|
Margith
18-11-2011, 17:45
Nu har jag blandat om alla kvarvarande fröpåsar och skrivit ny adresslista.
Den nya adresslistan ser ut så här:
1. catski 2. Ulla i Blekinge 3. RitRat 4. blomkronan 5. Lina och Olav 6. DykUnderYtan 7. Gunilla S 8. Crazy4Flowers 9. mallinpallin 10. Wilmer 11. Lämås 12. Anki V 13. Veram 14. Margith
Om det inte är absolut glashalt åker jag in till stan med kuvertet i morgon. Kuvertet bör alltså vara framme hos nr 1 antingen måndag eller tisdag.
Kör lugnt
Margith
19-11-2011, 12:24
Det var glashalt i morse, men jag åkte i alla fall Jag hittade en brevlåda som töms idag, kuvertet borde alltså vara framme på måndag om posten sköter sig. Nu hoppas jag att ni hittar spännande fröer i kuvertet, jag räknade inte fröpåsarna, men det var ganska många. Om jag får bestämma är det här sista varvet för i år. Kan ni vara snälla och komma ihåg att stryka ert namn från adresslistan, om ni håller med mig. Om ingen stryker sig från listan får jag väl tänka om
Roligt! Jag missade ju första varvet i år, men fick komma in på denna andra. Det finns några spännande påsar här som väntar på att bytas ut
Eva 33c
19-11-2011, 23:18
Men jag är ju inte med!!!! Jag har inte strukit mig från listan... OOPs! Du har blandat deltagarna också alltså, jag såg att jag nu fanns i Frökedja 2...Då är det bara att vänta på kuvert igen då
Vilken hjälte du är Margith som trotsar vädergudarna för vår skull Jag nöjer mig med två varv precis som jag gjort tidigare år. Tredje varvet brukar bli så pass sent att det redan är fullt under lysrören. Med ett litet snabbt överslag kan det bli så pass olyckligt att det börjar närma sig min tur när jag är i Sydafrika och ”jagar” elefanter……men då hör jag av mig. /Anki
Margith
20-11-2011, 12:10
CITAT (Eva 33c @ 19-11-2011, 23:18)  Men jag är ju inte med!!!! Jag har inte strukit mig från listan... OOPs! Du har blandat deltagarna också alltså, jag såg att jag nu fanns i Frökedja 2...Då är det bara att vänta på kuvert igen då  Japp, jag blandar inte bara om frökuverten, jag blandar om deltagarna också Så de som varit med i kedja 1 första varvet, skickar i andra varvet till nån från kedja 2 eller 3 osv. Jag tror att innehållet i kuvertet kan bli mer spännande då. CITAT (Anki V @ 20-11-2011, 11:26)  Vilken hjälte du är Margith som trotsar vädergudarna för vår skull Jag nöjer mig med två varv precis som jag gjort tidigare år. Tredje varvet brukar bli så pass sent att det redan är fullt under lysrören. Med ett litet snabbt överslag kan det bli så pass olyckligt att det börjar närma sig min tur när jag är i Sydafrika och ”jagar” elefanter……men då hör jag av mig. /Anki Håller med dig. Eftersom 3:e varvet brukar strula lite extra brukar den inte vara avslutad förrän nån gång i april-maj. Hur kul är det med perenn-fröer då? Och skulle det vara så att du kanske inte är hemma när kuvertet närmar sig, så PM:a bara. Det brukar ordna sig
Kuvertet kom till mig idag, kom precis hem så jag hinner inte titta idag. Är så trött att ögonen går i kors.Godnatt alla frötokar!
Har skickat vidare kuvertet så det borde komma till nästa imorgon Torsdag.
Ulla i Blekinge
24-11-2011, 14:47
Jag fick kuvertet med posten idag fredag. Kommer att gå igenom det och skicka vidare i morgon.
Nej, det är ju torsdag idag! Men skickar i alla fall vidare i morgon kväll, så det lär vara hos nästa på måndag.
Jag är nästa på tur, alltså väntar jag med spänning!
Påsen kom till mig idag måndag 28/11. ROLIGT! Kom just från jobbet och gick via brevlådan, där låg den!!!
Jag är ganska upptagen i kväll, så vi får se om jag hinner annat än bara ögna igenom allt. Men senast onsdag åker den till blomkronan! ------------------ Hoppas det är okej att skvallra lite...... det finns en anledning; Det var ganska många olika tagetes där. Bra att veta för er som väntar på påsen kanske, så ni inte lägger undan mer tagetes att lägga in.
Hoppas jag inte bryter mot några regler nu! Mycket annat spännande fanns också, detta var absolut inget klagomål!
Nej men det GICK ju inte att låta bli!!!! Jag sköt upp lite av det som skulle göras i kväll, och undersökte frön och bytte. Detta är verkligen som en drog, det övervinner allt.
26 påsar åker vidare redan i morgon! Blomkronan, är du beredd?
Jag postade brevet på måndag, nu är det onsdagkväll. Hallå blomkronan, har du fått post?
Margith
06-12-2011, 12:52
Blomkronan! Var är du? Jag har försökt att få kontakt med dig på alla sätt jag vet. Vad har hänt?
Hm......har du kollat med med Malin på FB.....hon kanske kan få tag i Blomkronan.
/Anki
blomkronan
08-12-2011, 20:40
 Tjoho... Här är jag  j*a gubbe!! han hade lagt brevet i en låda jag aldrig tittar i, och glömt berätta för mig att det hade kommit  . Jag leta efter en annan grej i går och hitta det... nu är den på väg till nästa. Borde vara framme i morgon  CITAT (Margith @ 06-12-2011, 12:52)  Blomkronan! Var är du? Jag har försökt att få kontakt med dig på alla sätt jag vet. Vad har hänt? Men, har du inte kvar mitt mobilnr? jag p:mar dig det kan ju vara bra om du har det
Phuuu - skönt!! Huvudsaken att brevet lever o mår bra.
CITAT (blomkronan @ 08-12-2011, 20:40)   Tjoho... Här är jag  /Anki
Lina och Olav
10-12-2011, 10:45
Då har fröpåsen varit här och vänt! Den hamnade på en låda utan söndagstömning så DykUnderytan kan förvänta sig brevet på tisdag.
CITAT (blomkronan @ 08-12-2011, 20:40)   Tjoho... Här är jag j*a gubbe!! han hade lagt brevet i en låda jag aldrig tittar i, och glömt berätta för mig att det hade kommit  ...  Om han e som min så är det för att han vill ha dig för sig själv och inte behöva trängas med en massa förbannade fröer! E det inte så, tro?
DykUnderYtan
15-12-2011, 00:23
CITAT (Lina och Olav @ 10-12-2011, 10:45)  Då har fröpåsen varit här och vänt! Den hamnade på en låda utan söndagstömning så DykUnderytan kan förvänta sig brevet på tisdag. Brevet landade här igår och åkte vidare mot nästa idag.
GunillaS
15-12-2011, 22:36
Ja, nu har jag fått brevet och kan välja i lugn och ro. På måndag ska det vara hos dig, Crazy4Flowers! Hälsningar Gunilla
Crazy4Flowers
16-12-2011, 08:20
Åhhh vad roligt, nu dröjer det inte länge innan man ska börja plantera de första fröerna...
Verkar som om jag kan få frökuvert i julklapp  Inga problem, vi gör inget speciellt  Kom till mamma!
CITAT (Wilmer @ 18-12-2011, 20:20)  ...  Kom till mamma!
Crazy4Flowers
20-12-2011, 12:14
Kuvertet kom igår mycket spännande i, ska försöka få iväg den imorgon  till nästa lyckliga frögalning....
mallinpallin
23-12-2011, 18:01
Det blev en julklapp till mig. Jag skall nog hinna välja fröer mellan gröten och skinkan och få iväg paketet i början av nästa vecka
Ojojoj, skynda sig! Jag som inte har något att göra!!
mallinpallin
27-12-2011, 16:08
postad idag, borde ha hunnit med dagens postgång så om du har tur så kommer det imorgon! Och jag hittade lite smått och gott till mig och lade i lite smått och gott från mig såklart!
Japp, det kom i dag, nu är det på väg igen
Hoppas fröerna kom fram hela och rena! Gott nytt år på alla frösamlare
Orolig... Har kuvertet kommit fram? Jag börjar nojja om att jag glömde skriva adressen, frimärkena vet jag att jag extrakollade innan jag tryckte in i lådan, men skrev jag något på etiketten?
Kuvertet landade hos mig idag. Hinner inte till brevlådan före tömning så fröna vilar ut hos mig över helgen.
På söndag ( om jag hittar en låda med helgtömning) går kuvertet norrut.
/Anki
Jag fick veta att det var påväg, så jag lugnade mig...  Har ju varit med om att kuvertet kommit bort efter mig, det var inte roligt  även om det var postens fel. Kom på att jag hade fler fröer jag ville skickat med, men kan ju inte fylla kuvertet heller
Härligt! Då ser jag fram emot en bunt fröer nästa vecka!
Idag kom ett spännande kuvert med många för mig bra fröer! Skickar till dej Margith i morgon onsdag! Tack för den här omgången!
Tack för denna runda...finfina fröer som snart ska blomma i våra trädgårdar:)
Margith
12-01-2012, 19:11
Idag kom kuvertet till mig.  till alla som varit med. Till helgen gör jag en 3:e adresslista. Jag hade egentligen sagt nej till ett 3:e varv, men de 2 första varven gick ovanligt fort och nu blir det bara 2 kedjor.
Ooooo, gulle dej  och hurra att alla snabbade sig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|