Blomstertanten
Har suttit och blädddrat i Anna-Karin Eldes roliga bok "Om ingen nyper mej i rumpan snart så går jag hem".
[attachment=66274:vakna_up...l_ny_dag.jpg]
" Man skriver till insändarspalten "Fråga Gud".
Kära Gud
Jag har bytt man tre gånger men fortfarande är toaringen inte nerfälld
när jag går in på toaletten.
Ska det vara så här?
Förtvivlad"

På sista sidan kommer den stora frågan: Vad gör man när det känns som om man håller på att tappa årorna i livets eka?
Ja, vad gör man?
Klint
Jag är nog inte helt med men "går till botten " när man håller på att tappa årorna då drunknar man ju Det är en skämtfråga eller help.gif Gör jag bort mej så bjur ja påt! Men iallafall shoppa löser väl inget Är jag i bott så är jag det i 1tim.1dag 2dar 1vecka eller år Men till slut reser man sej man överlever man kan sen blir man stark!
Myosotis
Sopar problemen under mattan tummenupp.gif Det är jag jätteduktig på!! Shoppa har jag inte råd med biggrin.gif Men om man blundar och håller för öronen så försvinner ju problemen, eller hur? (Förutom när man ska sova unsure.gif )
Peztis
Jag är precis likadan men har lovat min man dyrt och heligt att sluta med det och istället ta tag i det som dyker upp.

Är annars en riktig struts och är duktig på att stoppa huvudet i sanden! Man varken ser eller hör problemen där under men tankarna finns ju kvar. Många gånger har det löst sig på något vis när jag väl har dragit upp huvudet men ibland stoppar jag ned det i sanden igen - hu, det fanns ju kvar där ovan! Kanske det är borta när jag drar upp huvudet igen...?
Wilmer
Man sjunker långsamt tills man håller på att kvävas, tar tag i saker en efter en, kommer över ytan, sedan har någon hittat årorna du tappat och drämmer dig i skallen med dem så får du börja om igen.
MrLeaf
Av erfarenhet har jag lärt mig att det inte hjälper att "sopa problemen under mattan".
Det är bättre att ta tag i problemen direkt, medan de fortfarande är små problem.

Det är bara att ta en sak i taget.
Är situationen jävlig kan det vara svårt att ha överblick och då är det bra att prata med någon.

Mvh
merlin68
Om man har ansvar för en massa människor kring sig är man tvungen att ta tag i saker omedelbums. Så har det varit för mig nästa hela livet. Ibland hade jag gärna sopat problemen under mattan men har inte "haft råd" att göra det no.gif
Sedan är det inte bra om saker blir liggande ouppklarade. Bättre en kort skarp smärta än ett utdraget molande för att man inget vet....
Skruttis
CITAT (Wilmer @ 21-11-2011, 00:10) *
Man sjunker långsamt tills man håller på att kvävas, tar tag i saker en efter en, kommer över ytan, sedan har någon hittat årorna du tappat och drämmer dig i skallen med dem så får du börja om igen.

Kunde inte ha formulerat det bättre själv. Exakt så känns det! wacko.gif
Ugglemormor
Jag tar ett helvete i taget .. ranting.gif .. om det går och reder ut det som går att reda ut..... g.gif men inte fördjupa mig i det sedan för man får nog med bagage under sitt liv som man inte kan så lätt att sopa bort utan hitta en väg att handskas med det........ tummenupp.gif
malcolm
Jag har definitivt tappat årorna de senaste åren, försökte bota det hela med alkohol och shoppade en hel del verktyg och maskier för att trösta mig själv men sorger och bekymmer kan simma så det var ingen bra idé att försöka döva bort dem med starköl och det där med att shoppa var inte hellr bra eftersom vissa grejor ligger oanvända kvar i sina origialkartonger fortfarande. Har dock börjat ta tag i saker nu och förhoppningsvis skall jag hitta ett mer balanserat liv så småningom, tror mycket av mitt dåliga mående hänger samman med ensamhet. Har ingen partner och inga vänner som jag umgås med och eremitlivet frestar på psyket.
Blomstertanten
CITAT (malcolm @ 21-11-2011, 15:06) *
Jag har definitivt tappat årorna de senaste åren, försökte bota det hela med alkohol och shoppade en hel del verktyg och maskier för att trösta mig själv men sorger och bekymmer kan simma så det var ingen bra idé att försöka döva bort dem med starköl och det där med att shoppa var inte hellr bra eftersom vissa grejor ligger oanvända kvar i sina origialkartonger fortfarande. Har dock börjat ta tag i saker nu och förhoppningsvis skall jag hitta ett mer balanserat liv så småningom, tror mycket av mitt dåliga mående hänger samman med ensamhet. Har ingen partner och inga vänner som jag umgås med och eremitlivet frestar på psyket.

Skönt att höra att du börjat lyfta på mattan igen och påbörjat simfärden på väg mot ytan! tummenupp.gif Här finns det vänner när du behöver, det är bara att hojta till! smiley_small_hug.gif
malcolm
Skulle vara roligt att träffa folk i verkligheten också och inte bara via en dataskärn fast de flesta verka bo så långt bort.
gnon49
Går ett problem att lösa snabbt så gör jag det. Alltid en härlig känsla när det ligger bakom en. Men problem finns ju i många varianter, en del tar tid att lösa, en del går snabbt. Men ta tag i problemen är nog det bästa man kan göra.
xlxl67
CITAT (Blomstertanten @ 20-11-2011, 19:00) *
Har suttit och blädddrat i Anna-Karin Eldes roliga bok "Om ingen nyper mej i rumpan snart så går jag hem".
[attachment=66274:vakna_up...l_ny_dag.jpg]
" Man skriver till insändarspalten "Fråga Gud".
Kära Gud
Jag har bytt man tre gånger men fortfarande är toaringen inte nerfälld
när jag går in på toaletten.
Ska det vara så här?
Förtvivlad"

På sista sidan kommer den stora frågan: Vad gör man när det känns som om man håller på att tappa årorna i livets eka?
Ja, vad gör man?

Jag nyper gärna men vet inte hur en cyberrumpa ser ut. flirting.gif

CITAT (malcolm @ 21-11-2011, 15:17) *
Skulle vara roligt att träffa folk i verkligheten också och inte bara via en dataskärn fast de flesta verka bo så långt bort.

Ja det hade varit roligt att träffa folk här IRL. I vilket landskap bor du? Själv bor jag i Göteborg.
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 21-11-2011, 00:10) *

smiley_small_hug.gif Underbar formulering, mycket träffande.

...eremitlivet frestar på psyket.

[attachment=66278:ja_traurig.gif]
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 21-11-2011, 16:55) *
Jag nyper gärna men vet inte hur en cyberrumpa ser ut. flirting.gif
Ja det hade varit roligt att träffa folk här IRL. I vilket landskap bor du? Själv bor jag i Göteborg.

[attachment=66280:Cyberrumpor.jpg]
xlxl67
biggrin.gif + [Göran får fixa en nypikon snarast]
merlin68

Ett bra tips hur du kan träffa folk på ett enkelt och kravlöst sätt är att sätta upp en lapp (anslagstavlan hos din mathandlare kanske?).
Skriv att du vill börja promerera men saknar någon/några att gå tillsammans med. Kanske finns någon som vill vara med på nybörjarnivå/otränad?
Du slår två flugor i en smäll. Dels gör du något för din häsla och dels får du träffa nytt folk. Kanske kan ni bli en hel grupp som träffas lite då och då och promenerar tillsammans. Då kan man kolla upp varandra lite och se vilka man passar bäst med, kanske kan det bli början på en eller flera fina vänskaper kompiskram.gif
Gossen Ruda
Nu är jag singel så jag vet inte riktigt varför det här med toaringen skall vara något problem. smile.gif Kvinnorna klagar på att ringen inte är nerfälld när de skall göra ett besök men varför får aldrig männen aldrig klaga på att kvinnan inte fäller upp ringen efter besöket? Skall vi inte ha jämlikhet? rolleyes.gif
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 22-11-2011, 11:50) *
Nu är jag singel så jag vet inte riktigt varför det här med toaringen skall vara något problem. smile.gif Kvinnorna klagar på att ringen inte är nerfälld när de skall göra ett besök men varför får aldrig männen aldrig klaga på att kvinnan inte fäller upp ringen efter besöket? Skall vi inte ha jämlikhet? rolleyes.gif

Precis det där säger maken med, fast han är noga med att fälla ringen. Men det har inget med mig att göra, han tycker bara att en uppfälld toalettring är störande för hans estetiska sinne. biggrin.gif
Gossen Ruda
Panik i nunneklostret, toaringen var uppfälld! laugh.gif

Jag har personligen inga problem, ringen är alltid nerfälld. Enklare att sitta ner så slipper man riskera att munstycket fallerar, det är ju jag själv som städar. När var är hos brorsan tidigare när deras katt levde skulle man även fälla ner sitsen för att katten inte skulle få sig ett ovälkommet bad.
Meriona
Munstycket? ohmy.gif Det var det märkligaste smeknamnet hittills! blink.gif
Gossen Ruda
CITAT (Meriona @ 22-11-2011, 12:33) *
Munstycket? ohmy.gif Det var det märkligaste smeknamnet hittills! blink.gif

Kan även kallas dysa. biggrin.gif
Motti
Det är lätt att tappa årorna ibland men när jag känner att jag börjar drunkna så börjar jag simma igen för att komma till ytan och få luft så jag kan hitta årorna och ta nya tag tror det kallas överlevnadsinstinkt g.gif
Myosotis
Vad har hänt med omröstningen?! Min röst är borta! 8 röster = 100% på ta-tag-i-problemet, vad är det som händer?!!
Eva i Skåne
Jag la märke till det redan igår kväll (tror jag det var).
21 har röstat, men första alternativet har 100% med åtta röster

g.gif
malcolm
CITAT (merlin68 @ 21-11-2011, 18:59) *
Ett bra tips hur du kan träffa folk på ett enkelt och kravlöst sätt är att sätta upp en lapp (anslagstavlan hos din mathandlare kanske?).
Skriv att du vill börja promerera men saknar någon/några att gå tillsammans med. Kanske finns någon som vill vara med på nybörjarnivå/otränad?
Du slår två flugor i en smäll. Dels gör du något för din häsla och dels får du träffa nytt folk. Kanske kan ni bli en hel grupp som träffas lite då och då och promenerar tillsammans. Då kan man kolla upp varandra lite och se vilka man passar bäst med, kanske kan det bli början på en eller flera fina vänskaper kompiskram.gif

Jag har via socialtjänsten fått reda på en grupp som träffas varje torsdag mellan 9 - 11, verksamheten bedrivs i kyrkans lokaler och man får gratis fika om man vill. Var dit första gången idag och det lär bli fler gånger.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 24-11-2011, 12:42) *
Jag har via socialtjänsten fått reda på en grupp som träffas varje torsdag mellan 9 - 11, verksamheten bedrivs i kyrkans lokaler och man får gratis fika om man vill. Var dit första gången idag och det lär bli fler gånger.

Va bra Malcolm!
Blomstertanten
CITAT (Myosotis @ 22-11-2011, 17:25) *
Vad har hänt med omröstningen?! Min röst är borta! 8 röster = 100% på ta-tag-i-problemet, vad är det som händer?!!

g.gif Helskumt! confused.gif
Vem sjutton micklar med min omröstning? ranting.gif
xlxl67
Saknar alternatviet: "Ber om att bli nypt i rumpan" unsure.gif
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 24-11-2011, 14:25) *
Saknar alternatviet: "Ber om att bli nypt i rumpan" unsure.gif

Ska se vad jag kan göra! flirting.gif
Nypa är jag bra på! giggle.gif
merlin68
CITAT (malcolm @ 24-11-2011, 12:42) *

Härligt att du har kommit med i den här gruppen! Låter bra och lagom att umgås otvunget ett par timmar en gång i veckan tummenupp.gif
Sedan tycker jag ju också att det är bra och nyttigt att röra på sig, så kanske kan du få några stycken att promenera tillsammans med dig en gång i veckan (eller oftare) också biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon