Hade egentligen tänkt att smsa 118 100, men äsch! Man kan ju fråga här också, inga frågor är väl för dumma att ställas, även om de skulle vara det.
Frågan är: Möglar blött/fuktigt jord lättare i rumstemperatur eller vid 8 grader?
Huggorm
04-11-2011, 17:36
Edit: eller man kan snarare säga att det möglar bättre i rumstemperatur
Fjortispower
04-11-2011, 17:39
Jaha okej, vad bra att jag fick lika snabbt svar ändå hihi. Undrade detta eftersom jord torkar ju snabbare i rumstemperatur än vid 8 grader, men men... Det finns folk som säger olika ändå.
merlin68
04-11-2011, 17:39
Om den är fuktig borde den ju mögla ju högre temperaturen är, alltså i det här fallet i rumstemperatur.
Huggorm
04-11-2011, 17:43
CITAT (Fjortispower @ 04-11-2011, 17:39)
Jaha okej, vad bra att jag fick lika snabbt svar ändå hihi. Undrade detta eftersom jord torkar ju snabbare i rumstemperatur än vid 8 grader, men men... Det finns folk som säger olika ändå.
Får jorden torka så möglar den inte, men du skrev ju fuktig jord så jag antog att du vattnade den
Peztis
04-11-2011, 23:25
Är det inte så att det finns många faktirer...? Fuktighet i kombination med temperatur och dessutom ventilation?
Har man ett normalt fuktigt utrymme med sämre ventilation så mår mögel väldigt bra i rumsremperatur än vid 8 grader.
Tror jag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.