Katarina Odla.nu
Grattis Weber!

Vars fina höstbild är en av de tre vinnarna i fototävlingen här i forumet. Observera att det inte är någon rangordning, alla tre vinnare kom på samma plats!

Juryns motiveringen till vinsten:
Bilden blickar ut från höstträdgården och suddar ut gränsen mellan trädgården och fälten utanför. Det är som en tavla men ändå är känslan av närvaro väldigt stark.

Texten till bilden löd så här:
"Oktober i trädgården betyder lugn. Sommarens alla vackra blommor har slocknat. Några enstaka höstblommor kämpar mot den första frosten. Det mesta har gått ner i en stillsam dvala. Odlingslådorna är rensade, redo för en ny säsong och delvis redan besådda med t.ex. rättika och rotpersilja, beredda på nästa års vårvärme.

Bilden visar kanske inte trädgården i sig. Bara en liten liten del av gräsmattan, innan den övergår i grannens åker. Denna vy visar sig för oss när vi tittar ut genom de stora spröjsade fönstren i vardagsrummet. En ljuvlig syn, nästan som en tavla. Jag tycker bilden nästan ser målad ut, men det är verkligheten. Den vackra verkligen som finns här utanför fönstret. På morgonen omsveps åkern av en förförisk dimma. Men blir alltid lika lycklig när man går morgonpromenaden med hunden längs kanten på "åkern dessa första riktigt kalla höstmornar. Men det gäller att inte glömma vantarna."

Nedan kan ni njuta av Webers bild igen!

I morgon presenteras nästa vinnare!
Iren
Mycket vacker o stämningsfylld bild! Grattis Weber!!
Helen i Piteå Zon 5
Stort GRATTIS Weber! Din bild är fantastisk vacker yes.gif
Biggan_
Grattis! rose.gif En magisk och vacker bild!
Weber
Tack snälla! Känns dock inte som att JAG ska ta åt mig 'berömmet', utan naturen! Jag fiskade ju bara fram kaneran!
Ingela i Segersberg
Grattis Weber rose.gif Din bild är sååå fin!
Chamomille
Verkligen en vacker bild. Ser ut som en målad tavla. Grattis!
Myosotis
Grattis! Bilden är verkligen som en tavla.
smuleborg
Som en tavla, skickligt bearbetad i Photoshop. Grattis.
Tikka
Grattis smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon