|
Jag har länge undrat över en sak ang inläggen i Trädgårdsforumet.....hur har ni som skriver möjlighet att skriva fr tidig morgon, hela dagen till kvällningen? Är ni hemma, arbetslösa, pensionärer eller har ni det så bra att ni skriver på jobbet på arbetstid? Jag är hemma och sjukskriven i dag pga lunginflammation och därför har jag tid att skriva detta inlägg så här dags på dagen. Annars arbetar väl de flesta av befolkningen på dagtid, eller...........
annchapanncha
09-03-2004, 12:12
CITAT (Kitti @ 09-03-2004, 12:09) Annars arbetar väl de flesta av befolkningen på dagtid, eller........... Jag har hört påståendet att 24% av befolkningen försörjer resten.....
CITAT (Kitti @ 09-03-2004, 12:09) Jag har länge undrat över en sak ang inläggen i Trädgårdsforumet.....hur har ni som skriver möjlighet att skriva fr tidig morgon, hela dagen till kvällningen? Kära Kitti! Vårt avlånga land är fullt av heltidsanställda, deltidsanställda, skiftarbetare, maskande, egna- företagare, lediga, skollediga, skolkande, deltidssjukskrivna, heltidssjukskrivna, semestrande, ålderspensionerade, deltidspensionerade, sjukpensionerade, heltidsarbetslösa, deltidsarbetslösa m.fl. sorters olika människor... med tillgång till datorer med internetuppkoppling...
andersh
09-03-2004, 12:28
det är lätt att det går till överdrift ibland med allt för mkt surfande
Ja, jag har läst en artikel en gång om folk som blivit så beroende av dataspel att de försummar både hygien, skola/arbete mm.
ThomasJ
09-03-2004, 12:44
Jag har alltid webläsaren igång på lite olika sidor, så när jag får lite tid över så tittar jag om det har hänt något. Sitter i kontorsmiljö på dagarna, så det funkar för mig. På kvällar och helger är alltid datorn påslagen hemma och då blir det att man tittar förbi då och då.. Men kan hålla med om att det blir mycket surfande..  //Thomas
Jobbar natt och är ledig var tredje vecka året runt. Och när jag jobbar sover jag aldrig längre än till 14.00 så då släpar jag mig upp till datorn en stund. Men snart får vi gå ut istället, och ta en fika i solen. Nu ska jag baka bullar.
Jag jobbar heltid både dag och natt men jag skriver aldrig på odla från jobbet. Jag tycker om att läsa och skriva här när jag är ledig men det blir inte alla dagar.
Jag håller nog på att utveckla en sorts internet beroende för när jag är hemma så kan jag knappt sitta och äta en hel måltin innan jag måste kolla mina nätaktiviteter.
Jag surfar från jobbet - stor del av dagen! Hemskt? Jag jobbar för ett bemanningsföretag och är för tillfället ute hos en kund som har så otroligt lite för mig att göra att jag inte fattar varför de vill ha mig här. Ingen behöver hjälp och det är en person till som har väldigt lite att göra (samtidigt som 2 är sjukskrivna för utbrändhet - en gåta för mig). I vanliga fall har man fullt upp när man är ute och jobbar för det är alltid någon som behöver hjälp. Här fyller jag dagarna med att surfa och surfa... och jobba emellanåt. Alla vet om att jag surfar.
Hemma surfar jag så gott som aldrig och när detta vikariat är över (vilket jag har väntat på flera veckor!) så kommer jag inte att vara inne på Odla.nu mer än någon gång då och då... och jag kommer att sakna det!!!
Eva i Skåne
09-03-2004, 13:48
Jag jobbar bara på förmiddagarna och är oftast hemma vid halv tolv. Sen är det inte alltid jag har tid och ork att sitta vid forumet, men visst är det beroendeframkallande. Ett par dagar utan... och jag blir rastlös. Ganska ofta tycker jag inte att det hänt så mycket nytt sedan förra besöket och då blir det inte någon lång stund, men har jag tid en halvtimme senare så kollar jag gärna läget igen Idag är jag hemma för förkylning och feber, så om man inte vill ligga i soffan under en filt och läsa hela dagen så är detta lite avbrott. Synd att man inte orkar göra något nyttigt också. Jo, se till mina sådder, det orkar jag  . Samtidigt oroar jag mig för mina sticklingarna som står på jobb, men de fick åtminstone vatten igår. Surfar från jobbet gör jag aldrig (förmodligen för att jag inte har internetuppkoppling på min dator där  utan måste sätta mig helt öppet i en korridor då)
Är en sleten mjölkbonde som har "lågsäsong" just nu.....min lediga tid är mitt på dan och sent på kvällen och visst hamnar jag vissa dagar här både 2 och 3 ggr..men när det drar i gång med kalvningar och vårbruk så lär det inte bli tid till detta överhuvudtaget nästan.... fast man vilar kroppen när man sitter här och det behöver jag ibland... ...det blir nog svårt att hålla sig borta(beroende???)
*Felix matte*
09-03-2004, 18:37
Jag tillhör de priviligierade som får surfa precis så mycke (eller lite) jag vill. Snabb, 24h/dygn uppkoppling har jag också... bredband med 10Mbit/ps Beroende att surfa  Nej då! Man kan ju ta paus och spela ibland
kerstin z5-6
09-03-2004, 20:53
Tycker jag är fullständigt ointressant -varför vill du veta det ?? jag arbetar som lärare på distans -Kommer inga inlägg från elever eller om jag tar "rast "så skriver jag ett inlägg -okey ??
smisse01
09-03-2004, 21:44
CITAT (Kitti @ 09-03-2004, 12:09) Jag har länge undrat över en sak ang inläggen i Trädgårdsforumet.....hur har ni som skriver möjlighet att skriva fr tidig morgon, hela dagen till kvällningen? Är ni hemma, arbetslösa, pensionärer eller har ni det så bra att ni skriver på jobbet på arbetstid? Jag är hemma och sjukskriven i dag pga lunginflammation och därför har jag tid att skriva detta inlägg så här dags på dagen. Annars arbetar väl de flesta av befolkningen på dagtid, eller........... Finns väl alltid människor som har några min till över för dom själva.......dvs inte bara jobb utan kunna göra vad dom känner för. Är glad att dom finns och att detta forum också existerar så att alla kan säga sin mening
MRLINDELL
10-03-2004, 21:03
Måste man läsa allt? Forumet blir bara större & större, till slut finns det en naturlig gräns. Lika bra att anta en sådan "gräns" redan nu så slipper någon gå in i väggen. Det börjar bli vår och de allra flesta ägnar säkert mera tid ute än inne.
Almdalen
10-03-2004, 22:33
Det gäller att ta tillvara alla små stunder, vill man så hinner man det mesta, trots arbete, make, husdjur och barn. Om man sedan läser tidningar dricker kaffe eller surfar under arbetstid, vad spelar det för roll????? Kanske gör man ett bättre jobb då. /Ingegerd
Ja, vad konstigt..Jag jobbar när du sover. det finns nog många svar på din fråga. Hur hade du tid, Kitti?
Mammaledig 50% och egenföretagare 50%. Så inte tusan har jag tid, men nog hittar jag en liten lucka här och där ändå. Allt går med lite vilja! Ofta står datorn på om dagarna, det är nog många företag som har det så nu, att datorn har blivit en länk som alltid står öppen. Det sker ju så mkt via nät/email nuförtiden. Någon minut per dag har väl alla ändå? Har jag det, så har nog alla det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|