Irene_L
28-10-2011, 08:41
Imorse trodde jag att jag råkat klickat fel och bara fått fram trädgårdsdelen så jag testade igen och då upptäckte jag att det skett lite omplacering av de olika delarna!
Nu får man försöka vänja sig vid detta!
herkules
28-10-2011, 08:44
jättebra - då kanske vi slipper gnället om oseriösa småprat
*Stintan*
28-10-2011, 08:45
Samma här men det är bra tycker jag att trädgårdsavdelningen lyfts upp
Red Top
28-10-2011, 08:55
Instämmer med föregående talare. Jättebra att trädgårdsdelen ligger först!
Jag klickade på småprat som jag brukar men där var det ju om trädgård.
Men....jag måste ju ha klickat fel och så började jag om....samma sak.
Till sist fattade jag att det var ändrat. Så går det när man inte är vaken.

Edit - tillägg
Jag tycker att man även kan minska antalet avdelningar i trädgård - slå ihop några så det bli lättare att orientera sig.
Gossen Ruda
28-10-2011, 09:14
Blev lite konfunderad också, sen såg jag titeln på denna tråden i "Senaste nytt".

Inte fel, nu kan vi gagga vidare här på bottnen, där trådarnas innehåll ofta hamnar. Det ÄR trots allt ett trädgårdsforum.
Meriona
28-10-2011, 09:56
Haha jag får lite dysmak av att simma runt på bottnen, men vad gör man inte....
Jag blev lika konfunderad jag!
Och jag tycker om alla underkategorier på Trädgård!!! Rör inte dem!!! Ju färre underrubriker (typ mappar i datorn) desto svårare är det ju att hitta. Men så är jag i o f s van vid att stoppa alllt i mappar, också.
Det här var verkligen på tiden!!
Mvh
Fenja
Aqvakul
28-10-2011, 10:32
Bra förändring som lyfter fram "kärntrådarna", hoppas nu att de också får fler deltagare....
Överbölingen
28-10-2011, 10:42
Mycket klok rockad tycker jag.
Men jag håller med flera om att det finns för många kategorier.
Inneväxter är OK, förökning, rosor osv skulle svämma över i "trädgården". Men det finns kategorier som skulle kunna föras till just "trädgård" för att minska virrvarret.
Motivet till den tankegången är att:
Hur gärna jag än skulle vilja kolla upp alla subtrådar som har trädgåerdsanslutning så räcker min tid inte till. Resultatet blir att jag missar "måste ha" buskar och trädtips som exempel.
Dessutom skulle det vara bra med "aktiva trådar" med plats i "Inloggad-raden". Hitta gamla trådar går ju ändå. Nya inlägg är inte samma sak.
Gossen Ruda
28-10-2011, 10:53
CITAT (Meriona @ 28-10-2011, 10:56)

Haha jag får lite dysmak av att simma runt på bottnen, men vad gör man inte....

Skit upp till fotknölarna.
Myosotis
28-10-2011, 11:05
Jag blev också förvirrad, nu blir det en massa scrollande för mig som gillar husdjur- och naturavdelningarna, eller så får man börja klicka på "allmänt forum" vilket ju inte behövdes innan. Men man vänjer sig väl. Logiskt med trädgårdstrådarna högst upp.
malcolm
28-10-2011, 12:00
Märkte ingenting men så klickar jag på nya inlägg också när jag loggat in.
Blomstertanten
28-10-2011, 12:30
Blev alldeles förskräckt nu när jag kom hem från jobbet! Småprat bortplockat!!!!!
Det tog en bra stund innan jag fattade att ordningen bara var omkastad
Herrejisses, jag kunde ju ha fått en hjärtattack!!!!
andersen
28-10-2011, 12:36
I odlas barndom så hadde ju vi inga avd utan forumet var ett trådat forum, kommer ihåg hur svårt det var som van vid det att gå över till det här forumet med olika avd.
Myosotis
28-10-2011, 12:37
CITAT (Blomstertanten @ 28-10-2011, 13:30)

Blev alldeles förskräckt nu när jag kom hem från jobbet! Småprat bortplockat!!!!!
Det tog en bra stund innan jag fattade att ordningen bara var omkastad
Herrejisses, jag kunde ju ha fått en hjärtattack!!!!

Mer logiskt så här. Forumet heter trots allt odla.nu.
Lättare att hitta med fler underavdelningar. Med "nya inlägg" kommer jag snabbt åt småprat. Med underavdelningarna i trädgårdsdelen, nu överst och med det senaste uppdaterade inlägget som syns i underavdelningarna ser jag om det hänt något nytt där jag läser mest.
Skulle föredra en "Nya inlägg"-funktion på trädgårdsdelen men det får duga så här.
*Stintan*
28-10-2011, 13:18
För den som inte orkar scrolla och som mest är i småprat/husdjur/natur går det ju lätt att dölja trädgårdsavdelningen genom att klicka på det lilla minustecknet ovanför till höger.
evelina
28-10-2011, 13:38
JÄTTE BRA!
Eller lägg ett bokmärke direkt till Allmänt forum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.