Full version: Lite höstbilder.
Gossen Ruda
Egentligen från förra helgen men ibland hinner man inte.

En ek. Förmodligen faller den i vinter, jag har tröttnat på skuggan och alla löv. En gång för ca 20 år kapade jag ner den ordentligt, halva höjden och alla grenar kortades men nu vill jag ha bort den helt. Det går att se på bilden var snitten låg.

En bok.

Lärk, hassel, bok och oktoberkrage.

Lärken på höjden. Den planterade jag för ca 40 år sen, den har vuxit mer än jag. biggrin.gif Den lever också farligt men lär klara vintern.

Oktoberkrage.

Tidlösa

Roddisar, azalea och en skogstry.

Höstlöv

Azalean i närbild.

Tikka
Åh va härliga bilder vilka färger det är nu ute i naturen!
Du har det vackert runtomkring dig smile.gif
Sussie F-Flower
wub.gif
Vilka vackra bilder...
Det är så man nästan tappar andan...
smiley_small_hug.gif
Gossen Ruda
Tackar. Det tråkiga är att det är så kortvarigt. Veckan efter hade exempelvis boken fällt de flesta löven.
Gunilla T
Vackra bilder tummenupp.gif

Här är några bilder från min trädgård i morse när dimman ligger kvar och fukten droppar i nacken.

[attachment=66068:DSCN12530001.JPG]

[attachment=66069:DSCN12540001.JPG]

[attachment=66070:DSCN12560001.JPG]

fvd
Fantastiskt vilken miljö jag förstår att det härligt att leva där.
Gunilla T
Gentiana sino - ornata, höstgentianan blommar ff fast klorofyllet nästan försvunnit från bladverket. De har blommat sedan månadsskiftet augusti/september

[attachment=66071:DSCN12370001.JPG]

Framsidan av trädgården i gårdagens solsken

[attachment=66072:DSCN12400001.JPG]

Plymerna på Miscanthus sinensis `Malepartus´ har tappat sin röda färg men kommer att stå kvar, resliga och fina om inte det kommer alltför mycket blötsnö som bryter av dem

[attachment=66073:DSCN12430001.JPG]
Helen i Piteå Zon 5
Vilka vackra höstbilder ni visar från era trädgårdar. Underbara färger och miljöer.
Gossen Ruda
Trådkapning? rolleyes.gif
Gunilla T
Hur menar du nu?
Gossen Ruda
Retas lite bara, det var mina bilder tråden gällde. biggrin.gif Simma lugnt.
Gunilla T
Okej, blev faktiskt ledsen, förstod inte att du ville ha tråden för dig själv.

Gossen Ruda
CITAT (Gunilla T @ 11-11-2011, 15:14) *
Okej, blev faktiskt ledsen, förstod inte att du ville ha tråden för dig själv.

Hmm, intressant frågeställning. Nu var det inte så allvarligt så torka tårarna, jag bryr mig inte. Frågan är dock hur mycket man skall tillåta sig att göra med en tråd skapad av någon annan. En diskussionstråd är något annat men just om tråden är skapad för att visa bilder från ett speciellt ställe. Tål att tänka på.
niggle
Underbara bilder.
Hur kan man komma på tanken att hugga ner sådana träd??
Sol kan du väl få på andra ställen.

Det som tar 40-50 år att bygga upp kan man fördärva på 5 minuter.

Ekens siluett är ju som en dröm.
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 11-11-2011, 18:42) *
Hmm, intressant frågeställning. Nu var det inte så allvarligt så torka tårarna, jag bryr mig inte. Frågan är dock hur mycket man skall tillåta sig att göra med en tråd skapad av någon annan. En diskussionstråd är något annat men just om tråden är skapad för att visa bilder från ett speciellt ställe. Tål att tänka på.

Eftersom du skapat en tråd som heter "Lite höstbilder" kan det ju uppfattas som att du gjort en tråd där alla kan lägga in höstbilder! sleep.gif Det trodde i alla fall jag var tanken!
Men om du döpt tråden till Rudans höstbilder eller nåt liknande hade jag tolkat det som att det var "din tråd" flirting.gif
xlxl67
Ruda och Gunilla T. Underbara höstbilder!
Gossen Ruda
CITAT (Blomstertanten @ 11-11-2011, 20:55) *
Eftersom du skapat en tråd som heter "Lite höstbilder" kan det ju uppfattas som att du gjort en tråd där alla kan lägga in höstbilder! sleep.gif Det trodde i alla fall jag var tanken!
Men om du döpt tråden till Rudans höstbilder eller nåt liknande hade jag tolkat det som att det var "din tråd" flirting.gif

Genialiskt enkelt. Fram för mer höstbilder här.
Blomstertanten
Tar dej på orden direkt! biggrin.gif
Visserligen ingen bild från i år, men en höstbild i alla fall!
[attachment=66082:r_d_pump.jpg]
RitRat
Hehe, har t.o.m. pumpen fått höstfärg?? Det var som värst tongue.gif
Krolliljan
Så fina bilder tummenupp.gif

Här kommer min roligaste höstbild.
Reafynd som står och väntar på en plats i en rabatt till våren.
[attachment=66348:IMG_0001_952.JPG]

Azur
Vilka vackra trädgårdar ni har!

Tidig morgon från köksfönstret här i Täby:

[attachment=66359:tidig_mo...DSC_7325.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon