Full version: Naturens under
sparvuggla
Så vackert.
Men inte i jägarnas ögon, och därmed troligen dödsdömd.

http://www.nwt.se/lasarnas/article986817.ece
Huggorm
Albino. Tror inte du behöver vara orolig för jägarna, de undviker i alla fall att skjuta de vita älgarna.
Överbölingen
Hopps! Intressant. OK jag kan inte se om ögonen är röda men nog skulle jag släppa ett slikt djur oaktat det är skjutbart. Stackars djur utan snölandskap. Är detta månne en vink om en ny istid? Om ca 1000 år eller så. sticker golfströmmen så är det väl fara å färde fö svensk landmassa. Och ju mer arktis tinar desto farligare blir det.

Och tror någon på allvar att människorna kan göra något väsentligt åt växthuseffekten? Det är bara som att sparka upp lite värme i sovsäcken.
Gossen Ruda
Vita/albino djur är inget under, bara djur med defekta gener.
Överbölingen
Visst håller jag med dig Ruda, men!
Albinofenomenet kanske blir normalt efter ett antal reproduktioner och becerellögonen försvinner. till förmån vanliga bruna.

Kan inte riktigt förstå varför vi är rädda för mutat. Men innan det nått slutfasen så tar det några genaretioner rådjur. Inom ett tiotal år innan avvikelsen nått ett mål. Når den inte dit då var det en naturens misstag. Precis som med vargarna. Låt dem inavlas så slipper vi eländet om ett antal år...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon