En pappa som har förstört sin egen dotters liv,man mår väldigt illa av att läsa sånt här.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flicka-t...rna_6585922.svd
Undrar om det är någon läkare inblandad i det här också. Brukar ju vara det. Vi ser nog bara toppen av isberget när det gäller bedrägeri mot FK. Svårt att upptäcka när det är satt i system med många inblandade. Stackars tös. En del läkare har nog inga skrupler helt enkelt.
herkules
28-10-2011, 13:25
även mamman i familjen har lurat till sig bidrag tydligen. familjen har i runda slängar fuskat till sig 3-4 miljoner/år av skattemedel. trist om flickan dock men bra att det uppdagats.
Aqvakul
28-10-2011, 13:35
SJUKT!!!
herkules
28-10-2011, 13:38
det kan man tycka, dock inget ovanligt tyvärr. fusket med ersättningar o personliga assistenter är mycket utbrett.
Eva-Helene
28-10-2011, 13:49
CITAT (herkules @ 28-10-2011, 14:38)

det kan man tycka, dock inget ovanligt tyvärr. fusket med ersättningar o personliga assistenter är mycket utbrett.
Hur vet du det? Vilka bevis har du?
Aqvakul
28-10-2011, 14:01
Det här handlar ju om ett exceptionellt fall, där ett barns liv och hälsa riskeras för att tjäna miljonbelopp. De flesta "fusk" handlar är säkert av en helt annan art..
Natur liv
28-10-2011, 14:07
Jag hoppas bara att avslöjandet av den här familjens fuskande inte leder till ett misstänkliggörande av en hel grupp av människor. De flesta människor brukar sköta sig och det gäller säkert även dem som behöver personlig assistans.
herkules
28-10-2011, 14:09
det finns domar utlagda på utbrett fusk just vad det gäller sådant här, har stått massor om det i tidningar också.
klart att det inte gäller alla men skitbra när det uppdagas, de skattepengarna kan användas till annat.
Natur liv
28-10-2011, 14:23
Jag är ingen anhängare av fusk, men i mina öron låter inte 0,04 procent som en ovanligt hög andel. Det är säkert fullt möjligt för Försäkringskassan att komma åt fuskarna utan att det behöver bli ett stort angrepp på oskyldiga.
http://www.dagensarbete.se/home/da/home.ns...66?OpenDocument
Huggorm
28-10-2011, 14:37
Dels är det väldigt mycket fusk med assistansersättningarna, dels blir det ju snabbt stora pengar eftersom det är så ruskigt dyrt med dessa ersättningar. Enligt artikeln nedan kommer assistansersättningarna kosta oss 30 miljarder år 2014, vilket fördelas på 17000 brukare. Pris per person 1,7 miljoner per år. Klart det fuskas när man kan tjäna sådana pengar utan större problem. Läkare som är villiga att skriva falska läkarintyg finns det uppenbarligen också gott om.
Red Top
28-10-2011, 15:10
Jag vet inte hur alla människor är funtade, men min första reaktion, när jag hörde det på radion, var upprördhet över hur flickan behandlats. Att i många år tvinga ett barn att spela psykiskt sjuk, bara för att tjäna pengar är fruktansvärt.
Flickan rymde tydligen hemifrån och gick till polisen och anmälde pappan för olaga hot.
Självklart är det gräsligt att några fuskar och roffar åt sig pengar, men det är ju tyvärr inte helt ovanligt, men att man för att komma åt pengar, misshandlar sitt barn i många år, det är övermåttan gräsligt.
Tycker jag.
CITAT (Red Top @ 28-10-2011, 16:10)

Jag vet inte hur alla människor är funtade, men min första reaktion, när jag hörde det på radion, var upprördhet över hur flickan behandlats. Att i många år tvinga ett barn att spela psykiskt sjuk, bara för att tjäna pengar är fruktansvärt.
Flickan rymde tydligen hemifrån och gick till polisen och anmälde pappan för olaga hot.
Självklart är det gräsligt att några fuskar och roffar åt sig pengar, men det är ju tyvärr inte helt ovanligt, men att man för att komma åt pengar, misshandlar sitt barn i många år, det är övermåttan gräsligt.
Tycker jag.
Man misstänker väl att det är människohandel inblandad, precis som vid tiggeri. Handikappade förs till Sverige för att någon skum verksamhet skall kunna tjäna pengar på dom. Sedan delar man på försäkringspengarna, utom den handikappade förstås. F-n ta dessa människor.
Huggorm
28-10-2011, 16:17
CITAT (gnon49 @ 28-10-2011, 17:06)

Man misstänker väl att det är människohandel inblandad, precis som vid tiggeri. Handikappade förs till Sverige för att någon skum verksamhet skall kunna tjäna pengar på dom. Sedan delar man på försäkringspengarna, utom den handikappade förstås. F-n ta dessa människor.
Vid flera tidigare fall har fullkomligt friska invandrare spelat sjuka, och eftersom man inte har tillgång till information om deras förflutna har de kommit undan med det. Som exempelvis "kaninmannen", han som avslöjades på bild när han dansade med lisebergskaninen. I dessa fall har ju även den "sjuke" fått sin andel av pengarna.
Aqvakul
28-10-2011, 16:37
CITAT (Natur liv @ 28-10-2011, 15:07)

Jag hoppas bara att avslöjandet av den här familjens fuskande inte leder till ett misstänkliggörande av en hel grupp av människor. De flesta människor brukar sköta sig och det gäller säkert även dem som behöver personlig assistans.
Instämmer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.