Full version: Lugn i trädgården
Weber
Oktober i trädgården betyder lugn. Sommarens alla vackra blommor har slocknat. Några enstaka höstblommor kämpar mot den första frosten. Det mesta har gått ner i en stillsam dvala. Odlingslådorna är rensade, redo för en ny säsong och delvis redan besådda med t.ex. rättika och rotpersilja, beredda på nästa års vårvärme.

Bilden visar kanske inte trädgården i sig. Bara en liten liten del av gräsmattan, innan den övergår i grannens åker. Denna vy visar sig för oss när vi tittar ut genom de stora spröjsade fönstren i vardagsrummet. En ljuvlig syn, nästan som en tavla. Jag tycker bilden nästan ser målad ut, men det är verkligheten. Den vackra verkligen som finns här utanför fönstret. På morgonen omsveps åkern av en förförisk dimma. Men blir alltid lika lycklig när man går morgonpromenaden med hunden längs kanten på åkern dessa första riktigt kalla höstmornar. Men det gäller att inte glömma vantarna.
silos
Du skiver så fint.
Och bilden är precis som en tavla.
Dimmiga höstmorgnar är underbara!
Helen i Piteå Zon 5
Jättevacker vy yes.gif ser faktist ut som en riktig oljemålning.
Ser att det är ditt 2:dra inlägg så jag vill hälsa dig Välkommen hit till Odla, kul att du har hittat hit.
Peztis
Oerhört vackert!
Iren
Ja ett sånt vackert foto! Lite magisk känsla över det, ingen dålig utsikt du har!!
Eva i Skåne
Fantastiskt foto smile.gif
Överbölingen
Härlig bild och skönt målat med ord.
Eva i Skåne
Vilken tur att du redan lagt in bilden i fototävlingen Weber. Jag tänkte tipsa om det, men kollade den tråden och ser att du redan varit där.
Där finns ju konkurrens med många andra vackra bilder, men den platsar absolut
renate
Bilden är verligen som en tavla,och texten helt underbart.Om du är ny här vill jag önskar dig hjärtligt välkommen.
niggle
Fantastisk bild!

Jag älskar hösten.
Hos mig har det varit väldigt milt. Lejongapen blommar fortfarande, liksom rosorna.
Jag såg i dag att anisisoppen hade kommit med nya blommor.

Vad jag tycker är spännande med en trädgård är att den går i vila, men inte helt och hållet.
Det händer något nästan hela tiden, även om det saktar ner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon