Margith
Nu har jag blandat om alla kvarvarande fröpåsar och skrivit ny adresslista.

Den nya adresslistan ser ut så här:

1. Maj-Elén
2. hattstugan
3. Peztis
4. Monica, Norrbotten zon 5
5. Irene H
6.Eva zon 1-2
7. Lillja
8. Garden bliss
9. Gåsis
10. grycken
11. tiana
12. Solbrud
13. Misty
14. Margith

Om det inte är absolut glashalt åker jag in till stan med kuvertet i morgon. Kuvertet bör alltså vara framme hos nr 1 antingen måndag eller tisdag.
Peztis
ÅH VA SKOJ!!!!
Monica, Norrbotten zon 5
Åh så spännande! Ska bli kul att få se vad som döljer sig i kuvertet denna gång! tummenupp.gif
Margith
Det var glashalt i morse, men jag åkte i alla fall smile.gif

Jag hittade en brevlåda som töms idag, kuvertet borde alltså vara framme på måndag om posten sköter sig.

Nu hoppas jag att ni hittar spännande fröer i kuvertet, jag räknade inte fröpåsarna, men det var ganska många.

Om jag får bestämma är det här sista varvet för i år. Kan ni vara snälla och komma ihåg att stryka ert namn från adresslistan, om ni håller med mig.
Om ingen stryker sig från listan får jag väl tänka om laugh.gif
grycken
Har första kvinna på listan fått frökuvertet ännu?
Margith
CITAT (grycken @ 24-11-2011, 07:38) *
Har första kvinna på listan fått frökuvertet ännu?

Ja, det börjar jag undra också...
Maj-Elén
Nu har jag valt och vrakat. Skickar med lite nytt. Hoppas jag hinner förbi lådan innan de tömmer men jag tror det ska gå bra.

Kuvertet är postat så jag hoppas det är framme i morgon.
Garden bliss
Ska bli kul!
hattstugan

Har inte fått nåt kuvert ännu!

Ville bara tala om det i fall nån undrar!!

Peztis
Åh... kommer inte fröerna snart...?!?!?
Vem har kuvertet?
Garden bliss
Har det kommit fram än hattstugan?
hattstugan

Har inte hunnit in till mor och kolla posten i går! I måndags hade det inte kommit iaf!!

Jobbar rätt mkt nu så jag hinner kanske inte få i väg kuvertet före helgen!

Om det har dykt upp igår eller kommer idag!
hattstugan

Har just gått igenom Posten och där finns ett spännande kuvert!

Kommer att titta igenom det imorgon em!!
Peztis
Åh vad skönt att det har kommit fram!!!

Det blir lite frökuvertvikning för mig då i helgen så jag sitter redo när kuvertet kommer.
Maj-Elén
Jag postade det i torsdags kl 17 på en låda som töms kl 18. Har Posten semester? Det var ju skönt att det inte har försvunnit i alla fall.
Peztis
CITAT (Maj-Elén @ 01-12-2011, 09:03) *
Jag postade det i torsdags kl 17 på en låda som töms kl 18. Har Posten semester? Det var ju skönt att det inte har försvunnit i alla fall.

Tror jag också de har emellanåt! I fredags var det helt tomt i lådan och då vet jag att sonens kalle kommer på torsdagar eller fredagar. Låg i lådan i måndags och idag torsdag kom nästa nummer. Snyggt jobbat...
hattstugan

Nu har jag valt och lagt i flera påsar!!

Stå på pass vid lådan på måndag Peztis!!!!

Postar i morgon fredag!!
Peztis
Åh! Då är det som sagt vikning i helgen!

Va skoj!!!
hattstugan

Har lagt brevet på lådan idag så om inte POSTEN semestrar så ska det vara hos dig Peztis på måndag!!
Peztis
Tyvärr verkade posten ha semester idag, låg bara reklam där i lådan...
Peztis
Idag jobbade de igen för nu har kuvertet kommit.
Ska försöka hinna med det idag.
hattstugan

Vad skönt att de inte tagit JULLEDIGT redan nu!!
Peztis
Sådär ja!

Nu ligger kuvertet i brevlådan! Kunde inte skicka det igår för då var jag hemma med trilskandes bihålor fårn en två veckor gammal förkylning. Suck. Överlever väl det med.

I alla fall! Monica, du borde ha kuvertet imorgon! Hoppas du hittar något som passar!
Monica, Norrbotten zon 5
Inget brev i lådan idag no.gif
Det kan ju vara vädret som sätter käppar i hjulet för brevbäraren.
Men på måndag kommer det nog!
Peztis
ÅH! VAD TYYYYPISKT!
Peztis
Monica, har det kommit fram något kuvert?
Monica, Norrbotten zon 5
Japp, nu har kuvertet landat! Håller på för fullt att välja och vraka.
Jag postar vidare i morgon.
IreneH
Nu har kuvertet landat hemma hos mej. Har valt och paketerat fram till nu, så det blir ivägskickat imorgonbitti! flirting.gif
Eva zon 1-2
Fick kuvertet igår. Nu har jag valt och ska lägga det på lådan.
De tömmer den imorgon så förhoppningsvis har lillja det på måndag. tummenupp.gif
Garden bliss
Spännande, nu börjar det närma sig!
Lillja
Fröbrevet landade hos mig igår. Är nu på väg. yahoo.gif
Gåsis
Idag landade kuvertet hos mig, men nu får det ta stopp ett tag pga julen. Jag postar på måndag.

/Åsa
Garden bliss
Vad bra att det redan kommit fram! Jag fick det i förrgår, skickade det igår!
Gåsis
Här har varit ömsom julfirande, storm och snöstorm men idag hamnade kuvertet på lådan.

/Åsa
grycken
Jag fick frökuvertet igår och skickade det till nästa mottagare igår på eftermiddagen.
Tiana
Det var snabba ryck! Brevet är hos mig nu och åker vidare efter helgen. Gott nytt år på er alla!
solbrud
Hej, jag tror jag står på tur att få kuväret hem men det lyser med sin frånvaro. Har brevbärarna jullov lika länge som mina söner tro.
Jag längtar och väntar....
Tiana
Det var nog snarare jag som hade jullov. Postade brevet först i torsdags whist.gif
solbrud
Men idag kom det efterlängtade frökuväret i allafall och jag har postat det samma dag, dvs idag med posttömning 18:00.
Så nu Misty ska det strax vara på väg och framme hos dig imorgon Tisdag 10/1 eller Onsdag 11/1.
Hoppas du hittar några trevliga sorter du gillar.

(jag läste nyss en blomsterblogg där det stog att personen skulle se efter vad hon behövde i fröväg...
Om man kunde vara så förnuftig.
Jag köper, snor och byter för att jag VILL HA!)
solbrud
Misty!
Har frökuväret anlänt till din brevlåda än?
Jag blir lite orolig när jag var den som postade det sist.
Skriv gärna en rad så jag kan känna mig lugn.
Misty
Åh, ber om ursäkt. Ja det kom i förrgår och igår skickade jag tillbaka till dig, Margith! Du borde ha det idag, eftersom jag la det på lådan vid 3-tiden.
Jag kunde inte logga in från jobbet utan lösenord, så därför skriver jag nu, tack för påminnelsen.
Margith
Japp, kuvertet kom till mig idag.

smiley_small_hug.gif till alla som varit med.

Till helgen gör jag en 3:e adresslista. Jag hade egentligen sagt nej till ett 3:e varv, men de 2 första varven gick ovanligt fort och nu blir det bara 2 kedjor.

solbrud
Tack för svaret Misty, då vet jag att det inte försvann på vägen. Skönt!

Tack Margith för att du lägger tid och engagemang på ännu ett varv. En pärla är du!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon