merlin68
Nu har rumsgranen blivit så stor att den inte kan stå i fönstret längre. Den ska flytta ner till golvet med en riktad belysning (heter det så???) ovanför. Vad för slags glödlampa och typ av skärm ska jag välja? Granen är ca 1,40 hög och snart en meter bred. Lysrör är så fula så det vill jag helst undvika...
merlin68
CITAT (merlin68 @ 14-11-2011, 21:48) *
Nu har rumsgranen blivit så stor att den inte kan stå i fönstret längre. Den ska flytta ner till golvet med en riktad belysning (heter det så???) ovanför. Vad för slags glödlampa och typ av skärm ska jag välja? Granen är ca 1,40 hög och snart en meter bred. Lysrör är så fula så det vill jag helst undvika...

Puttar upp tråden, kanske någon som vet kan vara snäll och ge ett råd confused.gif
MrLeaf
Lite halvt oseriöst föreslår jag att du bygger dig en julgransbelysning av LE-lampor smile.gif
Nä men det är väl det jag kan komma på för tillfället. Blir ju ett jäkla pulande med lampsocklar dock.

Mvh
merlin68
Jag tänkte att det kanske går att hänga någon slags fönsterlampa alt liten skärmlampa ovanför min rumsgran (det är en krukväxt jag pratar om ingen julgran giggle.gif ) men undrar fortfarande vilken typ av lampa som är lämplig att använda som växtbelysning confused.gif
evaisa
http://www.google.co.uk/imgres?q=l%C3%A5ge...t:429,r:11,s:57

Såna här....... 15w eller mer........Kallvita
merlin68
CITAT (evaisa @ 21-11-2011, 20:35) *
http://www.google.co.uk/imgres?q=l%C3%A5ge...t:429,r:11,s:57
Såna här....... 15w eller mer........Kallvita

Tack för svaret thanks.gif Visste inte att det gick med lågenergilampor, trodde det var fel "frekvens". Bra då drar lampan inte så mycket el och är hyfsat billig i inköp smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon