Full version: frukt och bär
Jan Lindgren
Hej!
www.alternativ.nu är en site för folk som är intresserade av självförsörjning. I år har man startat en handbok som är en wiki. Vi är ett par stycken som skriver om ätliga frukter och bär. Det ,mesta vi skrivit är enkla basfakta om en massa olika frukter. ( Jag håller just på med surkörsbär. ) Vem som helst kan registrera sig och hjälpa till med skrivandet. Är du intresserad av att läsa eller skriva så tryck på knappen Handbok så kan du bläddra fram det du vill se.
MVH
Jan Lindgren
merlin68
CITAT (Jan Lindgren @ 21-11-2011, 15:58) *
Hej!
www.alternativ.nu är en site för folk som är intresserade av självförsörjning. I år har man startat en handbok som är en wiki. Vi är ett par stycken som skriver om ätliga frukter och bär. Det ,mesta vi skrivit är enkla basfakta om en massa olika frukter. ( Jag håller just på med surkörsbär. ) Vem som helst kan registrera sig och hjälpa till med skrivandet. Är du intresserad av att läsa eller skriva så tryck på knappen Handbok så kan du bläddra fram det du vill se.
MVH
Jan Lindgren

Jag har örter som huvudintresse, speciellt läkeörter man kan använda i sitt husapotek för att lindra mindre åkommor/sjukdomar hos hundar. Finns intresse för sådant måntro?
Jan Lindgren
CITAT (merlin68 @ 21-11-2011, 20:12) *
Jag har örter som huvudintresse, speciellt läkeörter man kan använda i sitt husapotek för att lindra mindre åkommor/sjukdomar hos hundar. Finns intresse för sådant måntro?

Hej Merlin!
Gå in och titta på örter så får du se vad som redan skrivits. Lägg till vad som fattas. Skriv om allt som har att göra med självförsörjning. Är det många som tycker att det är fel så ändras det. Ingen text är egentligen ens egen. Allt kan ändras. Har man problem med något så finns det alltid folk som kan svara eller fixa textproblem.
MVH
Jan Lindgren
merlin68
Så roligt med en handbok:) Ska gå in på alternativ.nu och kommer förhoppningsvis kunna bidra med lite kunskap. Har varit inne på sajten förut med aldrig varit en aktiv medlem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon