Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
DykUnderYtan
CITAT (Wilmer @ 27-12-2011, 19:31) *
TACK!!!

Nästa fråga,Dyk Under ytan är du min tomte?

Önskar jag kunde göra dig glad men näää... inte är jag din tomte inte. tongue.gif
Wilmer
CITAT (DykUnderYtan @ 27-12-2011, 22:05) *
Önskar jag kunde göra dig glad men näää... inte är jag din tomte inte. tongue.gif

blomkronan- reflexer växer inte vilt
Blomstertanten
DykUnderYtan
Eva-Helene
Eva i Skåne
Farbror Blå-frågad inget svar
Klint-frågad inget svar
Sylvia-frågad inget svar

Suck.. Tack för svar även om det var fel svar rolleyes.gif

Tror på den frånvarande farbrorn??
DykUnderYtan
CITAT (Wilmer @ 27-12-2011, 22:10) *
blomkronan- reflexer växer inte vilt
Blomstertanten
DykUnderYtan
Eva-Helene
Eva i Skåne
Farbror Blå-frågad inget svar
Klint-frågad inget svar
Sylvia-frågad inget svar

Du är bra nära nu i alla fall... wink.gif
Wilmer
Jag har ett minne i bakhuvudet att han brukar vara med men vara rätt så oengagerad, så jag håller på honom... Eller någon annan som är bortrest!
Anma

Ok. Jag tror att denna lista ska vara rätt.
Dessa har inte blivit avslöjade.
blomkronan
DykUnderYtan
Eva-Helene
Eva i Skåne
Farbror Blå
Klint
Sylvia
Noak

Dessa har inte avslöjat sin tomte ännu.
Klint
sommarhumla
Farbror Blå
blomkronan
Skruttis
Wilmer
Sylvia
Myosotis

Jag hade gjort fel på den första listan. Som sagt, snurrigast av alla är jag själv! smile.gif
Wilmer
Du är beundransvärt O-snurrig anma!!

Asch jag slår till, minns inte och hittar inte om jag frågat NOAK?

NOAK är du min tomte? sweatingbullets.gif
sommarhumla
Hmmm.....åtta ohittade tomtar kvar....jag tror minsann att någon av er är min tomte...farbrorn har inte lämnat några ledtrådar...nä jag tror inte det är Blå som är min tomte...kanske Eva-Helene då eller DykUnderYtan?? Är någon av er min tomte?? Man kanske inte får "sno åt sig" två tomtar i en gissning...eller vad säger tomtemor?? unsure.gif

F'låt farbror Blå, du hade ju visst lämnat en ledtråd....att du inte skulle lämna någon ledtråd...vilket ju iofs kan vara en ledtråd... crazy.gif wacko.gif

Edit: Lagt till lite text... sleep.gif
Klint
oj Wilmer var bara inne en snabbis igår så har inte läst dina frågor Sorry! men jag är inte heller din tomte.
Slänger i väg en halvdesperat fråga till Eva-Helen ÄR du min tomte?
Skruttis
CITAT (blomkronan @ 27-12-2011, 20:31) *
confused.gif dunno.gif Hittar ingen ledtråd som kan passa in på mina trädgårdshandskar... -cry-.gif
Men jag ser att min mottagare har gissar vilt.... giggle.gif men inte lika vilt som växten kommer bli... äh.. vilt var väll att ta i, men den är giftig! och vacker wub.gif

AHA! yahoo.gif
Nu har jag hittat dig, Blomkronan, tror jag.... naughty.gif

Det har var alltså en ledtråd:
Om jag smörar lite... får jag öppna mitt paket NU då?

Gissar hejvilt gör jag och jag tror att fröerna som jag fått är från en Ricin.
Den är vacker och blir väldigt stor och giftig.

Är det du som är min tomta Blomkronan?
Eva i Skåne
Gammalt hade du och nytt fick du
Klint
Inte för att jag fattar ledtrådarna men är det du Eva i Skåne som är min tomte?
Eva i Skåne
Nej Klint, det är inte jag som är din tomte
Klint
Trodde jag inte heller flirting.gif men ibland finns saker där som man inte ser giggle.gif
Wilmer
Ingen fara Klint, jag räknar med att folk har lite annat för sig i jul-mellandagarna. Därför frågade jag på rolleyes.gif

Hoppas du får svar snart Skruttis så du får öppna ditt paket tummenupp.gif spännande!!
Sylvia
CITAT (Eva-Helene @ 27-12-2011, 01:12) *
Tvåfärgat. Knäppt va?

Eva-Helene, är du min santa.gif ???

CITAT (Wilmer @ 27-12-2011, 22:10) *
Sylvia-frågad inget svar

Jag är inte din santa.gif tyvärr...
Sylvia
CITAT (Eva i Skåne @ 28-12-2011, 11:31) *
Nej Klint, det är inte jag som är din tomte

Men är du MIN tomta då??
Eva i Skåne
Nej Sylvia, inte din tomte heller
blomkronan
CITAT (Eva-Helene @ 27-12-2011, 21:51) *
Nej Wilmer, jag skickade inte till dig. Det jag skickade hade iofs kommit väl till pass för dig också wub.gif
Det verkar som att min mottagare uppskattade mina *klipp* *klipp* *.....* rolleyes.gif

g.gif *klipp* *klipp* *.....* kan man göra med handskar biggrin.gif

EVA-HELENE ÄR DU MIN TOMTE???? biggrin.gif
blomkronan
CITAT (Skruttis @ 28-12-2011, 09:38) *
AHA! yahoo.gif
Nu har jag hittat dig, Blomkronan, tror jag.... naughty.gif

Det har var alltså en ledtråd:
Om jag smörar lite... får jag öppna mitt paket NU då?

Gissar hejvilt gör jag och jag tror att fröerna som jag fått är från en Ricin.
Den är vacker och blir väldigt stor och giftig.

Är det du som är min tomta Blomkronan?

Vist var det min ledtråd giggle.gif och jag var ju sist på att skicka... och skrev i ett tidigare inlägg "kanske... kanske inte har jag skickat" (då alla redan skickat)

Ja fröna du fick är Ricin, hoppas du gilla dom och inte är rädda för att sätta dom, trots att dom är giftiga... jag har sett den växten på MÅNGA allmänna platser/parker så såååå farlig kan den då ändå inte vara blush.gif Kul att du gilla smörknivarna smiley_small_hug.gif
Meriona
Kommer alla knäcka gåtan före nyår tro? Det är rekord isåfall väl?
Wilmer
NOAK! Är du min tomte- haha, nu vet jag snart inte ut och in. Ser inte att du är tagen?
Meriona
XXXXXX
Wilmer
yes.gif Du är mer förvirrad än jag! Kolla nu noga en gång till...

Fniss, xxxxxx du han först! Haha...
Meriona
Hihihi.... biggrin.gif
Gossen Ruda
Har följt med med ett öga då och då, det verkar inte bara vara tomtar här. Det tyckt ha gått troll i letandet också. biggrin.gif
Eva-Helene
CITAT (Klint @ 28-12-2011, 06:37) *
oj Wilmer var bara inne en snabbis igår så har inte läst dina frågor Sorry! men jag är inte heller din tomte.
Slänger i väg en halvdesperat fråga till Eva-Helen ÄR du min tomte?

Japp! biggrin.gif
Nu fattar du vad jag menade med *klipp*, eller hur? giggle.gif Klippen gick ju bra, men slutresultatet vart väl inte det tjusigaste jag gjort...tyvärr blush.gif Men tror nog den värmer ändå. smiley_small_hug.gif
Wilmer
CITAT (Gossen Ruda @ 28-12-2011, 21:42) *
Har följt med med ett öga då och då, det verkar inte bara vara tomtar här. Det tyckt ha gått troll i letandet också. biggrin.gif

Det har faktiskt gått ovanligt fort!

Efter Noak är det bara Blå kvar, det var väl han jag trode från början när jag inte fick mitt paket. Gissade på handstilen att det var en kille eller en äldre person som skrivit, inte den sorten som vi lärde oss skriva i skolan. Får väl se om han ger sig till känna, är han inte intresserad av sin tomte santa.gif blink.gif ??
Anma
Stämmer detta?

DykUnderYtan
Eva i Skåne
Farbror Blå
Klint
Sylvia
Noak

sommarhumla
Farbror Blå
blomkronan
Wilmer
Sylvia
Myosotis

DykUnderYtan
Nähepp... min ledtråd "dolda talanger" kanske var för svår ändå, handlar mer om mig själv än själva klappen i alla fall. wink.gif

Här kommer en ny... "prickigt utanpå grönt inuti" smile.gif
Eva i Skåne
Vissa gissar desperat rolleyes.gif och andra fegar och gissar inte alls. För siste man/kvinna kommer det ju ge sig självt.

Jag har bytt inriktning på mina ledtrådar för det där med trosor gick visst inte hem, men nu vill jag försöka bringa ljus i saken g.gif
Wilmer
Jag tyckte jag gissade taktiskt men ingen svarade ju rolleyes.gif Svårt att gissa när inga ledtrådar av de som fås stämmer..
sommarhumla
CITAT (Eva i Skåne @ 28-12-2011, 22:43) *
Vissa gissar desperat rolleyes.gif och andra fegar och gissar inte alls. För siste man/kvinna kommer det ju ge sig självt.

Jag har bytt inriktning på mina ledtrådar för det där med trosor gick visst inte hem, men nu vill jag försöka bringa ljus i saken g.gif

Eva i Skåne....jag har letat med ljus och lykta, det går att sätta ett ljus i min julklapp...har jag äntligen hittat min tomta?
Klint
Eva-Helen Tack för din klapp! Den värmer både kropp å hjärta wub.gif (och skönt att klarat gåtan som sagt påskbrevet är inte löst än! Min julklapp är inget troll.
Skruttis
CITAT (blomkronan @ 28-12-2011, 19:28) *
Vist var det min ledtråd giggle.gif och jag var ju sist på att skicka... och skrev i ett tidigare inlägg "kanske... kanske inte har jag skickat" (då alla redan skickat)

Ja fröna du fick är Ricin, hoppas du gilla dom och inte är rädda för att sätta dom, trots att dom är giftiga... jag har sett den växten på MÅNGA allmänna platser/parker så såååå farlig kan den då ändå inte vara blush.gif Kul att du gilla smörknivarna smiley_small_hug.gif

smiley_small_hug.gif Tack snälla Blomkronan, eh jag menar, Tomtan!
Jättefina smörknivar och precis vad vi behövde fler av. En extra bonus att det var en katt målad på två av dem. yes.gif
Det var jättebra med fröna också. tummenupp.gif Sista 4 åren har vi odlat minst 4-5 plantor av Ricin. Tycker de passar väldigt bra i kruka och de är väldigt ståtliga. De agerar lite av parasoll åt de lägre växterna.

Din "smöriga" ledtråd var klurig. Den gick mig helt förbi.
Eller så är det jag som inte har alla indianerna i kanoten.... tongue.gif
Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 28-12-2011, 22:43) *
Vissa gissar desperat rolleyes.gif och andra fegar och gissar inte alls...

och vissa väntar på svar... [attachment=66940:waat.gif]
Noak
Förlåt min frånvaro, jag har strömlöst hemma på fjärde dygnet, och sitter nu på jobbet och blir snart utloggad.... Jag återkommer!
Eva i Skåne
CITAT (sommarhumla @ 29-12-2011, 04:42) *
Eva i Skåne....jag har letat med ljus och lykta, det går att sätta ett ljus i min julklapp...har jag äntligen hittat min tomta?

Grattis Sommarhumla! Nu har du hittat rätt smiley_small_hug.gif
Ny string - inga gamla trosor. Det var nog bara jag själv som förstod ledtråden confused.gif
Anma

DykUnderYtan
Farbror Blå
Klint
Sylvia
Noak

Farbror Blå
blomkronan
Wilmer
Sylvia
Myosotis

Wilmer
CITAT (Noak @ 29-12-2011, 11:03) *
Förlåt min frånvaro, jag har strömlöst hemma på fjärde dygnet, och sitter nu på jobbet och blir snart utloggad.... Jag återkommer!

trostar.gif Uuusch! Sådant kan man klara sig utan. Hoppas ni får ström snart och att inte något dyrt blivit förstört!
sommarhumla
CITAT (Eva i Skåne @ 29-12-2011, 11:20) *
Grattis Sommarhumla! Nu har du hittat rätt smiley_small_hug.gif
Ny string - inga gamla trosor. Det var nog bara jag själv som förstod ledtråden confused.gif

Äntligen så hittade jag rätt tomta!!!!!! Tack snälla Eva för julklappen, den är hur läcker som helst och kommer passa in jättebra i min lilla samling "stringisar" smiley_small_hug.gif

Haha, tros-ledtråden är klockrent suverän (nu med facit i hand), det är bara jag som inte varit inne på samma linje.
Blomstertanten
Kan nån vara vänlig att upplysa mej om vad sjutton en "stringis" är!!!! sleep.gif
Trodde ett tag att det handlade om strintrosor eller stringkallingar, men misstänker att jag har fel blush.gif
Kan vi få se bild på den? flirting.gif Jag är inte nyfiken, jag vill bara veta giggle.gif
Eva i Skåne
[attachment=66944:string_k..._huvudet.jpg]
Tyvärr är det inte denna fräcka stringis jag skickat till Sommarhumla, men stringprylar finns hur mycket som helst, både gammalt och nytt.

"Jag är inte nyfiken" Blomstertanten, det påminner mig om min mammas och min lillebrors diskussioner när jag växte upp. Jag är inte nyfiken, jag är intresserad, sa mamma alltid, men det rådde delade meningar om det smile.gif
sommarhumla
Oj Eva, de där stringtavlorna är så häftiga!!! Jag är lycklig ägare till fyra stycken. Älskar mina stringisar.

Ska ta kort på min fina julklapp också, så det kommer en bild här inom en snar framtid smile.gif
Myosotis

trostar.gif Misstänkte det. Är du min tomte?
Sylvia
Nu börjar jag misströsta... det finns inga passande ledtrådar till handskarna jag fått, så finns det 5 kvar som jag inte frågat: Dyk under ytan, Noak, Sommarhumla, Klint och Farbror Blå! Så VEM av er är min tomte??

Kan hända min egen mottagare inte sett mitt finurliga ledtråd eftersom jag inte heller blivit avslöjad!!??
Noak
CITAT (Myosotis @ 30-12-2011, 11:11) *
trostar.gif Misstänkte det. Är du min tomte?

Visst är jag din tomte Myosotis! Nu får du öppna ditt hemliga paket, om du nu inte redan gjort det!

Vi kommer nog att vara strömlösa till veckan efter nyår efter vad det verkar.
Strömlöst=tröstlöst.
sommarhumla
CITAT (Sylvia @ 30-12-2011, 11:22) *
Nu börjar jag misströsta... det finns inga passande ledtrådar till handskarna jag fått, så finns det 5 kvar som jag inte frågat: Dyk under ytan, Noak, Sommarhumla, Klint och Farbror Blå! Så VEM av er är min tomte??

Kan hända min egen mottagare inte sett mitt finurliga ledtråd eftersom jag inte heller blivit avslöjad!!??

Hemskt ledsen Sylvia...jag är inte din tomte...
Klint
Inte så många kvar nu Sylvia men jag är inte din tomte trostar.gif
Anma
CITAT (Anma @ 29-12-2011, 12:32) *
DykUnderYtan
Farbror Blå
Klint
Sylvia

Farbror Blå
blomkronan
Wilmer
Sylvia

Det närmar sig sluttampen.

Sylvia

Noak, är du min santa.gif då??

CITAT (Klint @ 30-12-2011, 16:05) *
Inte så många kvar nu Sylvia men jag är inte din tomte trostar.gif

Det var mysko! Jag har ju frågat alla... inget svar av Farbror (som var min tomte förra året!) och Dyk dock....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon