Gröna mormor
14-11-2011, 16:52
Var ute på min vanliga trädgårdsrunda idag och kunde inte låta bli att ta närbilder på blommor som normalt inte blommar vid den här tiden på året.
Härligt att se, ja man får njuta av det så länge det varar!
Jamen visst är det lustigt!
Såg att en violviva blommade i veckan... Inte riktigt rätt säsong.
Men den var oerhört söt där den stod alldeles ensam i grönskan.
Katarina Odla.nu
16-11-2011, 11:36
Vilken härlig blandning av blommor som gör uppror mot årstiden. Jag har fortfarande prästkrage, kaprifol och rosor som blommar men idag kom första riktiga kylan och gav dem en match. Då var de vackra med frost på i stället!
/Katarina på redaktionen
Helen i Piteå Zon 5
16-11-2011, 12:04
Ja visst är det härligt med blommor i trädgården fortfarande vid den här årstiden men....... det är lite underligt.
Har en Mahonia Charity som blommar trots det varit riktigt kallt några nätter[attachment=66176:blommor_2011_311.jpg]
Alexander-VG-zon3
16-11-2011, 21:41
Vad vacker den blev Iren och vilken vacker bild, och jag som sa att den var ful och taggig

helt ändrat uppfattning nu.
Gröna mormor
17-11-2011, 10:06
Underbar bild Katarina!
Irén, jag har bara knoppar i min mahonia och nu när nattfrosten kommit hit lär dom väl knappas slå ut.
Gossen Ruda
17-11-2011, 15:12
Jag kan bidra med att mitt doftolvon blommar så fint. Den skall vara vårblommande men brukar se fel i almanackan, fast i år blommar den ovanligt rikligt.
Ingela i Segersberg
17-11-2011, 15:21
Jag kan inte bidra med några blommor, men tidigt i morse hörde jag koltrasten sjunga för fullt.
CITAT (flaxss @ 16-11-2011, 21:41)

Vad vacker den blev Iren och vilken vacker bild, och jag som sa att den var ful och taggig

helt ändrat uppfattning nu.
Tack så mycket och kul du ändrade uppfattning! Gillar den skarpt!
Gröna Mormor, då kanske du har kvar knopparna till våren... för jag undrar hur det blir med dom sen i vår, på min alltså...
Gossen Ruda
17-11-2011, 16:26
CITAT (Ingela i Segersberg @ 17-11-2011, 15:21)

Jag kan inte bidra med några blommor, men tidigt i morse hörde jag koltrasten sjunga för fullt.

Änna lite tokigt, har den fått pippi?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.