|
Meriona
19-11-2011, 19:55
Jag längtar till nästa torsdag.  Då ska jag äntligen åka till Myosotis en långhelg och få njuta av höns och katter förutom trevlig Myo då. Dessutom har vi bokat in en dejt med Biggan och Eva i Skåne, jag är nästan salig.  Ärligt talat så vet jag inte vad jag hade gjort utan Odla, så fina vänner hittar man knappt i vanliga gråa kalla vardagen. Vad längtar du till?
Åhhh va härligt det där lät, blev ju inte liiiiite avis .... Jag längtar till dagen innan julafton, efter det är jag ledig fram till den 9 januari
Jag längtar efter lite snö som kan lysa upp novembermörkret.
Eva i Skåne
19-11-2011, 21:33
CITAT (Meriona @ 19-11-2011, 19:55)  Jag längtar till nästa torsdag.  Då ska jag äntligen åka till Myosotis en långhelg och få njuta av höns och katter förutom trevlig Myo då. Dessutom har vi bokat in en dejt med Biggan och Eva i Skåne, jag är nästan salig.  Ärligt talat så vet jag inte vad jag hade gjort utan Odla, så fina vänner hittar man knappt i vanliga gråa kalla vardagen. Vad längtar du till? Kanske till samma dejt som du
Meriona
19-11-2011, 21:36
En vecka kvar bara!  Odla i kvadrat eller vad kan man kalla denna träff?
merlin68
19-11-2011, 22:32
Jag längtar efter att vintern ska ta slut fast den inte ens har börjat  Och så önskar jag en lugn och fin advents- och juletid, bara slöa, dricka några glas av dunderglöggen och äta pepparkakor med ett tjockt lager blåmögelost, struvor och annat snask uppkrupen i soffan med en god trädgårdsbok
mamamaggan
19-11-2011, 22:33
Längtar efter att få gå till frissan. Håret ser för gräsligt ut men jag får vänta ett tag tills jag mår bättre.
Blomstertanten
19-11-2011, 22:45
Längtar efter .....nån.
Längtar efter att nästa helg ska vara förbi... vi ska hjälpa dottern flytta...
CITAT (mamamaggan @ 19-11-2011, 22:33)  Längtar efter att få gå till frissan. Håret ser för gräsligt ut men jag får vänta ett tag tills jag mår bättre. CITAT (Blomstertanten @ 19-11-2011, 22:45)  Längtar efter .....nån.   till er båda! Jag längtar efter att få flytta in i vårt supermoderna hus med rinnande kall o varmvatten vc tvättmaskin mm.mm.mm.
malcolm
19-11-2011, 23:28
CITAT (Blomstertanten @ 19-11-2011, 22:45)  Längtar efter .....nån.  Det gör jag med men först vill jag bli så pass frisk att jag orkar med att umgås med denna någon...
Myosotis
20-11-2011, 10:39
CITAT (Meriona @ 19-11-2011, 19:55)  Jag längtar till nästa torsdag.  Då ska jag äntligen åka till Myosotis en långhelg och få njuta av höns och katter förutom trevlig Myo då. Dessutom har vi bokat in en dejt med Biggan och Eva i Skåne, jag är nästan salig.  Ärligt talat så vet jag inte vad jag hade gjort utan Odla, så fina vänner hittar man knappt i vanliga gråa kalla vardagen. Vad längtar du till?  Längtar efter samma sak  CITAT (Meriona @ 19-11-2011, 21:36)  Odla i kvadrat eller vad kan man kalla denna träff?  IRL-MT kallas det.
Jag längtar till ett år fram i tiden. Då borde vi veta hur vårt liv ser ut. Just nu hänger allt i luften och det är jobbigt.
Om en månad går det mot ljusare tider. Det ser jag fram emot.
*Stintan*
20-11-2011, 15:09
CITAT (Blomstertanten @ 19-11-2011, 22:45)  Längtar efter .....nån.  Det gör jag också
Biggan_
21-11-2011, 02:03
CITAT (Meriona @ 19-11-2011, 19:55)  Jag längtar till nästa torsdag.  Då ska jag äntligen åka till Myosotis en långhelg och få njuta av höns och katter förutom trevlig Myo då. Dessutom har vi bokat in en dejt med Biggan och Eva i Skåne, jag är nästan salig.  Ärligt talat så vet jag inte vad jag hade gjort utan Odla, så fina vänner hittar man knappt i vanliga gråa kalla vardagen. Vad längtar du till? Till fredag!
Krolliljan
21-11-2011, 07:06
Ännu en dag när man inte kan gå till jobbet. Måtte jag bli frisk snart. Jag längtar till mitt jobb.
merlin68
21-11-2011, 09:23
Jag längtar efter nästa helg. Det blir så fint när adventsljusen tänds:)
Eva i Skåne
21-11-2011, 13:14
CITAT (Krolliljan @ 21-11-2011, 07:06)  Ännu en dag när man inte kan gå till jobbet. Måtte jag bli frisk snart. Jag längtar till mitt jobb. Krya på dig! Jag avundas dig inte att vara sjuk, men att du längtar till ditt jobb
Meriona
21-11-2011, 13:45
Nu går det fort!
Ugglemormor
21-11-2011, 14:06
och jag längtar efter solen som nyss var här under flera dagar ......  vill inte ha det sååååå mörkt dygnet runt .......  längtar efter de soliga dagarna .....
Krolliljan
21-11-2011, 16:14
CITAT (Eva i Skåne @ 21-11-2011, 13:14)  Krya på dig! Jag avundas dig inte att vara sjuk, men att du längtar till ditt jobb  Tack Eva. Jag har inga problem egentligen med att vara ledig. Jag kommer inte att ha problem med att gå i pension, så småningom och ha avslutat mitt jobb. Men nu känns det som om jag är mitt uppe i det och ändå inte.
solbrud
21-11-2011, 16:54
Jag längtar också efter mitt jobb och jobbarkompisar som jag gillar skarpt, det var 3 månader sen jag blev sjuk nu. Och jag längtar efter gula saffranstinna lussebullar som jag vill orka baka till första advent. bara tanken på doften gör mig halvt galen.
Biggan_
21-11-2011, 21:32
CITAT (Krolliljan @ 21-11-2011, 07:06)  Ännu en dag när man inte kan gå till jobbet. Måtte jag bli frisk snart. Jag längtar till mitt jobb. Krya på dej!  CITAT (solbrud @ 21-11-2011, 16:54)  Jag längtar också efter mitt jobb och jobbarkompisar som jag gillar skarpt, det var 3 månader sen jag blev sjuk nu. Och jag längtar efter gula saffranstinna lussebullar som jag vill orka baka till första advent. bara tanken på doften gör mig halvt galen. Du får också en krya-på-dejkram! Kanske tanken på lussebullarna gör att du kryar på dej lite snabbare!  CITAT (Meriona @ 21-11-2011, 13:45)  Nu går det fort!  Jag tycker det går sakta!
herkules
22-11-2011, 09:10
jag längtar efter SNÖN!
ängsvädd
22-11-2011, 09:36
Vad kul Meriona - att du ska till Myosotis  Jag längtar tills mitt läkarbesök idag är över Jag längtar tills jag förhoppningsvis kan bli fri från min ena medicin som ger en massa biverkningar och istället äta naturläkemedel.
Meriona
22-11-2011, 12:38
Då hoppas vi att det går bra på ditt läkarbesök ängsvädd, jag håller tummarna.
Vickjohansson
23-11-2011, 15:58
Jag längtar efter att få tända lite juleljus, det är så förfärligt mörkt nu...
Margith
23-11-2011, 16:44
Nu börjar jag längta efter att mina grabbar ska komma hem från Australien
ingrid fuxwall
23-11-2011, 18:35
Har längtat klart, allt utöver blir bonus
Krolliljan
23-11-2011, 18:41
Jag kan längta efter olika saker. Jag längtar alltid efter våren och sommaren så här års. Som mjölkallergiker kan jag ibland längta efter ost, pizza,ett glas kall standardmjölk och kexchoklad.
mamamaggan
24-11-2011, 03:25
Längtar nu till den 5 december för då ska jag till frissan förutsatt att den kur med antibiotika jag håller på med nu hjälper . Måste jag ta en till kur så blir det inget frissabesök.
Den ultimata längtan är att bli av med de mediciner som antagligen förstör min mage. Inte kul att vara illamående jämt och varken kunna äta eller dricka som man ska. Finns en gräns för att t ex leva på vätskeersättning och rostat bröd.
Längtar efter sommaren för att få se om min mans ansträngningar med vår äng blir bra. Vi har skapat en äng på en del av sommarstugetomten. Den var tidigare helt övervuxen med bl a kirskål och lite hallonbuskar.
malcolm
24-11-2011, 07:42
Jag längtar efter kramar, drömmer tom om det ibland men när man vaknar är man lika ensam som när man gick och lade sig...
Krolliljan
24-11-2011, 08:30
Kan kännas tröstlöst det där. Men rätt som det är dyker någon upp. Jag håller tummarna för att det blir snart.
Meriona
17-12-2011, 21:44
Jag längtar till imorgon! Äntligen får jag lite hjälp att sätta upp tavlor!
Tavlor är ju alltid trevligt - vilka motiv? Längtar efter att komma igång med nya jobbet o att få studera insekter o växter framåt vårkanten...
Meriona
17-12-2011, 21:57
CITAT (xlxl67 @ 17-12-2011, 21:52)  Tavlor är ju alltid trevligt - vilka motiv? Längtar efter att komma igång med nya jobbet o att få studera insekter o växter framåt vårkanten... Två med valar, en med en säl. En med hästar, en med en segelbåt. En med fjällmotiv, en med lökar  . 6 st med gamla Trollhättemotiv. En jättstor med en gunghäst bl.a. och en blyerts med afrikaner vid en buss. Öööh sen får vi se....  Du frågade ju! Grattis till nytt jobb!
Överbölingen
17-12-2011, 22:06
Tidsbrist och ett dygnsbesök av son med tre barnbarn blev ett litet avbrott. PLASTGRANEN är kädd medbarnbarnenshjälp. Det är det enda vettiga vi har fått gjort trots att det är en vecka kvar till jul. sonenhar lastat ved och kört upp skoterspår till alla väsentliga ställen på gården. Nu blir det lättare för mig att hålla efter så vida det inte kommer halvmetervis med snö. Jag är nämligen för vek för att köra i lössnö (50 cm), vågar inte köra fort nog. Dessutom är det ett tungt jobb att köra en skoter.
Så till vad jag längtar till. Det är två helt olika företeelser. Julafton med sonens familj. Och det hemlagade julbordet med norrlandsdelikatesser. Nästan till hystri galda barn och mysande släktingar.
Det andra är annandagens jakt. Juldagen råder julefrid men annandagen är vigd åt hare eller rådjur. Med eller utan hund beroende på skare, snödjup och temperatur. Ev jaktbyte är ointressant. Det är just den dagens jakttur som är höjdpunkten.
Krolliljan
18-12-2011, 07:09
Just nu tycker jag att det är trist. Har varit sjukskriven i fem månader nu. Jag längtar till mitt jobb och på att bli kryare eller åtminstone att det kunde bli ljusare och varmare så att jag kunde gå några turer i trädgården. ( Känner mig jättegnällig  Jag vet att det finns värre öden än mitt och ska sätta mig och tänka på det om en stund när jag tyckt tillräckligt synd om mig själv )
Överbölingen
18-12-2011, 09:20
Jag längtar...
...marken, jag längtar stenarna... VvH
...till Italien... Birger Sjöberg.
Googlade för ro skull och sökte på "jag längtar". Det är tydligen ett outtömligt tema.
Ugglemormor
18-12-2011, 12:32
Jag längtar till varmare länder!!  orkar inte vara hemma under denna mörka tid i Sverige. Kanske får jag flyga framåt nästa år, berorende hur läkningen pågår i min rygg....... Vi har inte varit hemma vid jul sen dottern flyttade över 10 år sedan, det har blivit kortare resor till olika platser ....... nu känns det som man sitter i fängelse .......
Ingela i Segersberg
18-12-2011, 12:45
Och jag längtar till att Ugglemormor ska sluta tjata om sin ryggoperation, inkompetenta läkare (dvs arabnissar) samt sin dotters förträfflighet!
Jag längtar till att situationen jag är i just nu löser sig. Det spelar ingen roll om det blir bra eller dåligt, bara jag kommer bort från detta ingenmansland.
herkules
18-12-2011, 13:01
jag längtar efter ett badkar, jag fryser!
Ugglemormor
18-12-2011, 13:09
Jag längtar även till det omöjliga att få vara den jag är utan avundsjuka kommentarer ........  för glädje och goda saker är lättare att bemötas av godjhärtade personer, där behövs inte förklaringar alls......  Jag vet att dom finns också i denna forum ....
Ingela i Segersberg
18-12-2011, 13:29
Var skrev jag någonstans att jag var avundsjuk, Ugglemormor? Det finns många här på forumet som är minst lika sjuka som du, men de håller inte på att älta om det i varenda tråd/inlägg!!!
Jag längtar till att Jesus kommer tillbaka!
Ugglemormor
18-12-2011, 13:51
CITAT (Ingela i Segersberg @ 18-12-2011, 13:29)  Var skrev jag någonstans att jag var avundsjuk, Ugglemormor? Det finns många här på forumet som är minst lika sjuka som du, men de håller inte på att älta om det i varenda tråd/inlägg!!! Jag vet det att flera har det svårt och har gett min tröst till var och en som skrivit om det......  jag känner det i mitt hjärta och själ för dem som har det svårt ..... jag hackar inte på någon som har råkat illa ut, tvärtom ............
*Stintan*
18-12-2011, 14:04
CITAT (Ugglemormor @ 18-12-2011, 13:51)  Jag vet det att flera har det svårt och har gett min tröst till var och en som skrivit om det......  jag känner det i mitt hjärta och själ för dem som har det svårt ..... jag hackar inte på någon som har råkat illa ut, tvärtom ............  Men det finns ingen som tjatar om sig själv och sitt som du gör. Vi har hört din historia om och om igen sen du blev medlem som Tottes matte förra våren och sen när du återkom som Fuchsian efter avstängning men blev avstängd igen. Nu kör du samma race igen som Ugglemormor i var och varannan tråd. Varför förstår du inte att det blir tjatigt och tröttsamt att läsa samma sak hela tiden, som om hela världen kretsade kring dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|