Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
mojan
Anma: Såg att du bytt profilbild till en Muminmugg med lilla My. Jag älskar mimintrollen och särskilt lilla My. Hon ÄR jag!
(Kan vara ett tips till den som är min tomte. whist.gif )
Meriona
CITAT (Anki på Öland @ 30-11-2011, 23:22) *
Ska fixa grej i morgon - bara öppet på torsdagar....

Är det en ledtråd? confused.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 01-12-2011, 12:46) *

Säkert en ärtsoppe- och pannkaksaffär! En rulle ärtsoppa kommer nog till någon utvald! biggrin.gif
Meriona
En rulle risgrynsgröt är väl mer passande? Jag undrar förresten om de äter ärtsoppa på Öland, det är väl bara kroppkaka som gäller. Men är det en typisk torsdagsaffär som säljer sånt? blink.gif
Myosotis
CITAT (Noak @ 30-11-2011, 21:22) *
Toarulle?

Aha! Eva-Helene ska skicka till Meriona! Avslöjad!
Chamomille
Och jag som missade allt igen sad.gif Men jag kanske skickar en hemlig klapp till nån iaf biggrin.gif
Anki på Öland
CITAT (Meriona @ 01-12-2011, 12:46) *

Nej då... bara ett konstaterande smile.gif
Meriona
CITAT (Anki på Öland @ 01-12-2011, 22:01) *
Nej då... bara ett konstaterande smile.gif

Då tror jag inte att du är min tomte, sannolikhetsteorin säger att den förste man misstänker är fel. biggrin.gif Och torsdagar - allvarligt? Det låter skumt, det är väl då hittegodsavdelningen är öppen? ohmy.gif
Anki på Öland
CITAT (Meriona @ 01-12-2011, 22:05) *
Då tror jag inte att du är min tomte, sannolikhetsteorin säger att den förste man misstänker är fel. biggrin.gif Och torsdagar - allvarligt? Det låter skumt, det är väl då hittegodsavdelningen är öppen? ohmy.gif

Hihi... nej du vet Öland är ett sommarlandskap så mycket stänger helt på vintern - men vissa ställen har öppet en dag i veckan...
Meriona
Systembolaget? crazy.gif
Anki på Öland
CITAT (Meriona @ 01-12-2011, 22:29) *
Systembolaget? crazy.gif

Du får väl skaka på paketet så får du höra om det kluckar - om du nu skulle få det från mig.... annars kan man beställa alkoholen på ICA här tummenupp.gif
Anma
CITAT (mojan @ 01-12-2011, 12:34) *
Anma: Såg att du bytt profilbild till en Muminmugg med lilla My. Jag älskar mimintrollen och särskilt lilla My. Hon ÄR jag!
(Kan vara ett tips till den som är min tomte. whist.gif )

Visst är hon fin! Men det är faktiskt inte Lilla My, det är hennes storasyster Mymlan. smile.gif
Det började med denna muggen för två år sedan, nu har jag 19 muminmuggar...
Nej, det började faktiskt med muminpappan, den köpte jag till maken när jag var till Finland. Sen köpte jag denna till mig och därefter förökades de på alla möjliga sätt. Fyllde 40 bland annat och då pluppade det in 5 muggar på en dag. biggrin.gif
Nu börjar det bli lite annat också med Mumin här hemma. Bland annat en kaffeburk och reflex med muminmotiv. Dessutom fick jag "täck en fläck" med muminmotiv och med dem pimpade jag mitt mobilfodral. Blev superfint. yes.gif
Blomstertanten
Nu har jag hittat JULKLAPPEN!!!
Bara ett problem sleep.gif
Min hemliga mottagare har inte önskat sig nåt gulligt -cry-.gif
Så nu vill jag att mottagaren genast skriver till det på sin önskelista! tongue.gif
mojan
CITAT (Anma @ 01-12-2011, 23:23) *
Visst är hon fin! Men det är faktiskt inte Lilla My, det är hennes storasyster Mymlan. smile.gif
Det började med denna muggen för två år sedan, nu har jag 19 muminmuggar...
Nej, det började faktiskt med muminpappan, den köpte jag till maken när jag var till Finland. Sen köpte jag denna till mig och därefter förökades de på alla möjliga sätt. Fyllde 40 bland annat och då pluppade det in 5 muggar på en dag. biggrin.gif
Nu börjar det bli lite annat också med Mumin här hemma. Bland annat en kaffeburk och reflex med muminmotiv. Dessutom fick jag "täck en fläck" med muminmotiv och med dem pimpade jag mitt mobilfodral. Blev superfint. yes.gif

Javisst är det Mymlan. Muggarna är jättesöta men lite för små som temugg, tycker jag. Har gett bort några muggar dottern, som också är muminfan.
mojan
Nu tror jag att jag har varit inne och snokat på allas medlemsprofiler. Har jag missat någon så betyder det ingenting.
Jag kan inte påstå att jag blev klokare. wacko.gif
Meriona
AHA! Jag har skrivit ganska utförligt i min profil, så då är du nog inte min tomte. Eller menar du att du inte blev så mycket klokare för att du läste ALLA och rörde ihop det? g.gif

Annars har jag hittills bedömt att Mojan och Anki på Öland säkert inte är min tomte. Snart har jag nog knäckt gåtan ska ni se! biggrin.gif
mojan
CITAT (Meriona @ 02-12-2011, 23:23) *
AHA! Jag har skrivit ganska utförligt i min profil, så då är du nog inte min tomte. Eller menar du att du inte blev så mycket klokare för att du läste ALLA och rörde ihop det? g.gif

Annars har jag hittills bedömt att Mojan och Anki på Öland säkert inte är min tomte. Snart har jag nog knäckt gåtan ska ni se! biggrin.gif

Jag läste ALLT och rörde till ALLT. Så det så! coolgleam.gif
Va, hur kan du veta att jag (och Anki på Öland) inte är din tomte? confused.gif Skulle det var något fel på oss? -cry-.gif
Myosotis
CITAT (Blomstertanten @ 02-12-2011, 13:53) *
Så nu vill jag att mottagaren genast skriver till det på sin önskelista! tongue.gif

Ja men det begriper du väl att det var underförstått, alla hästar är väl gulliga?!
Meriona
CITAT (mojan @ 03-12-2011, 13:21) *
Jag läste ALLT och rörde till ALLT. Så det så! coolgleam.gif
Va, hur kan du veta att jag (och Anki på Öland) inte är din tomte? confused.gif Skulle det var något fel på oss? -cry-.gif

smiley_small_hug.gif Inget fel på er så klart! Men man måste ju chansa lite ibland, det hade varit kul att varit först att gissa rätt. biggrin.gif

CITAT (Blomstertanten @ 02-12-2011, 13:53) *

Toarullar är väl gulliga? trostar.gif
mojan
CITAT (Meriona @ 03-12-2011, 18:13) *
smiley_small_hug.gif Inget fel på er så klart! Men man måste ju chansa lite ibland, det hade varit kul att varit först att gissa rätt. biggrin.gif

Visst hade det varit kul om du redan innan du fått julklappen hade vetat vem det var ifrån. giggle.gif Det hade t o m varit synskt! crying.gif

Vet du vilken lott man ska köpa för att vinna högsta vinsten också? I så fall kan vi väl slå oss ihop? smiley_small_hug.gif
Meriona
Nej du, men jag blev pålurad nån andelsbong i kassan på Willys idag, jag fick en känsla av att jag skulle ha tur. Vinner jag så ska jag namnge min tomte direkt, det bara MÅSTE vara rätt då. Väl? ohmy.gif
Anma
Jag minns inte vem jag skulle skicka till. Hur löser vi det? Alla skickar sina sen skickar jag till den som blir utan? coolgleam.gif
Meriona
CITAT (Anma @ 03-12-2011, 19:45) *
Jag minns inte vem jag skulle skicka till. Hur löser vi det? Alla skickar sina sen skickar jag till den som blir utan? coolgleam.gif

NEJ! SJälvklart skickar du till ALLA! coolgleam.gif
Anma
CITAT (Meriona @ 03-12-2011, 19:46) *

Ja så kan man ju också lösa det hela.
Chamomille
Har väl inte i den här tråden att göra egentligen. Jag missade sista anmälningsdagen. sad.gif Men jag kanske skickar en hemlig julklapp ändå till nån.
Anma
CITAT (Chamomille @ 03-12-2011, 20:05) *
Har väl inte i den här tråden att göra egentligen. Jag missade sista anmälningsdagen. sad.gif Men jag kanske skickar en hemlig julklapp ändå till nån.

Du får va här hur mycket du vill! En till som missat, ni kanske kan skicka till varandra? Fast då vet ni ju vem som är tomten, men det kanske går att förtränga?
mojan
CITAT (Meriona @ 03-12-2011, 19:46) *

000.gif

CITAT (Chamomille @ 03-12-2011, 20:05) *
Men jag kanske skickar en hemlig julklapp ändå till nån.

thanks.gif
omk
Jag travar runt som Dr Balthazar och "funderar och funderar och funderar ...."
Än har det inte dykt upp något "PING" ovanför mitt huvud unsure.gif

Jag som hade så bra ideér, tyvärr skrev jag inte ner dem mad.gif , kommer bara ihåg två och ingen av dem passar nog min mottagare sådär jätteväl, tror jag. H*n har nog inte plats ...

Nåväl, nästan en vecka kvar, så var bara LUGN, käre/a Mottagare !!
emmas matte
Du kan ju alltid skicka en triss om idéerna inte kommer, någon kan bli miljonär!!!
omk
*PING*

NU har jag EN del av presangen klar iaf !! tummenupp.gif
Meriona
Jaså en hushållsrulle tömd? Är du min tomte omk? tongue.gif

Och jag skojar bara, bäst att vara übertydlig....
omk
CITAT (Meriona @ 05-12-2011, 20:37) *
Jaså en hushållsrulle tömd? Är du min tomte omk? tongue.gif
Och jag skojar bara, bäst att vara übertydlig....

Naah, "pinget" var vatt ... NÄNÄ ! Nu var det nära att jag "förskrev" mig ! Aja baja ! Inte luras ! nono.gif

Ahh, de behöver "gnag" ? Jag HAR faktiskt lite rullar + äggkartonger liggande, hör bara av dig ...
Meriona
Här behöver man alltid gnag nuförtiden. Funderar på att sätta in en tiggarannons i lokalblaskan. smile.gif
Mhm Mhm min mottagare ger mig lite problem... g.gif man kan skicka allting, men ändå inget?
mojan
CITAT (Meriona @ 05-12-2011, 21:12) *
Mhm Mhm min mottagare ger mig lite problem... g.gif man kan skicka allting, men ändå inget?

smiley_small_hug.gif

Själv har jag pysslat och knåpat men vet inte om det duger. Kanske blir något köpt istället. sad.gif Eller fått. unsure.gif Eller tatt. ninja.gif
Meriona
tatt? Stölet? -fear-.gif
Chamomille
CITAT (Anma @ 03-12-2011, 20:09) *
Du får va här hur mycket du vill! En till som missat, ni kanske kan skicka till varandra? Fast då vet ni ju vem som är tomten, men det kanske går att förtränga?

Det gör mig ingenting. H.n vet nog i alla fall inte vart jag bor laugh.gif ...
Blomstertanten
Tydligen INGEN som vill ha nåt gulligt! sleep.gif
Skruttis
CITAT (Blomstertanten @ 06-12-2011, 07:35) *

Jag vill, jag vill, jag vill!!! yes.gif Har dessutom massor av plats.

Nu har jag kommit på vad jag ska ge min mottagare. Det var bara att använda hjärtat, så kom idén.... whist.gif
hattstugan

Nu är det paketerat för leverans till POSTEN nån av de närmaste dagarn!!
Blomstertanten
Jag har fått paket!!!! yahoo.gif
Måste jag vänta ända till julafton? innocent.gif Jag är ju nyfiken!!!! help.gif
Anma
Jag har skickat!! Eller inte!!! Ellerrrrr? moahahahahaha...
Blomstertanten
CITAT (Anma @ 06-12-2011, 14:21) *
Jag har skickat!! Eller inte!!! Ellerrrrr? moahahahahaha...

Tror i alla fall inte att det är från dej! tongue.gif
Har luskat runt lite nu och har en möjlig kandidat hitills naughty.gif
omk
Nu är jag helt klar med funderandet !
Det blir ... ja, ett litet brev-paket, helt enkelt ...

Redan inslaget o klart för avsändning. Ska bara formulera ett litet kort först ...
mojan
CITAT (Meriona @ 05-12-2011, 21:30) *
tatt? Stölet? -fear-.gif

Min dotter säger t ex ibland: "Snygg tröja! Var har du stulet den?" giggle.gif
mojan
CITAT (Blomstertanten @ 06-12-2011, 07:35) *

Jag vill gärna ha något gulligt! smiley_small_hug.gif
Blomstertanten
CITAT (mojan @ 07-12-2011, 14:39) *
Jag vill gärna ha något gulligt! smiley_small_hug.gif

Jag kom på att jag nog vill ha nåt gulligt själv, så jag får hitta på nåt annat. blush.gif
Myosotis
CITAT (Blomstertanten @ 08-12-2011, 10:53) *
Jag kom på att jag nog vill ha nåt gulligt själv, så jag får hitta på nåt annat. blush.gif

biggrin.gif
Blomstertanten
Så nu undrar jag: Är det nån som vill ha nåt fult i stället? innocent.gif
ninnisky
Ja tack, men hur ser något fult ut??
Blomstertanten
Hm unsure.gif Det vet jag ju inte förens jag har hittat det tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon