CITAT (mamamaggan @ 02-11-2011, 00:01)

Golvet i köket i sommarstugan , tyvärr inte bara där , är alltid kallt. Huset är byggt på tidigt 60-tal och har sågspån som isolering i golven.
Vi vill få speciellt köksgolvet , det enda rum vi värmer upp lite på vintern , bättre isolerat.
För en hel del år sedan vet jag att man sprutade in något slags skum i golv men gör man det i dag ?
Har ni några förslag ?
Du tänker förmodligen på polyuretanskum. Bra isolering men med ett par nackdelar. Brandfarligheten och rökens giftighet exempelvis. Sen kan det vara svårt att vid såna här tillfällen att få in det överallt. Den troliga anledningen till kylan hos dig är att sågspånen har packats med tiden så det bildats ett hålrum överst. Kan vara ok om det är tätt fö men kan kylan komma in i hålrummet är det alltid kallt. Jag hade sånt golv i tillbyggnaden och till slut fick jag nog och kröp in under huset och tog bort bräderna underst och lät sågspånen rinna ut och tryckte upp gullfiber istället. Om det går hos dig är det en lösning, annars får man bryta upp golvet innifrån.