Christoffer
Är det någon som ska åka och se på Hoya och Orkidéutställningen
i Blomsterlandet på Hisingen?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag läste det precis nu i GP och tänker att ta en liten runda där.
Har visserligen ingen plats här hemma men många fröplantor skall snart till landet och då finns det ju plats igen, tänker på en orkidé

Elisabeth
Ina
Om min förkylning inte blir värre inatt kommer jag att "hänga på låset" där klockan tio i morgon förmiddag. smile.gif
Hannele
Hisingsbo som jag är, var jag och tjuvtittade där redan idag... tongue.gif

Men spara lite pengar till kamelior... om ni har kallt utrymme.
http://www.odla.nu/artiklar/kameliautstallning.shtml
Hannele
Det var inte dåligt! Lyssna på Arne Kastbergs föreläsning, titta på allt!
Det fanns säkert hundratal olika orkidéer och lika många olika Hoya, tiotal olika ananasväxter (Bromelia).

Jag köpte grönblommig orkidé Dendrobium Emma Green, en vackert randig Vriesea-'ananas' och
två hoyor: Hjärtbladig Hoya kerrii och variegerad Hoya Carnosa Compacta.
Sylvia
Jag träffade Ina med sällskap där och köpte 3 Hoyor, fast jag inte ens visste att jag gillar dom! I morgon ska jag få en till som var slutsåld idag, men Arne ska ta med den till mig hemifrån.
Ina
Nu har jag monterat mina nyinköpta juveler (läs orkidéer) på bark och hängt dom vid ett söderfönster!! biggrin.gif wub.gif

Jag missade visst dej, Hannele.... sad.gif .... men vi ses nog snart hoppas jag!!!
Ella
Varför är det så lång till göteborg jag vill också ha en hoya kerrii... och titta på alla andra...
Hannele
Min randiga Vriesea, hjärtbladig Hoya kerrii

Variegerad Hoya Carnosa Compacta och grönblommig Dendrobium Emma Green.
Alpiner i Halmstad
Lördag mellan 9 och 13 kommer vi, några orkideodlare med tillsammans mer än 50 odlarår att visa blommande orkidéer på Veinge handelsträdgård.
Vi kommer att visa olika planteringsmaterial, och ge skötselråd.
Det brukar bli många frågor omkring alla de råd som sprids av kringresande försäljare.
Välkommen till vårt album med egenodlade arter.
Här kommer också några plantor som blommar nu.
Coelegyne cristata. Snödrottning.
Dendrobium kingianum.

M.v.h. Bernt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon