Full version: Imponerad av min katt
merlin68
Jag måste bara ge en stor eloge till min bondkatt som är jättebra på att förstå "människospråk". Det är nästan skrämmande hur många ord/fraser han förstår ohmy.gif . Jag har testat honom på olika sätt och sagt ord/fraser utan att visa med gester/miner vad jag syftar på. Om jag exempelvis säger "var är hunden" tittar han på hunden och "ska du ha mat" jamar han och springer i förväg till köket. "ska vi borsta tänderna" jo då sticker han iväg och gömmer sig under sängen giggle.gif
Hur är det med era katter, förstår de också mycket av det ni säger?
skånepåg
Katter förstår mer än vad man tror, likaså hundar de har stort ordförråd av kommando ^^
Men denna videon Katt gör hund tricks
Min kissemisse kommer på tilltal och vi snackar ju en hel del så vet ju vad nej och ibland vill du ha mat så biggrin.gif
merlin68
CITAT (skånepåg @ 04-11-2011, 22:14) *
Katter förstår mer än vad man tror, likaså hundar de har stort ordförråd av kommando ^^
Men denna videon Katt gör hund tricks
Min kissemisse kommer på tilltal och vi snackar ju en hel del så vet ju vad nej och ibland vill du ha mat så biggrin.gif

Wow vilken duktig katt i videon w00t.gif Katter fattar säkert lika mycket som hundar om inte mer. Smarta rackare det där....
skånepåg
CITAT (merlin68 @ 04-11-2011, 22:25) *
Wow vilken duktig katt i videon w00t.gif Katter fattar säkert lika mycket som hundar om inte mer. Smarta rackare det där....

Haha ja de kan ju plocka upp saker och öppna dörrar rätt lätt, men vissa hundar kan ju det med förutom plocka upp saker och undersöka dem biggrin.gif
Myosotis
Vad spännande, nej jag tror inte mina förstår vad jag säger, det beror ju på hur man umgås med sina katter. Jag tror att det är som du säger med din kloka katt, men för att säkert utesluta Kloka-Hans-effekten bör han inte kunna se dig, djur är rent otroliga på att avläsa vårt kroppsspråk.
skånepåg
Ibland räcker det jag bara knäpper med fingrarna så kommer hon, men de är ju rätt egoistiska så de har ju en egen vilja tongue.gif
Fenja
Jag pratar mycket med både katter och hundar så de har ett gott ord-/frasförråd. Mest tror jag vildkatten, som kommer in och äter och ibland sover här, förstår. Han är lite skygg och gillar inte att man kommer för nära, så ibland kan jag säga: Om du går in i köket först, så kommer jag efter och matar dig och han gör det. Djur är ganska magiska wink.gif.
Mvh
Fenja
skånepåg
flirting.gif
Myosotis
giggle.gif
zaaritha
Fenja!
Du har så rätt med vad katter förstår!
En del av våra, verkar förstå precis----de andra tar längre tid på sej!
Har vart turbulent här ett tag.
tre kattungar; de äldre blir förvirrade!
Jag ska ej ha kattungar; de blir konfysa!
Alla tre vi lämnade bort, har kommit tillbaka!

De ville inte acceptera nya hem; de matvägrade.
de ville inte vara keliga..
Men; när de kom "hem" igen--så äter de, kelar o vill vara med mej, överallt!
Fenja
CITAT (zaaritha @ 05-11-2011, 22:04) *
Fenja!
Du har så rätt med vad katter förstår!
En del av våra, verkar förstå precis----de andra tar längre tid på sej!
Har vart turbulent här ett tag.
tre kattungar; de äldre blir förvirrade!
Jag ska ej ha kattungar; de blir konfysa!
Alla tre vi lämnade bort, har kommit tillbaka!

De ville inte acceptera nya hem; de matvägrade.
de ville inte vara keliga..
Men; när de kom "hem" igen--så äter de, kelar o vill vara med mej, överallt!

Vad mysigt det låter med kattungar i alla fall! Jag är lite kattungesjuk, sedan vi skaffade vår ilskna bengal så fungerar det inte att ta hit nykomlingar. Njut du av dina kattungar wink.gif
Mvh
Fenja
Motti
Vi har ju !Mannen som talar med hundar " önskar att någon kunde" tala med katter" också !Vi har haft vår katt i snart 12 år och jag kan skriva under på att katter är väldigt smarta och förstår en hel del av vad man säger till dom,min katt fattar det mesta men går ändå sin väg när han får lust , problemet är att vi tar för givet att katter inte går att lära något därför bryr vi oss inte om att försöka ens !Katter är väldigt smarta djur det bör vi inse.och ju äldre de blir ju lättare har de för att lära !
omk
Kattens hjärna ... Hmmm ...
skånepåg
The cat whisperer
merlin68
CITAT (skånepåg @ 06-11-2011, 06:17) *

ojoj jag skrattade så jag grät. Så sköna de är haha när de drog den stackars katten i kopplet a0a.gif
omk
CITAT (skånepåg @ 06-11-2011, 06:17) *

Håller helt med merlin !!! rotfl.gif
Ut gm dörren EFTER Cesar, med kopplet runt höfterna, sen "schwomp" = liggande läge ... Husse: "Jag tror nog att det är det längsta hon har kommit ..." laugh.gif
Kattassen med disktrasan mot slutet ... happy.gif

(Lilla Alice ... att hon står ut ?)
ingrid fuxwall
När jag klickertränar hunden i garaget och katten är med och tittar på härmar han och lär sig tricken fort
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon