capros aper
För nästan 2 år sedan sådde jag frön från passionsfrukt, men jag fick aldrig några blommor. Jag slutade ge plantorna extra näring för ett par månader sedan och nu har första blomman äntligen kommit på ena plantan. Någon som vet om det är möjligt att få frukt och isåfall hur?

Här är en liten bild på den första blomman smile.gif

[attachment=65896:IMG_2506.JPG]
Sainty
Grattis till en fin blomma. yahoo.gif
Passionsblommorna är en av de vackraste som finns att titta på! Och visst kan du få frukt, det är bara till att ta fram penseln och börja pilla när du får fler blommor - och hålla tummarna så klart smile.gif
strandskatan
Fin blomma! Lycka till med fröna! Annars är det ju jättelätt att ta sticklingar av passionsblomma, det har till och med växt upp skott från rötter som kommit ut genom bottenhålet i krukan!
capros aper
Man tackar smile.gif Nu efter ett dygn har den redan börjat slå ihop (det kanske dom brukar göra?). Jag tog iaf en tops o pillade lite mellan ståndaren o pistillen!
Woodii
Vilken fin! Jag har en blå, och blommorna på den varar tyvärr också bara någon dag, har läst att det ska vara så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon