting av det. Gillar trädgårdsfredag bättre.

Jag håller med om att de engelska programmen är ganska underhållande.

Jag gillar också trädgårdsfredag med Pernilla... men dom där fånerierna med att halva programmet går åt till matlagning är ju helkasst. Varenda program har ju inslag av matlagning idag och det finns dessutom redan jäkligt många renodlade matlagningsprogram.
Iren
Ja tänk vad trött jag är på dessa matlagningsprogram... och då dom klämde in det på bekostnad av själva trädgårdsdelen, i Trädgårdsfredag, så blev jag besviken...
malarmaster
tycker också att det engelska programmet är underhållande i sin enkelhet,men varför inte köpa in ett riktigt engelskt program med trädgårdsentusiaster? det finns många att välja på i england.
det bästa svenska var Gröna rum, men även där saknades den riktiga känslan att lära ut o presentera växter.
dagens med pernilla,(jag gillar programledarna) anser jag inte vara ett trädgårdsprogram,mer lite kolonikänsla med matlagning?stundtals roliga replikskiften,när det är dags att laga mat går jag o sätter på kaffet.
jag saknar det riktiga trädgårdsprogrammet vars syfte är att lära ut,presentera växter o alla varianter,planering,visa en del av alla fina trädgårdar som finns över hela sverige med dess entusiastiska ägare m.m. den ambitionen har svt aldrig haft. Ulf
Ugglemormor
Jag gillar att titta på programmet, men önskar att det skulle finnas fler trädgårdsrelaterade program nu under vintern, gärna nära vårt klimat........ tummenupp.gif Det är dåligt av TV att inte ta vara på detta och göra mer av det som vi skulle gilla att se...... thumbdown.gif
renate
Jag tittade inte på Engelska trädgårdar i fredags,det är väl de gamla som man sett femtielva ggr.Jag saknar Gardernas World med Allan Titchmarsh på BBC prime.Tyvärr ersatts den kanalen med BBC livstyle som inte har ett enda trädgårdsprogram.Trädgårdsfredag är bra,men jag klara mig utan matlagning.
Peztis
Har spelat in det men inte hunnit se det än...

Ofta är det rätt underhållande men det är eg mest vackra vyer och sedan det spännande momentet om de klarar att komma med. För det är väl det där med National Garden Scheme eller vad det nu heter, den där boken de ska komma med för välgörande ändamål?

Jag kan tycka det är bra och intressant att se vad man kan göra av det man skördar i sin trädgård. Tycker dock att det i Trädgårdsfredag tog för stor plats även om jag gillar alla gliringar och dynamiken emellan de tre.

Gröna rum saknar jag!

dahla
21.30 på SVT2 idag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon