Mollis
Min älskade Mollis (15 år) gick hastigt bort i tisdags, jag är fortfarande chockad och så gränslöst ledsen, kan nästan inte ens skriva detta. Jag tänker mycket på Biggan som har det lika svårt just nu och gråter med henne.
Eva i Skåne
Styrkekramar till dig också smiley_small_hug.gif det är tufft att förlora en älskad vän trostar.gif
ingrid fuxwall
Beklagar
Ingela i Segersberg
Åh, vad sorgligt, Mollis! trostar.gif
mamamaggan
trostar.gif

Det är så tråkigt när det händer .
Wilmer
Usch trostar.gif
Anki på Öland
Så tråkigt! trostar.gif
Meriona
Åh Mollis (och Mollis), så himla ledsamt! trostar.gif -cry-.gif
Blomstertanten
Skickar tröstekramar trostar.gif
Myosotis
Bara rubriken får en ju att gråta. Tröstekram! smiley_small_hug.gif
Fenja
Beklagar sorgen. Tröstekram!
Mvh
Fenja
Biggan_
trostar.gif Vi får väl hoppas att våra älskade kissar träffas i regnbågslandet Mollis! smiley_small_hug.gif
gnon49
Visst gör det ont." Det är ju inte bara en katt". Det är så mycket mer. Var o en har sin egen personliga relation till sitt husdjur. Saknaden o sorgen måste man gå igenom även om det gör ont i hjärteroten. Men på något förunderligt sätt så klingar sorgen o saknaden av så sakteliga med tiden, även om det inte är en tröst för stunden.
Myosotis
CITAT (gnon49 @ 18-11-2011, 23:10) *
Men på något förunderligt sätt så klingar sorgen o saknaden av så sakteliga med tiden...

no.gif Det finns undantag... -cry-.gif
omk
Åh, Mollis ! Tänker på dig ....
Mollis
Tack för er medkänsla allihop, det värmer.
skånepåg
Sörjer med dig, detta är min förra katt som fick somna in i min famn för 2 år sen. Hon fick nån sån njursten eller vad det var, grät som fan men skaffade lille Sotiz dagen efter och det har lyft livet en hel del wub.gif
Mollis
Här är gamla bilder på då ung mamma med bebisar, känns så fint att titta på nu, den första är på henne och alla ungar och

den andra på lilla gullgrabben som är så lik henne.
sqrulan
smiley_small_hug.gif Kram! -cry-.gif
xlxl67
Beklagar sorgen. De jättehärliga bilderna gör mig varm i hjärtat!
Skruttis
Så sorgligt Mollis. trostar.gif
Din Mollis får ett ljus tänt och ställt bredvid Chilis ikväll.

Massor av tröstekramar från mig. smiley_small_hug.gif
Monarda
Vår Basse fyllde 20 i somras och åldern börjar ta ut sin rätt. Märks speciellt nu när det börjar bli kallt. Lite stel och vill helst vara inne och hörseln försvann redan för ett år sedan. När den dagen kommer att vi måste fatta det svåra beslutet kommer vi att boka ett hembesök av veterinären. Så gjorde vi med vår förra katt som blev 18 år. Som de flesta katter avskydde han att åka bil och det kändes inte rätt att utsätta honom för detta trauma det sista vi gjorde.
Han fick somna in på vår säng utan dramatik och med familjen runt omkring sig.
merlin68
CITAT (Monarda @ 19-11-2011, 15:42) *
Vår Basse fyllde 20 i somras och åldern börjar ta ut sin rätt. Märks speciellt nu när det börjar bli kallt. Lite stel och vill helst vara inne och hörseln försvann redan för ett år sedan. När den dagen kommer att vi måste fatta det svåra beslutet kommer vi att boka ett hembesök av veterinären. Så gjorde vi med vår förra katt som blev 18 år. Som de flesta katter avskydde han att åka bil och det kändes inte rätt att utsätta honom för detta trauma det sista vi gjorde.
Han fick somna in på vår säng utan dramatik och med familjen runt omkring sig.

Monarda! Det var bra gjort av er!!! Vår förra katt gick bört för 6 år sedan, tyvärr på djursjukhuset då han var svårt sjuk. Hoppas det går bättre för den "nya katten" som tack och lov bara är 6 år gammal.

Mollis! Jag känner starkt med er i förlusten av er fina katt och skickar massa tröstekramar till dig smiley_small_hug.gif Tiden läker inte alla sår men med tiden kan ni säkert minnas alla fina stunder ni haft tillsammans!
Anja Danmark
Det er så trist, når de når dertil...

Det er skønt at have kat - har selv 3 nu og har haft mange gennem årene, men det er lige hårdt hver gang, man mister en af dem!

Heldigvis er verden fuld af dejlige katte, så mon ikke der er en eller to, der gerne vil flytte hjem til dig og gøre dig glad igen?

Mollis
CITAT (Anja Danmark @ 20-11-2011, 09:05) *
Det er så trist, når de når dertil...

Det er skønt at have kat - har selv 3 nu og har haft mange gennem årene, men det er lige hårdt hver gang, man mister en af dem!

Heldigvis er verden fuld af dejlige katte, så mon ikke der er en eller to, der gerne vil flytte hjem til dig og gøre dig glad igen?

Jag har två katter kvar men ska nog ta hem en hemlösing från nåt katthem så småningom, det finns ju som sagt hur många som helst som behöver hjälp.
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 18-11-2011, 23:14) *
no.gif Det finns undantag... -cry-.gif

trostar.gif
Myosotis
CITAT (Biggan_ @ 21-11-2011, 20:47) *
trostar.gif

trostar.gif själv.
Du har färsk sorg, det har inte jag smiley_small_hug.gif
Ramoth
CITAT (Mollis @ 18-11-2011, 19:34) *
Min älskade Mollis (15 år) gick hastigt bort i tisdags, jag är fortfarande chockad och så gränslöst ledsen, kan nästan inte ens skriva detta. Jag tänker mycket på Biggan som har det lika svårt just nu och gråter med henne.

Det är alltid jobbigt att förlora en fyrbent följeslagare, men när det går hastigt och man själv inte är beredd - ja, då känns det etter värre - hur omöjligt det än kan tyckas!
Det finns igentligen inte något jag kan skriva som kan lindra, men ändå ...
Här på forumet ser du i alla falla att vi är många som känner med dig och du behöver inte drabbas av "det var ju bara en katt". Jag - och många med mig - vet att sorgen känns lika mycket för det och något "bara" helt enkelt inte existerar.
En liten, liten tröst kan ändå vara att ni fick många år tillsammans. Det är ju en av fördelarna med just katt - de hänger ofta med rätt länge! Har själv några som "går lite på övertid" och jag värdesätter varje dag vi får tillsammans.

Stor tröstkram!

Mollis
Tack allihopa! Nu har det gått snart tre veckor och jag väntar hela tiden på att Mollis ska komma farandes så fort minsta lilla ljud kommer från köksregionen, matglad som få var hon lilla gumman. Vi lämnade henne på kremering och har nu fått en urna med hennes aska, folk tycker att man är tokig men jag tycker att det känns fint och bryr mig inte alls om det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon