capros aper
Fr nstan 2 r sedan sdde jag frn frn passionsfrukt, men jag fick aldrig ngra blommor. Jag slutade ge plantorna extra nring fr ett par mnader sedan och nu har frsta blomman ntligen kommit p ena plantan. Ngon som vet om det r mjligt att f frukt och isfall hur?

Hr r en liten bild p den frsta blomman smile.gif

[attachment=65896:IMG_2506.JPG]
Sainty
Grattis till en fin blomma. yahoo.gif
Passionsblommorna r en av de vackraste som finns att titta p! Och visst kan du f frukt, det r bara till att ta fram penseln och brja pilla nr du fr fler blommor - och hlla tummarna s klart smile.gif
strandskatan
Fin blomma! Lycka till med frna! Annars r det ju jtteltt att ta sticklingar av passionsblomma, det har till och med vxt upp skott frn rtter som kommit ut genom bottenhlet i krukan!
capros aper
Man tackar smile.gif Nu efter ett dygn har den redan brjat sl ihop (det kanske dom brukar gra?). Jag tog iaf en tops o pillade lite mellan stndaren o pistillen!
Woodii
Vilken fin! Jag har en bl, och blommorna p den varar tyvrr ocks bara ngon dag, har lst att det ska vara s.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon